کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۰۵۹
تاریخ خبر:

اوضاع نگران‌کننده پرسپولیس قبل از فینال آسیا

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | یحیی گل‌محمدی در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان تیمش را با ترکیبی به میدان فرستاد که ابتدا عجیب و غافلگیرکننده به نظر می‌رسید. حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، مهدی شیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، بشار رسن، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی و مهدی عبدی ۱۱ بازیکن پرسپولیس در این بازی بودند و خبری از حضور وحید امیری و احسان پهلوان نبود.

خیلی زود مشخص شد که این احتمالا همان ترکیبی است که قرار است در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نماینده شرق برود. زیرا در آن بازی پرسپولیس پهلوان و امیری را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. با این حال نمایش پرسپولیس در این بازی زیاد امیدوارکننده نبود که البته غیرطبیعی هم نبود.

*** مهم‌ترین نگرانی: جای خالی ترابی و پهلوان
فصل گذشته مهدی ترابی بهترین بازیکن تیم پرسپولیس بود و روی ۱۷ گل این تیم نیز تاثیر گذاشت و در پایان فصل هم به عنوان گلزن‌ترین هافبک لیگ ایران خود را معرفی کرد تا جزو موثرترین بازیکنان لیگ نوزدهم لقب گیرد.

اما او در یک بعد از ظهر تابستانی به سمت خیابان شیخ بهایی رفت و طبق پیش‌بینی‌ها، قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و چندی بعد هم راهی لیگ ستارگان قطر شد تا باتوجه به جدایی علی علیپور، پرسپولیس زوج خط حمله را از دست بدهد. این موضوع نگرانی زیادی نزد هواداران این تیم به وجود آورد اما مدیریت باشگاه با جذب ستارگانی چون احسان پهلوان، وعده پر شدن جای خالی شماره ۹ قرمزها را داد؛ وعده‌ای که هنوز عملی نشده است.

پهلوانِ خوش‌تکنیک که در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد قابل قبولی داشت، در سه بازی ابتدایی لیگ برتر به میدان رفته اما هرگز نتوانسته نمایش مدنظر یحیی گل‌محمدی را ایفا کند. برخلاف ترابی که در روزِ بد پرسپولیس هم با گلزنی و گلسازی، سه امتیاز را برای این تیم به ارمغان می‌آورد، پهلوان در روز متوسط سرخ‌ها کم فروغ ظاهر شد و کار خاصی انجام نداد. ضمن اینکه پرسپولیس در فینال آسیا همین پهلوان پرنوسان را هم در اختیار نخواهد داشت.

دیگر هافبک‌های پرسپولیس هم نمایشی این چنینی داشتند. از سیامک نعمتی که یک پنالتی هدر داد تا علی شجاعی که در نیمه دوم وارد زمین شد. شجاعی در آخرین دقیقه از بازی چهار موقعیت خوب برای سانتر داشت اما هر چهار تا را با ارسال‌هایی ناامیدکننده همراه کرد تا آخرین فرصت‌های گلزنی هم از دست برود. جای خالی مهدی ترابی و البته علی علیپور، مهم‌ترین نگرانی کادر فنی قرمزها خواهد بود؛ آیا نعمتی، عبدی، پهلوان، شجاعی و… می‌توانند این جای خالی را پر کنند؟

*** باورنکردنی: کمال بدون کارت زرد و قرمز
کمال کامیابی‌نیا نمایش قابل قبولی در ترکیب سرخ‌ها ارائه کرد. کمال که به خاطر اخراجش در بازی با سایپا دیدار با صنعت‌نفت آبادان را از دست داد، در بازی با نفت مسجدسلیمان با تشخیص یحیی گل‌محمدی در ترکیب اصلی به زمین رفت و در پست هافبک دفاعی، عملکرد خوبی داشت. او ۷۵ پاس داد و نرخ ۹۱ درصد پاس صحیح را به ثبت رساند که آمار فوق‌العاده‌ای برای یک هافبک دفاعی محسوب می‌شود.

او همچنین هفت قطع توپ انجام داد و در مجموع ۱۱ کنش دفاعی هم داشت. در فصل جاری سرخ‌ها سه هافبک دفاعی مدعی در فهرست خود دارند و شاید در نهایت این رقابت به سود یحیی گل‌محمدی تبدیل شود چرا که هر سه بازیکنان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در بهترین فرم خود قرار گیرند. نکته جالب اینکه کامیابی‌نیا دو خطا هم از بازیکنان مسجدسلیمان گرفت و تلاش کرد تا بازی را بدون دریافت کارت به اتمام برساند.

*** پرسپولیس؛ یک برد تا میانگین قهرمانی
نتیجه تساوی برابر نفت مسجدسلیمان برای بسیاری از هواداران پرسپولیس ناامید کننده بود‌ اما شاید بالاتر از نتیجه، نمایش پرسپولیسی‌ها بود که به دل تقریبا هیچ کدام از طرفداران این تیم ننشست و سبب شد تا پس از بازی نیز کم و بیش صدای انتقاد از این نمایش به گوش برسد‌ اما حتی این نتیجه تساوی هم برای سرخ‌ها، آنچنان بد نبوده است.

پرسپولیس اکنون پنج امتیازی است؛ دو امتیاز از بازی‌های خانگی گرفته و سه امتیاز را هم با غلبه بر صنعت‌نفت در ورزشگاه آزادی به دست آورد. بنابراین اگر قرمزها در بازی با شهرخودرو به پیروزی برسند، به همان روند خوب قبلی بازخواهند گشت و میانگین ۲ امتیاز در هر بازی را به خود اختصاص خواهند داد. البته پس از شهرخودرو، بازی‌های به مراتب سخت‌تر نظیر تقابل با استقلال و سپاهان نیز فراخواهند رسید و بدون تردید شاگردان یحیی گل‌محمدی نیاز دارند تا با غلبه بر تیم‌های دیگر، شرایط را برای خود عادی نگه دارند.

*** لزوم احتیاط صددرصدی پرسپولیس برای فینال
در حالی که پرسپولیس باید ۲۹ آذر دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند و دو هفته دیگر نیز راهی قطر شود‌ اما اکنون مشغول بازی در لیگ برتر است. مسابقات لیگ ایران نیز در شهرهای مختلف و نه به صورت قرنطینه‌ای و متمرکز (همچون چین)، برگزار می‌شود که تیم‌ها مجبور به سفر پر ریسک به شهرهای مختلف هستند. با شرایط فعلی، اگر بازی‌های پرسپولیس در لیگ داخلی ادامه داشته باشد، بهتر است احتیاط در این تیم بالاتر برود تا ریسک ابتلا به کرونا کمتر شود و حتی درخواست تعویق دیدارش در هفته منتهی سفر به قطر را بدهد.

پرسپولیس ۱۰ آذرماه در تهران با شهر خودرو دیدار خواهد کرد و پس از این مسابقه نباید در لیگ مسابقه‌ای برگزار کند، زیرا کوچک‌ترین آلودگی بین اعضای هیات اعزامی به قطر (بازیکنان، کادر، مدیریت و همراهان) باعث قرنطینه ۱۴ روزه تمام اعضای کاروان در بدو ورود به قطر خواهد شد، همچون بازیکنان ملی‌پوش اولسان هیوندای کره‌جنوبی که به دلیل مجاورت با بازیکنان کرونایی تیم ملی در اردوی اتریش، با این مسئله مواجه شدند.

با توجه به پایان قرارداد AFC با شرکت تبلیغاتی فعلی در پایان سال ۲۰۲۰، در صورت ابتلای پرسپولیسی‌ها به کرونا، امکان تغییر زمان فینال نیز وجود ندارد و این مسئله کار را سخت‌تر خواهد کرد. پرسپولیسی‌ها که نسبت به دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) چهار بازیکن کلیدی خود را برای فینال از دست داده‌اند، در مسئله کرونا باید احتیاط کنند تا به قیمت از دست رفتن فینال و اولین قهرمانی یک نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تمام نشود.

کدخبر: ۳۶۱۰۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    جالبه که مربیان پرسپولیس با گل سازها شون مشکل دارن. مسلمان، رضاییان و حالا عالیش اه!