کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۱۶۵
تاریخ خبر:

اوت‌ دستی جادویی بازیکن پیکان، جهانی شد!

روزنامه هفت صبح | نادر محمدی، دفاع راست تیم پیکان، این روزها با پرتاب اوت‌های حیرت‌انگیزش شهرت جهانی پیدا کرده. او در بازی اخیر تیمش مقابل سپاهان چندمرتبه توپ را با همین شیوه خاص خودش پرتاپ کرد و یک‌بار روی توپی که تقریبا از میانه‌های زمین پرتاب شد، موقعیت جدی و خطرناکی روی دروازه تیم حریف ایجاد کرد.

دومی را هم از نزدیکی نقطه کرنر دروازه خودی انداخت و تا میانه‌های زمین سپاهان پیش رفت. این توپ دوم اگرچه خطری روی دروازه حریف ایجاد نکرد، اما می‌تواند روش مناسبی باشد برای مقابله با تیم‌هایی که از نیمه زمین حریف شروع به پرس می‌کنند و لو رفتن توپ در این منطقه می‌تواند موقعیت خطرناکی به حریف بدهد. این مقدمه را گفتیم که به این نکته برسیم که در روزهای اخیر خیلی از رسانه‌های بین‌المللی پرتاب اوت‌های محمدی را تحسین کردند و تصاویرش را به اشتراک گذاشتند.

سایت ورزش سه نوشته که رسانه‌های بین‌المللی از تماشای پرتاب‌های نادر محمدی یاد بازی‌های روری دلاپ، بازیکن استوک‌سیتی افتادند؛ بازیکنی که با پرتاب‌های بلندش روی دروازه حریف دردسر ایجاد می‌کرد و یک‌بار آرسن ونگر، سرمربی پیشین آرسنال در انتقاد از این تکنیک گفته بود ما راگبی بازی نمی‌کنیم. جالب اینکه بازیکنان سپاهان هم پریروز از این شیوه پرتاب اوت بازیکن پیکان انتقاد کرده بودند.

سجاد شهباززاده، بازیکن سپاهان که تیمش با گل او به برتری رسید، به رسانه‌ها گفته پیکانی‌ها با این اوت‌دستی‌های عجیب‌وغریب شکل بازی را خراب می‌کردند. پیش از این در بازی با گل‌گهر سیرجان هم پرتاب اوت محمدی باعث وارد شدن یک گل عجیب به دروازه علیرضا حقیقی شده بود. لیام لارنس، بازیکن سابق استوک‌سیتی، در واکنش به پرتاب اوت‌های نادر محمدی با یادآوری اوت‌های هم‌تیمی‌اش گفته:‌

«آن زمان آرسنال بود که با بیشترین مشکلات روبه‌رو شد. باخت ۲ بر یک آنها در بریتانیا در نوامبر ۲۰۰۸، باعث شد ونگر پیشنهاد تغییر قوانین را بدهد. هر دو گل استوک از روی پرتاب‌های دلاپ حاصل شد. ونگر همه‌چیز را امتحان کرد. او سعی کرد قانون پرتاب را تغییر دهد. او حتی تلاش کرد از داشتن حوله برای خشک کردن توپ توسط روری جلوگیری کند. همه نوع تلاشی صورت گرفت، ولی آنها نتوانستند روری را متوقف کنند.»

گفتنی است ویدئوی پرتاب اوت نادر محمدی در سومین دقیقه بازی اخیر مقابل سپاهان روی پلتفرم‌های ویدئویی خارجی منتشر شده و کاربران نوشتند که از اوت دستی ۵۵ یاردی (۵۰ متری) این بازیکن ایرانی لیگ خلیج‌فارس شگفت‌زده شدند. نادر محمدی، بازیکن ۲۳ ساله پیکان قبلا ژیمناستیک‌کار بوده و به همین دلیل می‌تواند با حرکات آکروباتیک اوت را پرتاب کند .

البته یک‌مرتبه میلاد محمدی در جام جهانی و مقابل اسپانیا قصد داشت با همین تکنیک اوت پرتاب کند که پشیمان شد و ماجرا در صفحه رسمی فیفا هم سوژه شد. نادر محمدی اما بدون نقص و تمیز این کار را انجام می‌دهد و حتی از اوت‌دستی‌های جادویی علی‌ علیزاده، بازیکن سال‌های پیش موقعیت‌های خطرناک‌تری خلق می‌کند.

کدخبر: ۳۶۹۱۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر