کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۸۲۸
تاریخ خبر:

انگیزه گروگان‌گیری خونین امروز در ایلام چه بود؟

رئیس کل دادگستری استان ایلام از تشکیل پرونده قضایی در خصوص حادثه گروگانگیری یکی از ادارات این استان خبر داد.

به‌گفته عمران علیمحمدی، فرد مهاجم که از کارمندان اداره اموال بنیاد مستضعفان استان بوده با انگیزه شخصی صبح امروز با دو قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود، وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شده است. این فرد به وسیله شلیک گلوله کارمندان را به طبقه دوم این اداره هدایت و یک نارنجک را داخل محوطه پرتاب کرده است. این انفجار منجر به فوت سه نفر از کارمندان در محل حادثه و یک نفر در بیمارستان شده و در نهایت فرد مهاجم با شلیک اسلحه، خود را از پای در می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: بر اثر پرتاب نارنجک پنج تن از کارکنان این اداره نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت جسمی یکی از این افراد نیز وخیم است و بقیه آنها جراحات سطحی دارند و در حال مداوا هستند.

او می‌گوید به محض وقوع حادثه بازپرس پرونده، معاون دادستان و معاون رئیس کل دادگستری ایلام در محل حادثه حضور پیدا کردند. شورای تامین استان نیز تشکیل و اقدامات تامینی لازم انجام شده است و پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده است. به‌نظر می‌رسد این اتفاق بیشتر جنبه انتقام شخصی داشته است.

بنیاد مستضعفان با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به برخی از گمانه زنی‌ها در خصوص حادثه تیراندازی در اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان شهرستان ایلام واکنش نشان داد. در اطلاعیه صادر شده از سوی بنیاد مستضعفان آمده است: فرد مسلح و عامل این ماجرای تلخ، از کارکنان پیمانکاری اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در ایلام بوده که از مرداد سال ٩٧ به عنوان نگهبان مشغول به فعالیت بوده است و برخلاف برخی اطلاعات نادرست مطرح شده در فضای رسانه‌ای، به هیچ وجه موضوع «تعلیق از کار» یا «اخراج» وی مطرح نبوده است و روز گذشته نیز حقوق اردیبهشت ماه او با احتساب افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ به حسابش واریز شده بود.

عامل این جنایت ، همچون سایر کارکنان مشغول در سازمان اموال و املاک، در طول سنوات همکاری با اداره کل ایلام، از حقوق و مزایای قانونی و معیشتی، وام و تسهیلات شغلی بهره مند شده بود و از این بابت نیز هیچ مشکلی نداشته است.

همچنین بنیاد مستضعفان اهتمام دارد تا برای مشخص شدن هرچه سریعتر ابعاد مختلف این ماجرا و روشن شدن انگیزه‌های احتمالی عامل مسلح این حادثه، همکاری و هماهنگی دقیق و کاملی را با مسئولان قضائی و انتظامی، داشته باشد.

پیش از این اعلام شده بود که گروگانگیر به عنوان کارمند اخراج شده بنیاد مستضعفان بود. سردار القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در ماجرای صبح امروز بحث گروگانگیری مطرح نبوده و انتقامجویی شخصی بوده است. کسانی که کشته یا مجروح شدند از کارمندان بوده اند و از ارباب رجوع نبوده است.

در این حادثه چهار نفر کشته و ۷ نفر مصدوم شده اند.

کدخبر: ۴۵۶۸۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر