کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۲۹۶۲
تاریخ خبر:

انهدام ۶ هدف عملیاتی با سامانه پدافندی ۱۵ خرداد

پایگاه اطلاع رسانی ارتش: در مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸، سامانه پدافندی بومی ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش برای نخستین بار در شرایط رزم واقعی علیه اهداف متخاصم در منطقه عمومی رزمایش اقدام عملیاتی انجام داد.

سامانه پدافند هوایی ۱۵خرداد قادر است تعداد ۶ هدف را به طور همزمان شناسایی و ردگیری کرده و علیه ۶ هدف عملیات شلیک و انهدام را انجام دهد. از دیگر ویژگی‌های بارز این سامانه سلاح قابلیت تحرک پذیری آن است، به‌گونه‌ای که زمان حاضر به جنگ و عملیاتی شدن آن کمتر از ۵ دقیقه است.

این سامانه که قابلیت مقابله با سلاح‌های استراتژیک دشمن از جمله هواپیماهای جنگنده، بمب افکن های رادارگریز، موشک های بالستیک، موشک‌های کروز و انواع پهپادها را دارد، مجهز به رادار آرایه ‌فازی با امکان درگیری همزمان با چند هدف و سکوهای پرتاب مستقل می‌باشد که در آن از موشک صیاد ۳ استفاده شده ‌است.

غرش سامانه موشکی مرصاد و انهدام پهپاد مهاجم

همچنین در مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ سامانه موشکی مرصاد با حمله موشک‌های کروز نیروی متخاصم به منطقه رزمایش درگیر و این اهداف را منهدم کرد.

کشف و شناسایی پرنده‌های بدون سرنشین متخاصم در منطقه عمومی رزمایش و درگیری و انهدام آنها توسط سامانه بومی مرصاد و مرصاد متحرک نیروی پدافند هوایی ارتش از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت۹۸ بود.

انهدام ۶ هدف عملیاتی با سامانه پدافندی ۱۵ خرداد

سامانه مرصاد متحرک از جمله سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش است که از قابلیت تحرک و تحرک سریع با هدف عدم شناسایی محل استقرار سامانه‌های پدافندی برخوردار است.

کدخبر: ۲۹۲۹۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ahmadvandmojtaba

    ??????❤❤❤