کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۲۱۹
تاریخ خبر:

انهدام باند سارقان زورگیر غرب تهران

روزنامه هفت صبح | اعضای یک باند حرفه‌ای در نقش مسافرکش طعمه‌های خود را هدف دزدی‌های خشن قرار می‌دادند. رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری چهار سارق زورگیر با
۱۵ فقره سرقت در غرب تهران تحت پوشش خودروی مسافرکش خبر داد و گفت: هر چهار متهم با دستور قضایی در اختیار پایگاه پنجم قرار دارند.

*** زورگیری در تهرانسر
سرهنگ کارآگاه خیراله دولتخواه در تشریح این خبر گفت: ساعت ۲۲:۴۰ دهم‌ فروردین ماه سال جاری مرد جوانی طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از زورگیری راننده و سه سرنشین یک دستگاه خودروی پراید در محدوده تهرانسر اعلام شکایت کرد. به گفته رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، پرونده با موضوع سرقت به عنف ( سرقت راننده از مسافر) تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به دستور قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

*** تهدید با ساح سرد
شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: در میدان آزادی ایستاده بودم تا سوار خودرویی شوم و به منزلم مراجعه کنم که یک دستگاه خودروی پراید دارای سه سرنشین، جلوی پایم ایستاد و من هم پس از اعلام مقصد و تایید راننده سوار بر خودرو شدم. پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو با تهدید سلاح سرد، تلفن همراه ،وجوه نقد و کارت عابر بانکم را به زور سرقت و پس از دوساعت چرخاندن در حوالی تهرانسر، مرا از ماشین به بیرون پرتاب کردند و از محل حادثه گریختند.

سرهنگ دولتخواه بیان کرد: کارآگاهان پیرو اظهارات مال‌باخته، راهی محل سرقت شدند و با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد یکی از سارقان به نام سیامک دارای سابقه سرقت به عنف و از مجرمان سابقه‌دار است. این مقام انتظامی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان متوجه می‌شوند سیامک بیستم فروردین ماه امسال به جرم سرقت موتورسیکلت نیز روانه زندان شده و در حال تحمل مجازاتش است.

دولتخواه در ادامه گفت: با توجه به انتقال اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده،‌ متهم از زندان تحویل و به پلیس آگاهی منتقل شد و در تحقیقات انجام شده سیامک علاوه بر سرقت به عنف از مسافر شاکی، به بیش از ۱۵ فقره سرقت مشابه با همکاری همدستانش اعتراف کرد.

*** دستگیری همدستان
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تصریح کرد: درادامه تحقیقات پلیسی سه سارق دیگر این پرونده به نام‌های مهیار، ناصر و داود نیز در شهرستان شهریار شناسایی و در پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در یک عملیات چند ساعته هماهنگ و پلیسی دستگیر و به پایگاه پنجم انتقال یافتند.

ضمن تحقیقات پلیسی، سیامک در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدود سه ماه پیش، حوالی اسفند ۹۸ با دیگر همدستانم که بچه یک محل هستیم باند سرقت را تشکیل دادیم و در محدوده غرب تهران پرسه زنی کرده و پس از انتخاب سوژه وی را سوار بر خودرو‌ی‌مان تحت پوشش مسافرکش می‌کردیم و بعد از ایجاد ارعاب و تهدید،‌اموال سرقتی را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی گفت : با توجه به انهدام باند سرقت زورگیری مشخص شد سارقان بیشتر سوژه‌ها را در مناطق مختلف غرب تهران به ویژه در محدوده میدان آزادی ،جاده مخصوص و آزاد راه تهران - کرج انتخاب می‌کردند. این مقام پلیسی افزود: متهمان با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

کدخبر: ۳۳۶۲۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر