کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۶۳۵۷
تاریخ خبر:

انقراض پرنده‌ای که در سینما به شهرت رسید/ عکس

پرنده‌ای آبی که قهرمان داستان انیمیشن «ریو» محصول کمپانی فاکس بود و برای حفظ گونه‌اش مبارزه می‌کرد، در دنیای واقعی از صحنه روزگار محو شده است.
به گزارش خبرآنلاین، انیمیشن «ریو» سال ۲۰۱۱ روی پرده سینِما رفت و قهرمان آن یک پرنده بامزه آبی کمیاب به نام «بلو» بود که در یک سفر هزاران کیلومتری با ماجراهای جالبی روبه‌رو می‌شد.
آن پرنده آبی، گونه‌ای در معرض تهدید انقراض با نام مکائو اسپیکس بود که نامش با اکران فیلم «ریو» سرزبان‌ها افتاد و اکنون در پژوهشی تازه اعلام شده که این پرنده برزیلی در حیات وحش منقرض شده است.
بر اساس پژوهش یاد شده این نوع از پرنده یکی از ۸ گونه پرنده‌ای است که انقراض آن‌ها در حیات وحش تأیید شده است. در این پژوهش از جنگل‌زدایی و از میان بردن زیستگاه این پرنده به عنوان دلیل اصلی انقراض نام برده شده است.
در فیلم «ریو» بلو پرنده‌ای است که در اسارت در آمریکای شمالی زندگی می‌کند و طی رویدادی برای حفظ نسلش به برزیل فرستاده می‌شود اما بر اساس این پژوهش تازه مشخص شده است که این پرنده حتی پیش از ساخت این فیلم نیز در طبیعت منقرض شده بود.
البته این به معنای ناامیدی مطلق نیست چرا که هر چند این پرنده در طبیعت منقرض شده است اما کمتر از ۱۰۰ عدد از آن‌ها در اسارت زندگی می‌کنند.

منبع:‌ سی‌ان‌ان / ۹ سپتامبر

کدخبر: ۲۲۶۳۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر