کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۰۵۱
تاریخ خبر:

انجمن ادبی آقای نمکی و دوستان

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی |یک: امام جمعه ملارد با کسب اطلاعاتی غلط، به وزیر بهداشت تهمت زده که پسرت پیمانکار سه بیمارستان است در اطراف تهران. وزیر بهداشت نامه‌ای نوشته پر طول و تفصیل و با کلی حاشیه که ماجرا را تکذیب کند و پیگیری قانونی آن را طلب کند.

بعد امام جمعه متوجه اشتباهش شده و می‌رود سراغ اینکه نامه‌ای بنویسد به چه بلندی برای وزیر بهداشت که فقط یک کلمه بگوید: «ببخشید!». دوباره وزیر بهداشت دست به قلم می‌شود و نامه‌ای می‌نویسد برای آقای امام جمعه و در آن از انواع امثال و حکم بهره می‌گیرد که فقط بگوید «باشد!».

* دو: این ماجرا البته دیروز ادامه پیدا کرده و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نامه نوشتند به وزیر بهداشت که «تبارک الله! که بخشیدی آن امام جمعه را». این بخشی از نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. بخوانید:

«خبر مسرت بخشی را در شبکه های مجازی آحاد مردم و جامعه دانشگاهی ملاحظه نموده اند که در آن بصیرت یک مدیر صادق به مردم و انقلاب در مواجه با یک تهمت و قضاوت عجولانه، تقوای الهی را پیشه ساخت و عظمت یک حکمرانی خوب را به نمایش گذاشت. این رفتار و برخورد مشفقانه و منصفانه جنابعالی نشاندهنده عمق معرفت و شناخت و حکمت در مقابله با محاسبات جدید دنیای کنونی و جامعه امروزی است.»

* سه: در آستانه موج سوم کرونا، آن طور که خود دوستان گفتند و البته در آستانه آغاز پیک آنفلوآنزا‌ و در شرایطی که خبر رسیده که وضعیت تهران قرمز است و وضعیت قم از قرمز رد شده و در تبریز هم تعداد مبتلایان افزایش چشمگیر داشته و حالا جلسه فوری گرفتند برایش؛ چه جای این کارهاست آقایان؟ نکنید این کارها را! خوبیت ندارد.

شما متناسب با امکاناتی که داشتید مطلوب و فداکارانه کار کردید. با این حرکات و سکنات خرابش نکنید. این نامه‌های پرطول و تفصیل بیشتر به درد انجمن‌های ادبی می‌خورد نه وزیر و مسئولان پرکار وزارت بهداشت. حرفی هم اگر هست که باید مکتوب بگویید و ما هم باید آن را بدانیم؛ لطفا کوتاه بنویسیدش و بی حاشیه.

کدخبر: ۳۴۹۰۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر