کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۳۵۳
تاریخ خبر:

انتقال به تیم مورد نظر با ‌ندای قلب یا ندای جیب؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | ماجرای پیوستن محمدحسین مرادمند به استقلال حاشیه‌های جالبی به همراه داشت. او از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت اما مدعی شده بود که برای انتخاب تیم بعدی‌اش به ندای قلبش گوش خواهد داد! اما آیا واقعا ماجرای او و بعضی از بازیکنان دیگر به ندای قلب مربوط می‌شود؟ به این مثال‌ها توجه کنید.

*** محسن فروزان
او را همه به عنوان یک استقلالی دوآتشه و متعصب می‌شناسند. سابقه بازی در استقلال را هم دارد و در تیم‌های دیگر هم همواره از علاقه‌اش به این تیم گفته و در پایان هر فصل فوتبالی صحبت از احتمال بازگشت او به استقلال در رسانه‌ها مطرح می‌شود. جالب اینکه او به مصاحبه هم بسنده نمی‌کند و هر از گاهی در اینستاگرام خود خبر از بازگشتش به استقلال در آینده‌ای نزدیک می‌دهد. او آنقدر به استقلال علاقه نشان داده که هرگاه قرار است در تیمی دیگر به مصاف استقلال برود، حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود و هواداران پرسپولیس در فضای مجازی شایعاتی درباره احتمال تبانی او با این تیم و خیانت به تیم فعلی‌اش مطرح می‌کنند!

با وجود این همه ادعای تعصب و عشق و علاقه به استقلال اما باید یادآوری کنیم که او بعد از پیوستن به استقلال و جدایی از این تیم به دلیل اختلاف با سیدمهدی رحمتی، در آستانه پرسپولیسی شدن هم قرار داشت و تصاویر حضورش در مقابل باشگاه پرسپولیس هم منتشر شد. در اواخر سال ۱۳۹۴، عملکرد ضعیف دروازه‌بان‌های پرسپولیس یعنی سوشا مکانی و ایمان صادقی باعث شد تا برانکو به دنبال جذب دروازه‌بانی مطمئن‌تر برای تیمش باشد.

گزینه اول او علیرضا بیرانوند بود اما علیرضا منصوریان سرمربی وقت تیم نفت با جدایی او مخالفت کرد و پرسپولیس به سراغ فروزان رفت! اما بنا به دلایلی این انتقال هم انجام نشد و در نهایت الکساندر لوبانوف ازبک راهی پرسپولیس شد. فروزان چند روز پیش هم در اینستاگرام خود از آرزویش برای برگشتن به استقلال گفت اما با پیوستن مظاهری به این تیم، باز هم ناکام ماند.

*** محمدحسین کنعانی‌زادگان
داستان او یکی از بامزه‌ترین ماجراهای نقل و انتقالاتی تاریخ فوتبال ایران است. او در تیم‌های پایه‌ای پرسپولیس بازی می‌کرد و برای گذراندن دوران خدمت سربازی‌اش راهی ملوان شد. گفته می‌شد قرار است پس از پایان خدمت به پرسپولیس بازگردد اما ناگهان در چرخشی عجیب و باورنکردنی به استقلال رفت! او که با پیراهن پرسپولیس سابقه نشان دادن عدد ۶ را مقابل دوربین‌ها در کارنامه داشت، پس از استقلالی شدن، بارها ۴ را هم به هواداران پرسپولیس نشان داد!

اظهارنظرهای متناقض زیادی هم از او در رسانه‌ها منتشر شد. او پس از پیوستن به استقلال در مصاحبه‌ای که فیلمش هم موجود است مدعی شد که از بچگی استقلالی بوده! اما اوضاع در استقلال برای او خوب پیش نرفت و بعد از اشتباهات ویرانگر در یکی دو بازی اول استقلال، مصدوم شد و نامش هم از لیست این تیم خارج شد. در نهایت در پایان فصل از استقلال جدا شد و پس از بازی در سایپا و ماشین‌سازی تبریز به پرسپولیس برگشت و در اولین مصاحبه‌اش مدعی شد که او را مجبور کردند که در مقابل دوربین‌ها به دروغ بگوید استقلالی بود!

بعد هم در یک پست اینستاگرامی معروف پرسوز و گداز که با عبارت «ولی‌نعمتان سرخ»‌ شروع می‌شد، از پیوستن به استقلال ابراز پشیمانی کرد و مدعی شد که خام حرف‌های چرب‌زبانان شده و از پرسپولیسی‌ها خواست تا اشتباه او را ببخشند اما اصل ماجرا این بود که هیچ پشیمانی قلبی و اشتباهی در کار نبود و کنعانی‌زادگان در آن مقطع با پیشنهادی که بعدها خودش اعتراف کرد نزدیک به سه برابر پیشنهاد پرسپولیس بود، راهی استقلال شده بود!

*** علیرضا بیرانوند
او از همان روزهایی که در تیم نفت داشت برای خودش نامی دست و پا می‌کرد، از علاقه‌اش به استقلال گفته بود. در تیم نفت هم سرمربی‌اش علیرضا منصوریان بود و تقریبا همه می‌دانستند که روزی که او نفت را ترک کند، به استقلال خواهد پیوست. حتی فیلمی هم وجود داشت که در آن بیرانوند از علاقه‌اش به استقلال گفته بود اما اتفاقاتی که در یکی از بازی‌های استقلال مقابل نفت رخ داد باعث شد تا بیرانوند از هواداران این تیم دلخور شود.

او در این بازی حسابی درخشید و مانع از پیروزی استقلال شد و البته در طول بازی هم حرکاتی انجام داد که باعث تحریک هواداران استقلال شد و آنها هم تا پایان بازی، با شعارهایی حسابی از خجالت او در آمدند. خروجی این اتفاقات این بود که بیرانوند از هواداران استقلال کینه به دل گرفت و تصمیمش برای پیوستن به این تیم عوض شد. او یکی دو سال بعد، در چرخشی عجیب راهی پرسپولیس شد و البته در نهایت تعجب همه ادعاهای قبلی خود مبنی بر علاقه‌اش به استقلال را تکذیب کرد!

با این حال بیرانوند در پرسپولیس هم گاهی با رفتارهایش نشان داد که به این تیم هم علاقه خاصی ندارد. او چند بار با هواداران درگیری لفظی پیدا کرد و آنها را تهدید به ترک باشگاه کرد و حتی یکی دو بار هم به هواداران هیس نشان داد و دیگر رابطه‌اش با آنها هرگز مثل روزهای قبل نشد. بعدها مشخص شد که پیشنهاد مالی بهتر پرسپولیس که حسین هدایتی را هم حامی خود می‌دید در تغییر علاقه بیرانوند از استقلال به پرسپولیس بی‌تاثیر نبوده است.

*** محمدحسین مرادمند
جدیدترین نمونه از چرخش بازیکنان در میان استقلال و پرسپولیس به محمدحسین مرادمند برمی‌گردد. او که فصل گذشته در تیم شهرخودرو بازی می‌کرد، صبح روز یکشنبه به دفتر باشگاه استقلال رفت و با مدیران این باشگاه مذاکره کرد. ظاهرا دو طرف به توافق مالی نرسیدند و مرادمند در اقدامی عجیب و کمتر دیده شده، از دفتر باشگاه استقلال یک‌راست به دفتر باشگاه پرسپولیس مراجعه کرد تا با این تیم هم مذاکره کرد.

انتشار خبر این اقدام او بازخوردهای منفی زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت. یکی از جالب‌ترین این بازخورد توئیتی بود با این مضمون: «پرسپولیس و استقلال هر دو باید از جذب مرادمند انصراف بدهند تا چنین رویه‌ای در میان بازیکنان باب نشود.» مرادمند یکشنبه شب در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تصمیم نهایی‌اش گفت: «من از یکی دو ماه پیش از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم و چون وقت نبود، در یک روز با مسئولان استقلال و پرسپولیس مذاکره کردم. البته اختیارم دست خودم نیست و دست حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو است و باید با ایشان مشورت کنم. در آخر به ندای قلبم گوش می‌دهم و به یکی از این دو تیم می‌روم.»

در نهایت ظهر دیروز تصویر مرادمند در کنار احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال در رسانه‌ها منتشر و مشخص شد که این بازیکن به استقلال پیوسته است! البته مشخص نیست که دلیل اصلی پیوستن او به استقلال ندای قلبش بوده یا ندای جیب! اما وقتی بازیکنی در یک روز با دو باشگاه که رقیب سنتی هم هستند مذاکره می‌کند، مشخص است که به هیچ کدام علاقه قلبی خاصی ندارد و طبیعتا به تیمی پیوسته که پیشنهاد مالی بهتری به او ارائه داده است!

کدخبر: ۳۴۸۳۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر