کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۳۱۹
تاریخ خبر:

انتقادکیهان از یک مستند پخش شده در تلویزیون

کیهان نوشت: در مستند «اشرف، همزاد شاه»، دست داشتن ‌اشرف پهلوی در قاچاق مواد مخدر، شایعه اعلام شد و از قول خواهر دوقلوی شاه گفته شد که چگونه ممکن است فردی که موسسات و سازمان‌های متعددی برای ترک دادن معتادان و بازپروری آنها اختصاص داده، به قاچاق تریاک و هروئین روی آورد!

این درحالی است که براساس اسناد متعدد خارجی و داخلی، اخبار روزنامه‌های معتبر اروپایی، اسناد ساواک و خاطرات وابستگان رژیم گذشته، ‌اشرف پهلوی از سرکردگان باندهای مخوف مواد مخدر به شمار آمده که حتی یک‌بار در سال ۱۳۴۸ با یک چمدان هروئین در فرودگاه زوریخ دستگیر شد و خبرش در نشریه لوموند جنجال به پا کرد!

حسین فردوست رئیس‌دفتر ویژه اطلاعات محمدرضا پهلوی در جلد اول صفحه ۲۳۷ کتاب «ظهور و سقوط پهلوی» در بخشی از خاطرات خود با عنوان «شیطانی به نام ‌اشرف» به موضوع دخالت ‌اشرف در قاچاق مواد مخدر در سطح جهان ‌اشاره کرده است.

متاسفانه برخی از مجموعه‌های مستند که توسط دوستان جبهه انقلاب درباره رژیم گذشته و سران آن ساخته می‌شود بدون برخورداری از پژوهش و تحقیق مطلوب و استفاده از کارشناسان خبره مباحث تاریخی، در کمال بی‌تجربگی به سراغ بعضی منابع نامعتبر و تحریف شده تاریخی رفته و بدون دقت لازم، آنها را به عنوان منابع خود برمی‌گزینند.

سازندگان مجموعه مستند «اشرف، همزاد شاه» علی‌رغم زحمت و تلاش بسیار برای افشای ماهیت منحرف رژیم گذشته اما به دلیل اتخاذ همین روش غیرعلمی، در کمال تاسف دستاورد چندان مناسبی برای مخاطبان تاریخ معاصر و انقلاب نداشتند. برخی از این سازندگان با افتخار اعلام کردند که برای ساخت مجموعه یاد شده، از کلیشه کارشناسان تاریخی عبور کرده‌اند!

سؤال اینجاست آیا برای شکستن کلیشه باید تاریخ را تحریف کرد؟ضمن اینکه متاسفانه در این مجموعه از دو روانشناس و یک طراح لباس و دو نفر به اصطلاح کارشناس تاریخی هم استفاده شده که یکی از آنها بیش از تاریخ به یکی از گروه‌های اصلاح‌طلب وابستگی دارد و دیگری یکی از کارکنان دفتر ثابت پاسال بوده که درباره تاریخ پهلوی توهمات خاصی دارد.

کدخبر: ۲۰۰۳۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masoudronin

    خدایا این روزنامه کیهان رو منهدم کن

  • khordbin

    کیهانیان با دولت کنونی مشکل دارن چه برسه با اون دولت!

  • nazarian

    یک بار با کیهان موافقم!