کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۲۴۵
تاریخ خبر:

ام‌وی‌ام ایکس ۵۵؛ گاونشان چینی ناموفق!

روزنامه هفت صبح | ام‌وی‌ام X55 که در سال ۲۰۱۷ با نام چری تیگو x5 معرفی شد و در روسیه، اکوادور و ایتالیا نیز به فروش می‌رسد، لقب کووین شوجت یا گاونشان را یدک می‌کشد. این لقب به دلیل شباهت چراغ‌های عقب آن به کیا سورنتوی مدل ۲۰۱۴ به X55 اعطا شده که به طرح بوفالو مشهور است. این بوفالوی چینی در بازار خودرو ۷۴۵ میلیون در تیپ اکسلنت و ۷۸۰ میلیون در تیپ اکسلنت اسپورت برچسب قیمت خورده است.

در X55 اصل «هر چقدر پول بدی، همون قدر آش می‌خوری» رعایت نشده است. شاید بتوانید با ۳۲۰ میلیون یا نهایتاً در بهترین تیپ ۴۹۷ میلیون X22 جدید را با آن ظاهر جوان‌پسند و جذاب خریداری کنید و به شاسی‌بلندسوار بودن‌تان هم بنازید‌ اما چرا باید ۷۴۵ میلیون برای خودرویی با همان سبک طراحی پرداخت کرد؟! شکل تکراری چراغ‌های جلو، عدم تغییر جدی در قسمت جلوپنجره و زه روی سپر، همگی باعث شده‌‎اند تا نمای جلویی این خودرو کاملا تکراری به نظر برسد.

تلاش‌های جزئی صورت‌گرفته برای رفع ایرادهای طراحی نمای عقب خودرو، مانند تعویض چراغ و استفاده از نوارهای اتصال کرومی نیز نتوانسته مانع از عدم نوآوری در طراحی کلی خودرو شود.X55 در دیگر بازارها با ۶ تا ۷ کیسه هوا عرضه می‌شود‌ اما در نمونه مونتاژی از سوی مدیران خودرو تنها چهار کیسه هوا وجود دارد که نقطه ضعفی مهم برای آن است.

البته کابین X55 چندان بدک نیست و می‌توان آن را حتی دوست‌داشتنی دانست. ام‌وی‌ام X55 در طراحی داخلی نیز سعی کرده ‌ زبان طراحی مدرن و اسپورت خود را حفظ کند. در نگاه اول، عدم تقارن در طراحی دریچه‌های کولر و یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد، اولین چیزی است که توجه شما را جلب می‌کند. فرمان، کاملاً مشابه فرمان استفاده‌ شده در تیگو ۷ است و کلیدهای کنترل زیادی روی فرمان و در کنسول وسط دیده می‌شود.

پشت آمپر مدرن با صفحه نمایشگر دیجیتالی بزرگ، یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی طراحی داخلی‌ ام.وی‌.ام X55 به‌حساب می‌آید.از نظر آپشن‌های رفاهی، جالب‌ترین مشخصه‌‌ X55 سوئیچ هوشمند است. این سوئیچ همانند یک ساعت هوشمند طراحی‌ شده است و علاوه‌بر اینکه نقش ریموت کنترل در‌‌ها و شیشه‌ها را بازی می‌کند، می‌تواند برای کنترل بخش‌های مختلف خودرو نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دوربین ۳۶۰ درجه و کنترل کشش نیز آپشن‌های مهم دیگر ام‌‌وی‌‌ام X55 هستند‌ اما در برابر رقبایی همچون هاوال H2 باید حسرت مواردی همچون سنسور باران، اتولایت، تهویه اتومات، تنظیم برقی گودی کمر، گرم‌کن صندلی‌های جلو و شیشه‌بالابر آنتی‌ترپ را بخورید.ام‌وی‌ام X55 به پیشرانه ۱/۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر مجهز شده است.

قدرت خروجی این موتور از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. عملکرد خوب موتور و گیربکس نسبتاً سریع این خودرو، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن را در حدود ۹/۱۰ ثانیه نگه می‌دارد. با‌وجود این، مصرف ترکیبی این خودرو نیز به حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد که قابل قبول است.

کدخبر: ۳۶۸۲۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    چرا پرایدو شاسیشو بلند نکردن!