کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۶۷۲
تاریخ خبر:

امیر تتلو رکورد کایلی جنر را زد؟

روزنامه هفت صبح | این هفته امیر تتلو خواننده غیرمجاز ایرانی در اینستاگرام رکورد کامنت پای یک پُست را زد. او دو هفته پیش به هوادارانش گفته بود که اگر زیر یکی از پست‌های او ۱۳ میلیون کامنت درج کنند آلبوم جدیدش را منتشر می‌کند.

رکورد قبلی دست کایلی جنر خواهر کیم کارداشیان و مدل آمریکایی بود با ۹٫۸ میلیون کامنت. این نکته را اینجا به این دلیل نوشتیم که دیروز تتلو مرز همان ۱۳میلیون کامنت را رد کرد. تا لحظه تنظیم این گزارش ۱۳میلیون و ۳۸۶ هزار کامنت پای پُست او ثبت شده و البته او خواسته که هوادارانش این عدد را تا ۱۵میلیون هم برسانند.

حالا این رکوردشکنی تتلو بعد از آن همه حاشیه و اقدامات ناهنجار سوژه بعضی تحلیل‌های اجتماعی شده. اینکه چرا کاربران ایرانی چنین رفتارهای توده‌واری در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند محل بحث است.

البته در این ماجرا یک نکته را باید در نظر داشت. صفحه فعلی امیر تتلو که بعد از ریپورت و بسته شدن صفحه قبلی او راه‌اندازی شده یک میلیون و ۹۰۰ هزار فالوئر دارد. صفحه کایلی جنر که گفتیم با ۹٫۸ میلیون کامنت رکورددار بود اما ۱۴۷میلیون دنبال‌کننده دارد.

با این تفسیر باید این فرضیه را هم در نظر داشته باشیم که ممکن است خیلی از کامنت‌های صفحه تتلو کار ربات‌های کامنت گذار باشد و عملا با یک آمار غیرواقعی طرف هستیم. اگر اینطور باشد تحلیل‌های اجتماعی درباره این پدیده شاید خیلی معنا و مفهومی نداشته باشد.

کدخبر: ۲۸۱۶۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر