کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۹۳۹
تاریخ خبر:

دست‌و پا زدن امیر تتلو روی آنتن شبکه یک!

روزنامه هفت صبح | امیر تتلو بعد از همه حاشیه‌ها و جنجال‌های اخیر همچنان در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد و بعد از بحث درباره او در لایو‌ها و پُست‌های اینستاگرامی، این بار نوبت تلویزیون رسیده که به ماجرای بستن صفحه این خواننده بپردازد. گزارشی که از صداوسیما پخش شد نکات عجیبی دارد که کمتر در تلویزیون شاهد چنین رویکردی بودیم.

ابتدای این گزارش با این جملات مجری مجله خبری شروع می‌شود که:‌«علاوه بر هنجارشکنی با اقداماتش انسانیت را هم به چالش کشید» و بعد گزارشی که خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تهیه کرده پخش شد. گزارش از دست و پا زدن امیر تتلو برای بازگشت به اینستاگرام با ساختن صفحات فیک شروع شد و بعد در اقدامی نادر صدای این خواننده از تلویزیون پخش شد که توضیح می‌دهد نامه‌ای برای بازگشت او به اینستاگرام در حال تهیه است و از هوادارانش می‌خواهد برای او فن‌پیج بزنند.

بعد موضوع گزارش به این سمت می‌رود که اقدام اخیر این خواننده در قوانین بین‌المللی مصداق کودک‌آزاری است و تصاویر یک روانشناس به نام آهنگرزاده مشخص می‌شود که می‌گوید از نظر روانشناسی اقدامات این فرد مصداق ابیوز و بهره‌کشی است. در مرحله بعد صدای خبرنگار را می‌شنویم که توضیح می‌دهد صفحه اینستاگرام امیر تتلو با شکایت فعالان حقوق بشر و کاربران بسته شده. نکته جالب اینکه تصویر صفحه اینستاگرام همسر هیچکس خواننده رپ که در ماجرای بستن صفحه تتلو خیلی فعال بود هم روی صفحه تلویزیون می‌بینیم.

دقت کنید که تا اینجا در گزارش شبکه یک نه اسمی از تتلو آورده می‌شود و نه از اینستاگرام. هرجا صحبت از اینستاگرام است خبرنگار می‌گوید:‌ «در این فضا» و بارها تصویر محو شده و صدای تتلو را هم می‌بینیم و می‌شنویم. بعد تصویری از جاوید نیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور را می‌بینیم که می‌گوید از نظر کشور ما اقدامات این فرد جرم است و در ادامه چند حقوقدان توضیح می‌دهند که طبق کنوانسیون جهانی حقوق کودک و به طور مشخص ماده ۳۴ این معاهده همه کشورهای موظف به حمایت از کودکان هستند و تا ۵۰سال زندان برای مجرمان پیش‌بینی شده.

ترکیه هم با توجه به اینکه از سال ۱۹۹۰ به این کنوانسیون پیوسته و همکاری حقوقی با ایران، باید این خواننده را دستگیر و به ایران مسترد کند. ضمن اینکه در قوانین ترکیه هم اقدامات این فرد جرم محسوب می‌شود. در حین این توضیحات است که اسم امیر تتلو دقیقا برده می‌شود و تصاویری از او در حال تبلیغ موادمخدر به صورت محو هم می‌بینیم.

در قسمت‌های پایانی این گزارش هم اشاره‌ای به موزیک ویدئوی جدید ساسی مانکن می‌شود و تصاویر محوی از آن می‌بینیم با این توضیح گزارشگر که خوانندگان دیگر هم کودکان را به مصرف مواد و روابط نادرست تشویق می‌کنند. کل ماجرای پخش این گزارش که در سایت‌های خبری هم بازتاب قابل توجهی داشته.

هرچند تا حدودی دیر پخش شد و چند روزی بود که تب و تاب این جنجال اخیر تتلو فروکش کرده. ماجرا شاید از این جهت جالب بوده که این گزارش تصویری تا حدودی از خطوط قرمز نانوشته تلویزیون عبور کرد اما خب انگار گزارشگر یک مقدار در اسم بردن از خواننده و اینستاگرام رودربایستی داشت. جالب اینکه همان روز هم رضا صادقی در لایو اینستاگرامی‌اش در مورد همین شخص صحبت کرد و گفت من بر این باور هستم که او را بازی دادند.

کدخبر: ۳۲۷۹۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر