کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۱۶۳
تاریخ خبر:

امریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه نیست

برایان هوک در پاسخ به یکی از خبرنگاران که اعزام ۳۰۰۰ نیروی جدید به عربستان را با ادعای دونالد ترامپ مبنی بر تلاش برای خاتمه دادن به «جنگ‌های بی‌پایان» در تضاد خواند، مدعی شد: «اعزام نیروهای جدید و تقویت تجهیزات آمریکا در عربستان یک اقدام دفاعی است. آنها از منافع ما در منطقه دفاع خواهند کرد و به سعودی‌ها نیز در راه دفاع از خودشان کمک می‌کنند. ما به دنبال جنگ در خاورمیانه نیستیم؛ به اندازه کافی در آنجا جنگ داشته‌ایم.»

وی با متهم کردن ایران به تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه، افزود: «ما یک موضع دفاعی قوی گرفته‌ایم و دلیل این کار نیز به گزارش‌هایی مربوط می‌شود که درباره وجود تهدیدهای متعدد علیه منافع آمریکا و شرکایش در منطقه دریافت کرده‌ایم. ما با این کار بسیاری از تهدیدات را خنثی کردیم.»

به نوشته تسنیم، دیروز وزیر دفاع آمریکا از اعزام ۳۰۰۰ نیروی نظامی، دو اسکادران جنگنده و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و تاد به عربستان خبر داد. وی در یک نشست خبری اعلام کرد در ماه‌های اخیر آمریکا تجهیزات و نفرات زیادی را برای مقابله با آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز ایران در منطقه» خواند، به خاورمیانه اعزام کرده است.

آمریکا حدود پنج ماه قبل نیز با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه تلاش کرده بود تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد تا شاید از این طریق ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ایران ندید بار دیگر به تمنای مذاکره روی آورد و حتی شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار ، آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

کدخبر: ۲۸۵۱۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر