کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۲۲۷
تاریخ خبر:

ال‌کلاسیکوی ایران، محترمانه‌تر از همیشه

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | امروز لیگ برتر ایران با انجام سه بازی دیگر پیگیری خواهد شد. ذوب‌آهن میزبان تراکتور خواهد بود، پیکان در برابر نساجی مازندران قرار خواهد گرفت و در مهم‌ترین بازی روز، پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

*** ذوب‌آهن-تراکتور
دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت مقابل هم قرار می‌گیرند. ذوب‌آهن با وجود حضور در رده‌های پایین جدول، بانمایشی دیدنی در برابر پرسپولیس، پتانسیل بالای خود را نشان داده و اگر امروز بتواند تراکتور را شکست دهد، نباید تعجب کرد. در سوی دیگر تیم تبریزی، در آخرین بازی خود با نتیجه صفر- صفر مقابل شهرخودرو در تبریز ‌متوقف شد‌ و در شرایط ایده‌آلی به سر نمی‌برد. در واقع ذوب‌آهن روندی رو به رشد را طی می‌کند و تراکتور تا حدودی در سراشیبی قرار گرفته است‌ اما نباید فریب شرایط فعلی دو تیم را خورد و این احتمال وجود دارد که تراکتور برای خروج از وضعیت فعلی با یک بازی انتحاری سه امتیاز بازی را به دست بیاورد.

*** پیکان-نساجی
تیم پیکان به تدریج شکل گرفته و حالا در فرم مناسبی قرار دارد. شاگردان تارتار در آخرین بازی خود نفت را در مسجدسلیمان بردند و سه امتیاز مهم کسب کردند اما نساجی چند هفته‌ای است که نتایج خوبی نمی‌گیرد. این تیم در سه هفته اخیر دو باخت و یک مساوی داشته و به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد و این بهترین فرصت برای پیکان است تا بتواند سه امتیاز دیگر را به حساب خود واریز کند.

*** پرسپولیس-سپاهان
می‌رسیم به حساس‌ترین بازی هفته. جایی که پرسپولیس میزبان سپاهان است. تقابل‌های این دو تیم در دو فصل اخیر همواره جنجالی و پرحاشیه بوده و قبل و حین و بعد از بازی‌ها، حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آمده است. آخرین رویارویی این دو تیم در اصفهان هم اصلا شکل نگرفت و با نرسیدن سپاهان به ورزشگاه، بازی لغو و در نهایت ۳برصفر به سود پرسپولیس اعلام شد.

این بار اما فعلا خبری از حاشیه‌های قبل از بازی نیست و به احتمال زیاد ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران محترمانه‌تر از همیشه برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد حضور محرم نویدکیا روی نیمکت سپاهان، حتی سیاست مدیران باشگاه را هم تحت تاثیر قرار داده است. تا سال گذشته، از یکی، دو روز قبل از بازی دو تیم، جنگ رسانه‌ای میان دو باشگاه شروع می‌شد، بیانیه پشت بیانیه صادر می‌شد و در نهایت گاهی حتی منجر به محرومیت‌هایی هم می‌شد .

اما از زمان حضور محرم در سپاهان، این باشگاه رویه دیگری در پیش گرفته و ترجیح می‌دهد حرف‌هایش را در داخل زمین بزند. این یکی از مهم‌ترین و بهترین تغییرات در باشگاه سپاهان از زمان حضور نویدکیا در این تیم است. اما از بعد فنی هم این بازی حساسیت‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. شاگردان نویدکیا دو بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند اما در بازی قبلی خود بازی ۳بریک برده را با تساوی ۳-۳ مقابل ماشین‌سازی عوض کردند.

با این حال نمی‌توان کتمان کرد که سپاهان حریف خطرناکی برای پرسپولیس خواهد بود. بزرگ‌ترین تهدید برای پرسپولیس مقابل سپاهان، سجاد شهباززاده است که با زدن هشت گل، دومین گلزن فعلی لیگ برتر است. او این روزها در بهترین فرم خود به سر می‌برد و انگیزه زیادی برای باز کردن دروازه پرسپولیس دارد. سروش رفیعی هم دیگر بازیکن سپاهان است که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و تقابل با این تیم برای او معنای ویژه‌ای دارد.

به پرسپولیس بپردازیم. تیمی که بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا، دو تساوی متوالی مقابل نساجی و ذوب‌آهن کسب کرد و تردیدهایی را در میان هوادارانش به وجود آورد. در چنین مقطعی تقابل با سپاهان بدترین اتفاق ممکن برای یحیی و شاگردانش است. آنها در دو بازی مقابل دو تیم ضعیف‌تر چهار امتیاز از دست داده‌اند و هواداران پرسپولیس دیگر تحمل از دست دادن امتیاز در سومین بازی متوالی را ندارند. مشکل بعدی یحیی این است که تیمش بعد از بازی با سپاهان باید به مصاف استقلال برود و به همین دلیل بازیکنانش باید مراقب باشند تا با مصدومیت یا محرومیت، دربی را از دست ندهند.

کدخبر: ۳۶۷۲۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر