کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۸۷۹
تاریخ خبر:

افشای نقش یک تاجر روس در انفجار مهیب بیروت

یک رسانه روسی تصویر ایگور گرشوشکین تاجر روس و مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم عامل اصلی انفجار بیروت را منتشر کرد.

سیبری تایمز در خبری درباره ایگور گرشوشکین، مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم که عصر سه‌شنبه منجر به انفجار مهیبی در بندر بیروت شد و نیمی از شهر را ویران کرد، نوشت:

ایگور گرشوشکین در زمان توقیف بار خود متهم شد که هم خدمه کشتی و هم مردم را رها کرده و رفته است. در اکتبر ۲۰۱۳ کشتی Rhosus با پرچم مولداوی از باتومی گرجستان راهی موزامبیک بود که توسط مقامات بندری لبنان به دلیل نقص مدارک و شرایط لازم برای حمل و نقل این نوع بار توقیف شد.

خدمه کشتی شامل هشت اوکراینی و دو روسی در کشتی ماندند تا اینکه تاجر روس اعلام ورشکستگی کرده و کشتی را رها کرد. مقامات لبنانی موافقت کردند از ۱۰ خدمه شش نفر لبنان را ترک کرده و بقیه به مدت یک سال روی کشتی در حبس باشند. مدتی بعد کاپیتان بوریس پروکوشف با نوشتن نامه به سازمانهای بین المللی از مالک کشتی شکایت کرد که به آنها پول نمی‌دهد و آنها را رها کرده است.

پسر ۲۰ساله ایگور گرشوشکین به نام آرتیوم در اسکاتلند علوم کامپیوتر می‌خواند و زن و شوهر در قبرس زندگی می‌کنند.

گفتنی است، دیلی‌میل هم در گزارش دیگری، ایگور گرشوشکین را مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شده در بیروت دانسته بود. به دلیل توقیف طولانی مدت این حجم بالا نیترات آمونیم و رها شدن آنها، مقامات بندر لبنان تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند: هشدارها در مورد مواد شیمیایی کشف شده از شش سال پیش داده شده بود، تصاویر هوایی نشان می‌دهد این محموله در یک مخزن دریایی حبس بوده است.

توضیحات

تصویر ایگور گرشوشکین روس

توضیحات

سال 2013 کشتی Rhosus با پرچم مولداوی از گرجستان به موزامبیک می‌رفت که در لبنان توقیف شد

توضیحات

همسر ایگور گرشوشکین تاجر روس

کدخبر: ۳۴۳۸۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر