کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۳۷۳
تاریخ خبر:

افشای نقشه‌ حیرت‌انگیز ‌سرقت بنزین از پالایشگاه

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری |ماجرای سرقت بنزین از پالایشگاه کهریزک با مرگ دو برادر پایان یافت. برادرانی که شبیه برادران دالتون با نقشه‌ای که از شهریور ۹۹ بر روی آن کار کرده بودند می‌خواستند به شاه‌لوله توزیع بنزین بزنند و بنزین‌ها را بشکه بشکه برای فروش ببرند! آنها حتی یک زمین دو هکتاری نزدیک پالایشگاه برای این منظور خریده بودند!

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران از جزئیات سرقت بنزین با حفر تونل کنار پالایشگاه خبر داد. او درباره این خبر گفت: «شب دوشنبه ۲۳ فروردین ماه حوالی ساعت ۹:۳۰ شب نگهبان یک قطعه زمین چهاردیواری در محدوده کهریزک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد مبنی بر این موضوع که دو نفر در مسیر یک چاه رفته‌اند و دیگر بیرون نیامده‌اند.

پلیس به محل مراجعه می‌کند و بعد از بررسی متوجه می‌شود که حتما باید آتش‌نشانی و نیروهای امدادی به محل بیایند، چراکه این اتفاق نیاز به تجهیزات ایمنی دارد. آتش‌نشانی بعد از بررسی اعلام می‌کند، انتهای این چاه به خط لوله بنزین در پالایشگاه نایین می‌خورد. این لوله بنزین به شهرری وصل بوده که برای توزیع بنزین از آن استفاده می‌شده است.

با توجه به این موضوع که انتهای مسیر چاه را بنزین زیادی مسدود کرده بود امکان دسترسی به این افراد میسر نبوده، چراکه گاز بنزین نیز در چاه جمع شده بوده است. اما نکته‌ای که مشخص بوده این است که دو نفر داخل چاه جان خود را از دست داده بودند. تلاش از شب دوشنبه ۲۳ فروردین تا غروب روز سه‌شنبه حوالی ساعت ۶:۳۰ ادامه داشته تا هماهنگی برای قطع خط لوله بنزین انجام شود.

بالاخره آتش‌نشانی و امداد و نجات موفق می‌شوند اجساد این افراد را از چاه خارج کنند. این افراد ۱۷ متر به طور عمودی و ۵۰ متر به صورت افقی چاه را کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا کنند. در واقع این دو نفر ۹۸ درصد از اقدام‌شان را عملی کرده بودند اما به محض این که لوله را باز می‌کنند تا استخراج را انجام بدهند به دلیل فشار بنزین داخل لوله، نمی‌توانند کار سرقت را به اتمام برسانند.

طی بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد این اتفاق از قبل برنامه‌ریزی شده بوده است و زمین متعلق به دو برادر بوده که یکی ۲۵ ساله و دیگری ۳۵ ساله بوده‌اند. آنها زمین را که حدود دو هکتار است تقریبا یک سال قبل به منظور سرقت خریداری می‌کنند. آنها بعد از چهاردیواری کردن زمین تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا می‌برند و از شهریور ۹۹ کار حفاری را آغاز می‌کنند.

آنها یک همدست نیز داشتند که با کمک او حفاری را انجام می‌دهند. همچنین تجهیزات حفاری را با کمک دو دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل کرده‌اند. آنها حدود هفت ماه کار حفاری را انجام ‌‌دادند تا به لوله بنزین برسند. طی تحقیقات پلیس مشخص شده است این افراد یک همدست هم داشته‌اند و او نیز دستگیر شده است.

از همه مهم‌تر نگهبانی که داخل زمین بوده و نگران این دو برادر می‌شود و از همه موضوعات باخبر نیز بوده دستگیر شده است. در حال حاضر دو نفر(‌نگهبان زمین و همدست حفاری) در بازداشت هستند. تجهیزات حفاری و دو خودرو ضبط شده و دو نفر سارق نیز فوت شده‌اند.

کدخبر: ۳۸۳۳۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر