کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۴۶۰
تاریخ خبر:

افشای فساد ۷۰۰ میلیون دلاری جدید با معرفی اسم اختصاری "الف. ر"

محمدعلی مددی ، نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با ابراز تاسف از فسادهایی که در دولت گذشته اتفاق افتاده بود، گفت: در حالی که هر روز شاهد افشاگری رانت یا فسادی در دولت های نهم و دهم هستیم، تیم دولت قبل برای فرار رو به جلو از اعضای دولت یازدهم شکایت می‌کنند.

وی با اشاره به اسنادی که از رانت صورت گرفته در راه آهن اترک - برکت به دستش رسیده است، گفت: فردی که در دهه ۷۰ به دلیل فساد در دادگاه مجرم شناخته می شود و بر مبنای حکم دادگاه، اموالش مصادره شده و چندین سال هم در زندان بوده است، یک باره در دولت احمدی نِژاد مورد اعتماد قرار می گیرد و پروژه ۷۰۰ میلیون دلاری راه آهن اترک برکت را به وی می سپارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه پروژه به این مهمی را به فردی سپرده اند که هیچ گونه تخصص و تجربه ای در زمینه کارهای عمرانی نداشته است گفت: تاسف آورتر اینکه این پروژه با ترک شرایط واگذاری پروژه ها به این شخص واگذار شده است.

وی با اعلام اینکه پروژه را به آقای (الف - ر) واگذار کرده اند گفت: این فرد به دلیل ارتباط نزدیکی که با آقای خاص دولت احمدی نژاد داشته موفق شده است این پروژه سودآور به دست بیاورد.

مددی با اعلام اینکه (الف - ر )برای انجام پروژه ۷۰۰ میلیون دلاری راه آهن اترک - برکت هیچ گونه امکانات مالی و تجهیزات نداشته است گفت: این فرد به پیمانکاران بزرگ کشور متوسل می شود و با استفاده از تجهیزات و امکانات مالی آنان، کار در ترکمنستان را آغاز می کند. اماباکمال تاسف پولهایی که از این بابت گرفته، به پیمانکاران نداده و در حال حاضر صدها میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

نماینده میانه با اشاره به اینکه تاکنون مکاتبات بسیاری با دستگاههای قضایی، اقتصادی و نظارتی صورت گرفته است گفت: با این وجود هیچ واکنشی نسبت به این فرد صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه راه آهن اترک - برکت در ادامه راه آهن شمال به جنوب روسیه تا دریای عمان تعریف شده بود گفت: از آنجا که تمامی کشورهای مسیر این خط آهن توانسته بودند در داخل کشورشان خط آهن را بکشند اما دولت ترکمنستان به دلیل مشکلات مالی نتوانسته بود این مسیر را کامل کند، تصمیم بر این شد که بانک توسعه اسلامی ۳۵۰ میلیون دلار و کشور ایران نیز ۳۵۰ میلیون دلار بدهد تا این خط آهن کامل شود به همین دلیل پیمانکار را دولت ایران تعیین کرد.

مددی با اعلام اینکه (الف - ر) پولها را گرفت اما کاری انجام نداد گفت: در بازدیدی که مسوولان دولت ترکمنستان از پروژه انجام دادند، متوجه رانت صورت گرفته شدند و به همین دلیل بسیاری از مسوولان دولت ترکمنستان به دلیل کوتاهی بازداشت شدند که هنوز هم در زندان هستند. اما الف - ر که عامل اصلی تمام این مشکلات بوده، اکنون درکشور اتریش به سر می برد.

کدخبر: ۴۸۴۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • m.milad.zargar

    از ماست که بر ماست…..

  • nirvana

    خیلی این مبلغ به چشم نمیاد..

  • rezairan

    آقای الف-ر اتریش خوش میگذره…هوا اونجا چط وره…..اینجا خیلی گرمه…

  • akdar

    سلام چطور میشه تمام مطالب را کپی کرد؟

    • editor

      داخل نرم افزار موبایل امکان کپی کامل متن نیست. لطفا لینک خبر رو از قسمت اشتراک گ ذاری بردارید و از وب سایت کپی کنید.

  • karen

    اشکال نداره حتما لازم داشته مهمون واسشون اومده رفته واسه خونشون وسیله بگیره سر ب رج میاره پس میده

  • prance

    پاک ترین دولت تاریخ خخخخخخخ

  • sahar.mansury

    احمدی نژاد ******************** . این ** ***هشت سال در راس بود و تا بیست سال عمر مردم رو آتیش زد. هر سنی که دارید، بیست سال بهش اضافه کنید میشه سن واقعی شماها. تا حالا ما دهه شصتیها نسل سوخته بودیم. از این به بعد نسل خاکستر شده هستیم. یه ب اد بیاد کارمون تمومه. اما همین خاکستر م یتونه توی چشم خیلیا بره. چشم اونا که خود شونم میدونن چقد ***** . از **** احمدی نژ اد. ع.خ باید جواب پس بده. . خدااااااا از شون نمیگذره مردمم نمیگذرن

    • editor

      آقای مرآتی لطفا در کامنت گذاری دقت کنید و به کسی توهین نکنید. طی چند ماه گذشته ه میشه توهین های جنابعالی را حذف کردیم. اگ ر ادامه دهید مجبور به بلاک کردن یوزر شما خواهیم بود.

  • reza23

    برادر عزیزآقای مرآتی .از نوشته تون احساس تونو درک میکنم و قبول دارم حسابی نسل ما سوخت و امید بهتر شدن هم در دل نیست پس به تر کمتر به خودمون فشار بیاریم و حرص بخور یم این مملکت عزیز فعلا فقط برای یه عده ن ون و منفعت داره

  • morovaty

    مبارک باشه…

  • Mehdi_Rmn

    فقط همينو ميشه گفت:خخخخخخخخ

  • mohsen160

    یاد کرباسچی افتادم. به خاطر مبلغ خیلی نا چیز که تازه اونم خرج تهران کرده بود هزا رتا حرف زدن پشت سرش اما تهران رو آباد کر دحداقل

  • ali1800

    ميدونيد دوستان كمى بالاتر خبرى بود درمور د رسايى و استيضاح رئيس جمهور،حالا كجاهست ند نمايندگان اين مجلس؟!اين اتفاق چه وقت افتاده كه الان تازه رسانه اى شده؟!اينها چه كسانى هستند؟اون رهبر كه نظرش با احمدى نژاد نزديكتر بود حالا چرا چيزى نميگه؟اي ن شوراى نگهبان انتصابى كارش مگه نظارت به رهبر نيست!!پس كجاست؟؟؟جايگاه قانون اساس ى اين وسط،كجاست؟؟؟به خدا كه تنها تنها خو د ما مردم هستيم كه ميتوانيم خودمان واين سرزمين را نجات بدهيم،فقط بايد كمى چشمهار ا بازكرد وكمى جرات وشجاعت داشت وباهم بود

  • morovaty

    چرا رسانه های ایرانی (نوشناری،دیداری، شن یداری) و مسولین نظام رقم های اختلاس رو ب ه دلار اعلام میکنن؟؟؟؟؟ مگر ارز رایج و و احد پول مملکت دلاره؟ از بس رقم های اختلا س خدارو شکر نجومی هست که با ریال اعلام ب شه مخ شنوده سوت میکشه. اعلام میکنن ۷۰۰می لیون دلار!!! و با ۳ رقم سر و ته قضیه رو هم میارن.چرا نمیگین ۲۰,۸۱۸,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ر یال اختلاس!!!! چرا با ریال اعلام نمیکنین تا عوام ملموس تر درک کن که اون بالاها چ ه بخور بخوری به راه هست ولی یه جوون بیچا ره دم بخت واسه ۵میلیون تومن وام ازدواج ی ک ساله داره میدوه؟؟؟؟؟ چرا نمیگین با رقم این اختلاس میشه به ۴۱۶ هزار و ۳۴۷ نفر و ام ازدواج داد؟ چرا نمیگین با این پول میش ه ۶۹۳ بیمارستان ساخت؟ چرا نمیگین این رقم معادل ۲۴۷ هزار و ۸۴۱ سال حقوق یه کارگر هست؟ چرا….

  • morovaty

    چرا رسانه های ایرانی (نوشتاری،دیداری، شن یداری) و مسولین نظام رقم های اختلاس رو ب ه دلار اعلام میکنن؟؟؟؟؟ مگر ارز رایج و و احد پول مملکت دلاره؟ از بس رقم های اختلا س خدارو شکر نجومی هست که با ریال اعلام ب شه مخ شنوده سوت میکشه. اعلام میکنن ۷۰۰می لیون دلار!!! و با ۳ رقم سر و ته قضیه رو هم میارن.چرا نمیگین ۲۰,۸۱۸,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ر یال اختلاس!!!! چرا با ریال اعلام نمیکنین تا عوام ملموس تر درک کن که اون بالاها چ ه بخور بخوری به راه هست ولی یه جوون بیچا ره دم بخت واسه ۵میلیون تومن وام ازدواج ی ک ساله داره میدوه؟؟؟؟؟ چرا نمیگین با رقم این اختلاس میشه به ۴۱۶ هزار و ۳۴۷ نفر و ام ازدواج داد؟ چرا نمیگین با این پول میش ه ۶۹۳ بیمارستان ساخت؟ چرا نمیگین این رقم معادل ۲۴۷ هزار و ۸۴۱ سال حقوق یه کارگر هست؟ چرا….

  • aboouza

    الف_____ ر اسمشم خفنه کسیم نمیتونه اسمش و بیاره

  • daren

    الان دانشجوهای بسیجی کجان دلواپسا کجان؟