کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۸۹۱
تاریخ خبر:

افسانه شکست‌ناپذیری استقلال رقم می‌خورد؟

روزنامه هفت صبح | استقلال با غلبه بر فجرسپاسی، توانست فاصله امتیازی خود در صدر جدول با پرسپولیس را به عدد ۵ برساند. شاگردان فرهاد مجیدی در دیداری که می‌توانستند با گل‌های بیشتری به پیروزی دست پیدا کنند، با شوت جعفر سلمانی ۳ امتیاز حساس و سرنوشت‌ساز را به حساب خود واریز کردند تا یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شوند. این نوزدهمین بازی متوالی بود که استقلال از ابتدای فصل مقابل حریفان مغلوب نشده است. در واقع شاگردان فرهاد مجیدی توانسته‌اند ۱۹ دیدار ابتدایی خود در لیگ بیست و یکم را بدون شکست پشت سر بگذارند و در این زمینه به رکورد جالب توجهی دست پیدا کنند.

رکوردهای قطبی و برانکو
تا پیش از این، بهترین شروع یک تیم در تاریخ لیگ برتر و طی کردن هفته‌های ابتدایی بدون باخت، با ۱۸ بازی در اختیار سپاهان و امیر قلعه‌نویی بود. زردپوشان اصفهانی در لیگ هجدهم ۱۸ دیدار را بدون شکست پشت سر گذاشتند و در نوزدهمین دیدار خود برابر تراکتور تن به شکست دادند. قبل از آن نیز رکورد بهترین شروع لیگ در اختیار پرسپولیس بود. سرخ‌پوشان در لیگ هفتم و با هدایت افشین قطبی ۱۶ دیدار نخست را بدون شکست سپری کردند اما در هفته هفدهم با نتیجه ۲ بر یک تن به شکست دادند.

در دیداری که پرسپولیس با گل به خودی نصرتی و گل پیروزی بخش عمادرضا برابر سپاهان مغلوب شد. گل دقیقه ۸۰ عباس آقایی در آن بازی نیز برای بازگشت به بازی کافی نبود.
پرسپولیس یک رکورد خوب دیگر نیز در زمینه شکست‌ناپذیری از هفته نخست لیگ برتر را به ثبت رسانده است. آنها در لیگ هجدهم با هدایت برانکو ایوانکوویچ پس از سپری کردن ۱۶ هفته، در هفدهمین دیدار خود با نتیجه ۲ بر یک برابر فولاد شکست خوردند. در مسابقه‌ای که زبیدی و پریرا برای فولاد و کامیابی‌نیا برای پرسپولیس گلزنی کردند.

رکورد ژنرال در سپاهان
حالا استقلال و فرهاد مجیدی با ۱۹ دیدار، رکورد طولانی‌ترین شکست ناپذیری از ابتدای یک دوره از رقابت‌های لیگ برتر را به نام خودشان به ثبت رسانده‌اند. آبی‌پوشان برای ثبت دو رکورد متفاوت بیشترین شکست‌ناپذیری در طول یک دوره باید تا هفته بیست و دوم دوام بیاورند چرا که رکورد بیشترین شکست‌ناپذیری متوالی در یک دوره از رقابت‌های لیگ، همچنان در اختیار سپاهان است. این تیم در لیگ دهم با هدایت قلعه‌نویی پس از شکست هفته هفتم برابر استقلال، تا هفته بیست و پنجم برابر مس کرمان باختی را تجربه نکرد.

همچنین رکورد شکست‌ناپذیری متوالی در دیدارهای پشت سر هم لیگ برتر فارغ از اینکه در چند فصل برگزار شده است، در اختیار پرسپولیس است.
سرخپوشان تهرانی در هفته پانزدهم لیگ بیستم با یک گل در اراک، بازی را به آلومینیوم واگذار کردند. شاگردان گل‌محمدی فصل را با همان یک شکست سپری کردند تا اینکه امسال و در هفته سوم لیگ بیست و یکم، یک بار دیگر مقابل آلومینیوم مغلوب شدند تا رکورد ۲۲ بازی شکست‌ناپذیری متوالی در لیگ برتر و طی دو فصل را از آن خود کنند.

در انتظار یک رکورد ویژه
اما یک رکورد مهم و تاریخی دیگر هم وجود دارد که استقلال می‌تواند امسال به آن برسد. رکورد شکست‌ناپذیری در یک فصل لیگ برتر با ۲۱ بازی متعلق به امیر قلعه‌نویی است که با سپاهان موفق به ثبت آن شده است. نگاهی به ادوار گذشته نشان می‌دهد، رکورد شکست‌ناپذیری در لیگ برتر با ۲۱ بازی در اختیار سپاهان است و این آمار به فصل دهم اختصاص دارد که قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر با ۵ عنوان قهرمانی لیگ همراه با آبی‌پوشان (۳بار) و طلایی‌پوشان (۲بار)، موفق به ثبت این رکورد بسیار خوب شده است.

سپاهان در لیگ دهم با هدایت قلعه‌نویی در هفته هفتم ۴ بر ۳ به استقلال باخت و دیگر تا شکست ۳ بر ۲ مقابل مس کرمان در هفته بیست و نهم هیچ شکستی را تجربه نکرد تا ۲۱ بازی بدون شکست برای این تیم ثبت شود و حالا امیر قلعه‌نویی ۸ سال بعد امیدوار است با ادامه روند خوبش این رکورد بار دیگر توسط خودش و باز هم تیم سپاهان شکسته شود.

فرهاد مجیدی برای رسیدن به این رکورد قلعه‌نویی، باید از نساجی و گل‌گهر امتیاز بگیرد و برای عبور از این رکورد باید مقابل صنعت‌نفت آبادان هم شکست نخورد. بازی با نساجی در مشهد برگزار می‌شود و دو بازی با گل‌گهر و صنعت‌نفت هم در تهران. به نظر می‌رسد استقلال می‌تواند این ۳ بازی را هم بدون شکست پشت سر بگذارد و رکورد قلعه‌نویی و سپاهان را بشکند.

اما رکورد کلی شکست نخوردن در تاریخ ادوار لیگ برتر ‌‌به پرسپولیس تعلق دارد. این تیم در تاریخ لیگ برتر (از سال ۱۳۸۰ تاکنون) رکورددار بازی‌های متوالی بدون شکست است. سرخپوشان پایتخت در هفته بیستم فصل ۸۵-۸۶ با نتیجه ۴ بر ۳ به پیکان تهران باختند و پس از آن در ۱۰ بازی آخر فصل بدون شکست باقی ماندند. پرسپولیس فصل بعد را نیز بدون شکست آغاز کرد و فقط در هفته هفدهم و آخر نیم‌فصل اول بود که در اصفهان ۲ بر یک مغلوب سپاهان شد.

به این ترتیب پرسپولیس در ۱۰ بازی آخر فصل ۸۵ و ۱۶ بازی اول فصل ۸۶ بدون شکست بود و رکورد ۲۶ بازی متوالی بدون باخت را در تاریخ لیگ برتر ثبت کرد. البته این رکورد در طول یک فصل به دست نیامده است. اگر استقلال فصل گذشته در بازی هفته آخر مقابل سپاهان شکست نمی‌خورد، می‌توانست همین دوشنبه با نباختن به نساجی این رکورد را هم بشکند. اما حالا استقلال برای اینکه بتواند این رکورد را هم به نام خود ثبت کند باید تا هفته بیست و هفتم لیگ برتر شکست نخورد. در این مسیر شاگردان مجیدی باید مقابل تیم‌های نساجی، گل‌گهر سیرجان، صنعت‌نفت آبادان، پرسپولیس، پیکان، سپاهان، پدیده مشهد و فولاد خوزستان شکست نخورند.

کدخبر: ۴۴۳۸۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر