کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۳۹۵
تاریخ خبر:

افزایش شور انتخابات پس از بیانات مقام معظم‌ رهبری

سخنان مهم امروز رهبری درباره «درخواست» و «مطالبه» برای جبران «جفا» در حق برخی کاندیداهای ردصلاحیت شده با واکنش‌های زیادی روبرو شده است. تا این لحظه مهمترین واکنش به سخنگوی شورای نگهبان تعلق دارد. عباسعلی کدخدایی در توییتی نوشت: فرمایشات مقام معظم هبری مدظله العالی فصل الخطاب است و حکم ایشان لازم الاتباع. شورای نگهبان با اذعان به اینکه مصون از خطا نمی‌باشد به زودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

************************************************
**** شایعه شماره یک **** شایعه‌هایی درباره تشکیل جلسه فوری شورای نگهبان شنیده شده است. گفته می‌شود از فقهای شورای نگهبان برای حضور در جلسه شورای نگهبان دعوت شده است.
************************************************

اما منظور مقام معظم‌رهبری از کاندیدایی که مورد جفا قرار گرفته، کیست؟ در شبکه‌های اجتماعی و فضای سیاسی از افراد مختلفی نام برده شده است؛ از محمود احمدی‌نژاد و مسعود پزشکیان تا مصطفی تاج‌زاده و اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی. درحالی که رهبری مستقیم از دادن نسبت ناروا به خانواده نامزدها و ارائه گزارش غلط یاد کرده‌اند اما نباید فرموش کرد که «جمله به بعضی افراد جفا و ظلم شده» حمع است و نمی‌توانآن را فقط راجع‌به یک نفر نسبت داد

********************************************
************ واکنش فعالان سیاسی ************
********************************************

*** احمد بیگدلی نماینده ادوار مجلس گفته: حکم حکومتی قبلا هم در سال ۸۴ سابقه داشته است و چیز تازه ای نیست. برخی دوستان باید رعایت کنند. هر کسی ممکن است اشتباه کند یا در پرونده هر کسی اشتباهاتی شده است. فرمایشات رهبری نکات مهمی داشت. با توجه به حداقل مشارکتی که داشت اتفاق می افتاد و بحث جمهوریتی که مدنظر ایشان بود و چند روز پیش هم بزرگان نظام از جمله آقاسیدحسن خمینی فرمایشاتی داشتند، رهبر انقلاب بحث جمهوریت و جمهوری اسلامی ایران را به صورت واضح شفاف و تبیین فرمودند.

او ادامه داد: صحنه انتخابات تغییر می کند. امروز یا فردا شورای نگهبان جلسه اضطراری می گذارد و مجددا بررسی های انجام می شود و روی یک فرد تصمیم گرفته نمی شود بلکه روی ۴-۵ نفر دوباره بررسی صورت می گیرد. امیدوارم بر آقای لاریجانی احتمالا آقای دکتر پزشکیان و آقای دکتر جهانگیری تایید می شوند و بحث مردمسالاری دینی را داریم. بزرگان دین جلوی اشتباهاتی را می گیرد. کسانی که تصمیم گرفتند معصوم نیستند و می توانند اشتباه مرتکب شوند. بهترین زمان و فرصت این اتفاق افتاد. انتخابات سال ۷۶ را در نظر بگیرید و طی ۴-۵ روز آقای خاتمی رئیس جمهور شد. در انتخابات دیر نشده است و مناظره ها از فردا شروع می شود. افرادی هم که پیش بینی می شود برگردند معروف هستند و همه مردم ایشان را می شناسند و این که در ۱۰ روزه قبلی بودند یا نبودند اثری در رای شان ندارد. آقایان لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان را همه مردم می شناسند و حتی در چهار روز آخر انتخابات اگر اعلام حضور می کردند می توانستند رای مردم را جلب کنند. این به نفع مردم و خواسته های آنان است و امیدوارم مردمسالاری دینی به طور کامل اتفاق بیفتد و این که هر کس می تواند برای مردم قدمی بردارد، تایید شود.

*** جبران چه معنی خواهد داشت؟ علی مطهری می‌گوید به نظر من شورای نگهبان باید جلسه‌ای تشکیل دهد و حداقل آقای لاریجانی را تایید صلاحیت کند و ایشان وارد رقابت ها شود. اگر غیر از این باشد جبران معنی نمی‌دهد.

*** مهدی فضائلی، معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبری اما در توئیتی نوشته: ‏تعریض رهبرانقلاب به جفا و ظلم به برخی نامزدها در جریان احراز صلاحیت برای ریاست جمهوری، متوجه شورای محترم نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شورا ندارد.

*** منصور حقیقت‌ پور، مشاور علی لاریجانی می‌گوید: ما آماده جلسه اضطراری امروز شورای نگهبان هستیم تا فرمان رهبر انقلاب و امام ما روی زمین نماند. ما خواهش می کنیم از اعضای محترم شورای نگهبان که جلسه اضطراری تشکیل دهند وحق را به حق دار برسانند. به تمام دوستان و هواداران آقای دکتر در کل کشور و خارج کشور توصیه می کنم آمادگی لازم را داشته باشند بلافاصله که تجدید نظر صورت گرفت و شورای نگهبان نظر رهبر انقلاب را تأمین کرد، تمام ستادها را بعد از اعلام نظر شورای نگهبان باید راه اندازی کنند.

کدخبر: ۳۹۴۳۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • adelbond007

    اتفاقا مردم اگه عاقل باشند میفهمن که دیگ ه اصلانبایدرای بدن

    • _user_1600914020

      آره والا

  • _user_1600914020

    این کارها رو میکنن که درصد مشارکت بره با لا اما ما دیگه رای نمیدیم