کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۳۲۱۴
تاریخ خبر:

افت و خیز پاییزه قیمت‌ها ‌در ‌بازار خودرو

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| شهریور را با خبر رسیدن قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۰ میلیون تومان آغاز کردیم که تاحدی یادآور سال ۹۷ و رکورد ۵۰ میلیون تومانی این خودرو بود‌ اما هر چقدر ‌هم که هوا به سمت سرد شدن رفت، رشد قیمت پراید از تب و تاب افتاد تا الان که تقریباً از هفته آخر مهر ماه قیمت انواع پراید ثابت مانده است: ۱۵۵ میلیون برای پراید ۱۱۱، ۱۳۸ میلیون برای پراید ۱۳۱ و ۱۳۴ میلیون برای پراید ۱۳۲٫ همچنین خودروهای دیگری به ثبات قیمتی رسیدند. در عین حال گزینه‌های دیگری وارد بازی رشد کاهش شدند. در این گزارش رکوردداران هر سه گروه را بررسی کرده‌ایم.

با طرح‌های فروش فوق‌العاده و عرضه مناسب خودرو، بیشتر محصولات سایپا در حال حاضر ثبات قیمت را تجربه می‌کنند. از هفته آخر مهر به این سو قیمت ساینا، ساینا پلاس، کوییک دنده‌ای، کوییک پلاس اتومات و تیبا ۲ پلاس تغییر چندانی نکرده است. با این حال وانت ۱۵۱ به دلیل افزایش قیمت و کیفیت پایین آریسان و نبود رقیبی در حوزه قیمتی خود کماکان با تقاضای بالای کسب‌و‌کارهای خرد و شرکت‌ها مواجه است. در حالی که قیمت وانت ۱۵۱ به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده، قیمت نسخه پلاس آن نیز با افزایش مواجه بوده و به ۱۶۷ میلیون تومان رسیده است.

به نظر می‌رسد ‌ با افزایشی که رنو تندر ۹۰ و رنو ساندرو در تابستان تجربه کردند دیگر تا پایان پاییز با افزایش قیمت آنها روبه‌رو نخواهیم شد و می‌توان این خودروها را به ترتیب با ۳۷۰ میلیون و ۵۰۴ میلیون تومان خریداری کرد. رکوردداران افزایش قیمت سایپا وانت زامیاد بنزینی و دیزلی بودند و ورود پادرا نتوانسته تقاضای بالا برای این وانت باسابقه سایپا را کاهش دهد. اگر به دنبال خرید خودروهای مونتاژی سایپا نظیر کیا سراتو آپشنال، چانگان CS35 و آریو هستید، الان بهترین زمان برای خرید است.

قیمت تمام کراس‌اوورهای مونتاژی ایران خودرو به دلیل ورود رقبای بهمن موتوری با کاهش مواجه شده و حتی می‌توان پژو ۲۰۰۸ را با ۹۳۰ میلیون تومان نیز خرید. با افزایش قیمت دناپلاس توربو، بیشتر خریداران بالقوه آن ترجیح داده‌اند دنا معمولی یا دناپلاس ساده را بخرند که باعث شده قیمت آنها با افزایش مواجه شود. در عین حال خبر ورود چری آریزو ۵ توربوی جدید باعث شده گران‌ترین تیپ‌های دنا با کاهش قیمت مواجه شوند. دیگر محصولات ایران خودرو به جز راناپلاس که مشتریان بالقوه آن کماکان پژو ۲۰۶ اس‌دی را ترجیح می‌دهند و قیمتش با کاهش شدید روبه‌رو بوده ثبات قیمتی را تجربه می‌کنند.

در بین خودروهای گروه بهمن، در حال حاضر ترمز رشد قیمت وانت کارای دوکابین و پیکاپ کاپرا کشیده شده است. با این حال بسترن B30 یکی از عجیب‌ترین افزایش قیمت‌ها را در پاییز به نام خود ثبت کرده است. قیمت این سدان چینی در حالی ۵۷۰ میلیون تومان را رد کرده که دو رقیب جدید یعنی فردا ۵۱۱ و چری آریزو ۵ توربوی فیس‌لیفت را پیش‌ روی خود می‌بیند اما قیمت مزدا ۳ نیو در آبان از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون به حدود یک میلیارد و ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده و حتی پیش‌بینی می‌شود که تا آخر پاییز به یک میلیارد و ۵۰ میلیون هم برسد.

از دو نوبرانه جدید بهمن هم دیگنیتی کماکان در حال گران شدن است؛ اما قیمت فیدلیتی پایین آمده است.اگر می‌خواهید هیوندای‌های مونتاژی کرمان موتور را بخرید الان شاید زمان خوبی باشد چون آنها با کاهش بین ۵ الی ۸ درصدی قیمت در بازار روبه‌رو بوده‌اند: اکسنت ۷۶۲ میلیون تومان، النترا ۱٫۳ میلیارد و آی‌۲۰، ۸۳۱ میلیون تومان.

کدخبر: ۴۲۳۲۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر