کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۵۴۳
تاریخ خبر:

افتضاح هم‌گروه‌های ایران در عرب‌کاپ

روزنامه هفت صبح | تورنمنت عرب کاپ دیشب با برگزاری دو بازی بین مصر با اردن و الجزایر با مراکش به مرحله نیمه‌نهایی رسید. جمعه شب هم قطر و تونس به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بودند اما آنچه در این مسابقات جلب توجه می‌کند، نتایج ضعیف تیم‌هایی است که در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با ایران همگروه هستند. به جز امارات، هیچ کدام از هم‌گروه‌های ایران، موفق به صعود به مرحله بعد نشدند و امارات هم با نتیجه‌ای که مقابل قطر گرفت، از صعودش پشیمان شد.

عراق؛ اخراج و خداحافظی!
از عراق شروع کنیم که در بازی رفت ۳برصفر بر این تیم پیروز شدیم و قرار است روز هفتم بهمن با پیروزی بر این تیم صعودمان به جام‌جهانی را قطعی کنیم. عراق در عرب کاپ با بحرین، عمان و قطر همگروه بود. این تیم ابتدا با عمان به تساوی یک - یک رسید. گل عراق در وقت‌های تلف شده و دقیقه ۹۸ از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

عراق در بازی با بحرین هم به تساوی بدون گل رسید و در بازی آخر به قطر ۳برصفر باخت و با قرار گرفتن در رده سوم گروه، از صعود به مرحله بعد بازماند. هدایت این تیم در حال حاضر بر عهده ژلکو پتروویچ است که نتایج ضعیف عراق باعث شده تا رسانه‌های این کشور خیلی زود خواهان اخراج او شوند. همچنین انتقادهای زیادی از نمایش‌های بشار رسن و ایمن حسین شده و کاربران عراقی خواهان خداحافظی این دو بازیکن از تیم ملی شده‌اند!

بحرین؛ لعنت به ویلموتس!
بحرین در دور قبلی انتخابی جام‌جهانی با ما همگروه بود. این تیم در دور رفت وقتی مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران بود توانست با یک گل این تیم را شکست بدهد اما در دور برگشت وقتی دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت، ۳برصفر مغلوب شد و در حالی که تا روز آخر شانس صعود داشت، حذف شد و به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی نرسید. این تیم هم در عرب کاپ حضور داشت. در بازی اول به قطر یک‌برصفر باخت، در دومین گام با عراق مساوی کرد و در آخرین بازی مقابل عمان ۳برصفر مغلوب شد و با یک امتیاز در رده آخر گروه قرار گرفت.

سوریه؛ در حد زنگ تفریح
به سوریه برسیم. این تیم در دور گروهی با تونس و امارات و موریتانی همگروه بود. سوری‌ها به امارات ۲بریک باختند، تونس را در یک بازی عجیب ۲ بر صفر شکست دادند و در آخرین بازی ۲ بر یک مغلوب موریتانی شدند و با قرار گرفتن در رده سوم، نتوانستند راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند. سوریه در انتخابی جام‌جهانی با نتایج یک‌بر صفر و ۳ بر صفر مغلوب ایران شده بود.

این را هم اضافه کنیم که سوریه در این مسابقات عمر خریبین و عمر السوما دو مهاجم بزرگ و خطرناک خود را در اختیار نداشت و گفته می‌شود این دو به دلیل اینکه در این تورنمنت حاضر نشده‌اند، در آستانه اخراج از تیم ملی سوریه قرار دارند. سوریه در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم با ۴ باخت و ۲ مساوی قعرنشین است و هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد. این در حالی است که سوریه چهار سال پیش تا یک قدمی صعود به جام جهانی روسیه پیش رفته بود و فقط در بازی پلی‌آف مقابل استرالیا بود که با حداقل اختلاف مغلوب شد و به جام جهانی نرسید.

امارات؛ آبروریزی بزرگ
اما امارات در عرب کاپ ابتدا سوریه را ۲ بر یک شکست داد، سپس موریتانی را با یک گل مغلوب کرد و در نهایت با یک گل مغلوب تونس شد و به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد اما در این مرحله با شکست تحقیرآمیز ۵ بر صفر مقابل قطر از دور رقابت‌ها حذف شد. این نتیجه در شرایطی به دست آمد که هر پنج گل قطر در نیمه اول به ثمر رسید و به نظر می‌رسید قطری‌ها در نیمه دوم مراعات امارات را کردند! امارات در انتخابی جام جهانی به سختی و با یک گل مغلوب ایران شده بود.

لبنان؛ معمولی و بی‌ادعا
در نهایت به لبنان می‌رسیم. این تیم در دور گروهی عرب کاپ ابتدا با یک گل مغلوب مصر شد، سپس ۲ بر صفر از الجزایر شکست خورد و در آخرین بازی یک بر صفر سودان را برد و در گروه خود سوم شد و نتوانست راهی مرحله بعد شود. لبنان در انتخابی جام جهانی تا دقیقه ۹۰ از ایران پیش بود اما ایران با زدن دو گل در وقت‌های تلف شده این تیم را شکست داد. لبنان با همین وضعیت یکی از تیم‌های خوب گروه ایران است که شانس نسبتا زیادی برای رسیدن به رده سوم و حضور در بازی پلی‌آف مقابل تیم سوم گروه B دارد.

تیم برانکو بهتر از همه هم‌گروه‌های ایران
در این مسابقات دو تیم عربی دیگر یعنی عربستان و عمان که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی هم حضور داشتند، شرکت کرده بودند. عمان با هدایت برانکو نمایش نسبتا خوبی داشت. این تیم در مرحله گروهی ابتدا با عراق به تساوی یک - یک رسید،‌ سپس به مصاف قطر مدعی رفت و در حالی که تا دقیقه ۹۷ مقابل این تیم به تساوی یک - یک رسیده بود، با یک گل مشکوک مغلوب این تیم شد. شاگردان برانکو در بازی سوم خود ۳برصفر عراق را شکست دادند و به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند اما در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک به تیم خوب تونس باختند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

عربستان با تیم دوم در عرب کاپ!
عربستان اما این مسابقات را جدی نگرفته بود و با تیم دوم خود راهی این تورنمنت شد. تقریبا از تیم اصلی عربستان که در مسابقات انتخابی جام جهانی در گروه خود صدرنشین است حتی یک بازیکن هم در عرب کاپ حضور نداشت. حتی سرمربی این تیم یعنی هروه رنار هم در این مسابقات غایب بود و محمد ایمن هدایت عربستان را در عرب کاپ برعهده داشت. سعودی‌ها در بازی اول خود با یک گل مغلوب اردن شدند، سپس با فلسطین به تساوی یک - یک رسیدند و در آخرین بازی هم با یک گل مقابل مراکش شکست خوردند و با یک امتیاز در گروه خود سوم شدند.

کدخبر: ۴۳۰۵۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر