کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۵۳۶
تاریخ خبر:

افتتاحیه لیگ برتر بیستم با مربیان جوان

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | با وجود احتمال تعویق دوباره آغاز لیگ برتر بیستم، سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ مدعی است که این مسابقات از امروز آغاز خواهد شد. بیستمین دوره لیگ برتر ‌با برگزاری چهار بازی با مربیان جوان شروع می‌شود و سایر بازی‌ها فردا برگزار خواهد شد.

*** سایپا-پرسپولیس
این دو تیم در حالی لیگ بیستم را با مصاف مقابل یکدیگر آغاز می‌کنند که در آخرین هفته لیگ نوزدهم هم به مصاف هم رفته بودند. آن بازی با پیروزی ۳برصفر پرسپولیس به پایان رسید اما پس از چند ماه، شرایط دو تیم کمی متفاوت از فصل گذشته است. در پرسپولیس یحیی گل‌محمدی همچنان سرمربی است اما چند تغییر مهم در پست‌های کلیدی ترکیب اصلی این تیم رخ داده است.

در بازی امروز، حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس است و خبری از بیرانوند و رادوشوویچ نخواهد بود. اولی به آنتورپ بلژیک پیوسته و دومی هنوز به دنبال دریافت مطالباتش است تا در تمرینات حاضر شود! در خط دفاع هم دو بازیکن اصلی پرسپولیس از این تیم جدا شده‌اند. شجاع خلیل‌زاده به الریان قطر رفته و محمد نادری هم در اقدامی جنجالی و عجیب، به اردوی رقیب یعنی استقلال پیوسته است.

به این ترتیب ترکیب خط دفاعی امروز پرسپولیس شامل سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی و سیامک نعمتی خواهد بود. نکته عجیب اینکه مهدی شیری با وجود اینکه هیچ مدافع راست تخصصی دیگری در فهرست پرسپولیس حضور ندارد، آنقدر ضعیف کار کرده که قافیه را به سیامک نعمتی باخته و نیمکت‌نشین این هافبک شده است!

در خط هافبک از بین میلاد سرلک، احمد نورالهی و کمال کامیابی‌نیا، یک نفر روی نیمکت خواهد نشست و دیگر هافبک‌های پرسپولیس در این بازی، احسان پهلوان و بشار رسن خواهند بود. در خط حمله هم مهدی عبدی و وحید امیری بازی خواهند کرد و البته ممکن است آرمان رمضانی به جای عبدی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار بگیرد.

رمضانی فصل گذشته بازیکن سایپا بود و سابقه گلزنی به پرسپولیس را هم در کارنامه دارد. در خط حمله پرسپولیس فصل گذشته علی علیپور، مهدی ترابی و کریستین اوساگوانا مقابل سایپا بازی کردند که امسال از هیچ کدام آنها خبری نیست. علیپور به ماریتیموی پرتغال رفته، ترابی به العربی قطر پیوسته و اوساگوانا هم در الشرطه عراق بازی می‎‌کند. در بازی فردا، علی شجاعی و امید عالیشاه هم شانس بازی دارند.

پرسپولیس در این مدت حاشیه‌های زیادی را هم پشت سر گذاشته است. مهدی رسول‌پناه پس از لو رفتن مصاحبه‌های عجیب و غیرحرفه‌ای‌اش علیه بازیکنان و حتی یحیی‌گل محمدی استعفا کرد و جعفر سمیعی جای او را گرفت. سرخ‌ها مطالبات برانکو را هم به طور کامل پرداخت کردند و پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز کردند. آنها همچنین امیدوارند کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت عیسی آل‌کثیر را ببخشد تا بتوانند به زودی از او هم استفاده کنند.

در سایپا، ابراهیم صادقی مثل فصل گذشته سرمربی این تیم است. این تیم چند بازیکن مهم و باتجربه خود مثل روزبه شاه علیدوست، آرمین سهرابیان، خالد شفیعی، معین عباسیان و حامد فلاح‌زاده را از دست داده اما سعی کرده با جذب چند بازیکن دیگر جای خالی آنها را پر کند. حسین مالکی، حسین ماهینی، فریبرز گرامی و مهرداد عبدی بازیکنانی هستند که می‌توانند مقابل پرسپولیس وزن تجربی سایپا را بالا ببرند.

در این میان حسین ماهینی که سابقه کاپیتانی در پرسپولیس را هم دارد، سوژه مهمی برای این بازی است. او در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم از پرسپولیس کنار گذاشته شد و به نساجی رفت و در این فصل با پیراهن سایپا به میدان خواهد رفت.

*** ذوب‌آهن-فولاد
این بازی نبرد ثبات علیه بی‌ثباتی است. فولاد با مدیریت سعید آذری و سرمربیگری جواد نکونام یکی دو بازیکن مثل شهاب گردان و حسن بیت‌سعید را از دست داد اما با جذب محسن فروزان، ساسان انصاری، محمدرضا عباسی، مهران درخشان‌مهر و یکی دو بازیکن دیگر، نقاط ضعف خود را برطرف کرد و حتی به نظر می‌رسد نسبت به فصل گذشته تیمی قدرتمندتر باشد.

در سمت مقابل اما هر بلایی که فکرش را بکنید برسر ذوب‌آهن اصفهان آمده است. این تیم مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، حمید بوحمدان، هادی محمدی، وفا هخامنش، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژادمهدی، مهران درخشان‌مهر، محمدرضا عباسی، محمدباقر صادقی و رحیم زهیوی را از دست داده است! و تنها خریدهای قطعی این تیم شهاب گردان و علی دشتی هستند.

در واقع ذوب‌آهن تقریبا تمام بازیکنان اصلی و کلیدی خود را از دست داده و در جذب جانشین برای آنها هم ناکام بوده است. هدایت این تیم هم برعهده رحمان رضایی است که به هر حال تجربه زیادی ندارد و برای کار در تیمی با این شرایط بحرانی، بی‌تجربه و خام به نظر می‌رسد. ذوب‌آهن البته مشکلات مدیریتی زیادی هم دارد و حضور سعید آذری در بازی فردا، داغ دل هواداران این تیم را تازه خواهد کرد.

*** آلومینیوم اراک-نساجی مازندران
اولین تجربه تیم اراکی در لیگ برتر میزبانی از تیم نساجی مازندران است. اراکی‌ها با هدایت رسول خطیبی به لیگ برتر رسیدند و در این فصل هم او را روی نیمکت خود خواهند داشت. آنها با جذب چند بازیکن باتجربه مثل اسماعیل شریفات، عزیز معبودی و مصطفی احمدی سعی کرده‌اند بار تجربی تیم خود را افزایش دهند تا به سرنوشت فصل گذشته شاهین بوشهر دچار نشوند.

در سوی دیگر تیم نساجی با تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل وارد لیگ بیستم خواهد شد. این تیم کادر فنی خود یعنی محمود فکری و دستیارانش را از دست داد و با یک سرمربی جوان و ناشناخته به نام وحید فاضلی فصل را آغاز خواهد کرد. مشکل بزرگ این تیم اما جدایی مهره‌های کلیدی مثل علیرضا حقیقی، علی شجاعی، حسین ماهینی، علی اصغر عاشوری، محمد میری و محمد عباس‌زاده است. آنها البته آرش افشین، ایوب کلانتری، روزبه شاه‌علیدوست، مهرداد بایرامی و … را جذب کرده‌اند اما بعید است به این زودی تبدیل به تیم هماهنگ و خوب نیم‌فصل دوم فصل گذشته خود شوند.

*** تراکتور-نفت مسجدسلیمان
این یکی از بازی‌های جذاب و مهم روز جمعه لیگ برتر است. تراکتور با انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی، قطعا تیمی پرخبر و جذاب برای رسانه‌ها خواهد بود. منصوریان تا همین جا هم با چند مصاحبه جنجالی و پرحاشیه، توجه رسانه‌ها را به خودش و تیمش جلب کرده و قطعا باید در ادامه فصل هم منتظر اتفاقاتی مشابه باشیم.

او در تبریز البته با چالش‌های بزرگی مواجه خواهد بود. تیم او رشید مظاهری، رضا اسدی و ساسان انصاری را از دست داده اما سعید واسعی، هادی محمدی و چند بازیکن دیگر را جذب کرده و تا حدودی اسکلت خود را حفظ کرده است. ستاره‌هایی مثل مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، محمدرضا خانزاده همچنان در تراکتور مانده‌اند و عصای دست منصوریان در این فصل خواهند بود.

در سوی دیگر نفت مسجدسلیمان، بالاخره همکاری با مربی موفق خود یعنی مهدی تارتار را قطع کرد و در این فصل، مجتبی حسینی را روی نیمکت خود خواهد داشت. این تیم البته چند بازیکن حبیب فرعباسی، میثم نقی‌زاده و حسین ابراهیمی را از دست داده ولی با جذب فرید بهزادی کریمی و محمد بلبلی خودش را تقویت کرده است. ضمن اینکه مجتبی حسینی خودش مدتی سرمربی تراکتور بوده و انگیزه زیادی برای تقابل با این تیم دارد.

کدخبر: ۳۵۷۵۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر