کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۳۱۷۵
تاریخ خبر:

اعلان جنگ فرهاد به محرم و یحیی

روزنامه هفت صبح | ‌شروع متفاوت استقلال در لیگ بیست و یکم هواداران این تیم را به قهرمانی و رقابت نزدیک با مدعیان امیدوار کرد، یکی از مدعیان سپاهان است که مثل استقلال نتیجه گرفته و دیگری پرسپولیس است که امشب مهمان آلومینیوم است.
استقلال، بالاخره در مسیر درست
۳ بازی، ۳ برد، بدون گل خورده. این نتایج استقلال در سه هفته ابتدایی لیگ بیست و یکم است و باعث شده تا این تیم فقط به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان صدرنشین نباشد و در رده دوم قرار بگیرد. نکته اینکه استقلال در دو بازی هم دو ضربه پنالتی را از دست داده و اگر این پنالتی‌ها گل می‌شد، استقلال امروز از نظر تفاضل گل هم چیزی از سپاهان کمتر نداشت.

اتفافی که امروز برای استقلال رخ داده، سال‌ها بود که نمی‌افتاد. در واقع آبی‌ها آخرین بار در لیگ ششم و با هدایت صمد مرفاوی بود که توانستند سه بازی اول فصل خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. در آن فصل استقلال در هفته چهارم مقابل فولاد در اهواز متوقف شد و حالا اگر این تیم بتواند در هفته چهارم فجرسپاسی را در شیراز مغلوب کند، بهترین رکورد خود در شروع فصل در ادوار مختلف لیگ برتر را با چهار پیروزی متوالی ثبت خواهد کرد.

استقلال البته در این سه بازی نمایش‌های چشم‌نوازی نداشته است. آبی‌ها خیلی جذاب بازی نمی‌کنند و هواداران‌شان را به وجد نمی‌آورند و این بازخوردی است که در فضای مجازی از سوی هواداران این تیم دیده می‌شود. اما همان‌هایی که از نمایش تیم‌شان راضی نیستند هم می‌دانند که در هفته‌های ابتدایی لیگ مهم‌تر از شکل بازی، جمع‌آوری امتیازات لازم است. این دقیقا همان چیزی است که در سال‌های اخیر باعث شده تا استقلال خیلی زود از کورس قهرمانی لیگ برتر عقب بیفتد و در هفته‌های پایانی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بجنگد.

در لیگ شانزدهم، استقلال در پایان هفته سوم ۴ امتیاز، در لیگ هفدهم هم ۴ امتیاز، در لیگ هجدهم ۵ امتیاز، در لیگ نوزدهم ۲ امتیاز و در لیگ بیستم ۶ امتیاز داشت و همین امتیازات از دست رفته در هفته‌های ابتدایی تا نیم‌فصل اول باعث شد تا استقلال در این فصول قهرمان نشود. ارزش این امتیازات از دست رفته جایی مشخص شد که استقلال در دو فصل، توانست بیشتر از سایر تیم‌ها در نیم‌فصل دوم امتیاز بگیرد اما به دلیل نتایج ضعیف نیم‌فصل اول، از رسیدن به مقام قهرمانی باز ماند.

همه این آمارها و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که استقلال در این فصل، فعلا در مسیر درستی قرار دارد. هواداران این تیم پس از نزدیک به یک دهه ناکامی در قهرمانی لیگ برتر، از تیم‌شان بازی زیبا نمی‌خواهند و فقط قهرمانی است که آنها را راضی می‌کند و فرهاد مجیدی این نکته را فهمیده و تیمش را در همین مسیر قرار داده است. البته که فعلا فقط سه هفته از مسابقات سپری شده و برای پیش‌بینی خیلی زود است‌ اما هواداران استقلال با مرور خاطرات تلخ چند سال گذشته، امیدوارند امسال با ادامه همین روند بتوانند بالاخره جام قهرمانی را در دستان کاپیتان تیم‌شان ببینند.

پرسپولیس به دنبال فتح آخرین سنگر
در یکی از بازی‌های امشب لیگ برتر، پرسپولیس در اراک مهمان تیم آلومینیوم است. فصل گذشته سرخپوشان در غیاب ستاره‌های خود به اراک رفتند و در حالی که کمال کامیابی‌نیا و احسان حسینی زوج خط دفاعی این تیم را تشکیل داده بودند، برابر آلومینیوم بازنده شدند. این تنها شکست پرسپولیس در لیگ بیست و یکم بود که البته در نهایت آسیبی به صدرنشینی و قهرمانی سرخپوشان وارد نکرد اما با این حال اراک را به عنوان تنها طلسم باقی مانده لیگ برتر برای پرسپولیس نگه داشته است.

سرمربی اراکی‌ها رسول خطیبی است. سرمربی که فصل گذشته را با تیم آلومینیوم آغاز کرد و در نیمه‌های راه به تبریز زادگاه خودش رفت تا هدایت پرشورهای تبریزی را به عهده بگیرد. آلومینیوم که با هدایت خطیبی به لیگ برتر رسیده بود ، شروع خوبی با او داشت و در هفته ششم رقابت‌های فصل قبل موفق شد با کامبکی سریع پرسپولیس را با دو گل شکست دهد.

آنها با خطیبی تا پایان نیم‌فصل ۲۲ امتیاز کسب کردند و در رده ششم جدول رده بندی قرار گرفتند. رده‌ای خوب برای تیمی که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد و تاکنون هیچ نماینده‌ای از استانش در لیگ برتر حضور نداشتند. خطیبی در میانه فصل با توجه به مشکلات تراکتور به زادگاهش برگشت و با این تیم موفق شد در لیگ قهرمانان آسیا جواز صعود به هشت تیم برتر غرب آسیا را کسب کند.

این خلاصه‌ای بود از عملکرد رسول خطیبی در کسوت مربیگری در دو سال گذشته، کسی که در فصل قبل پرسپولیس را در لیگ برتر با آلومینیوم شکست داد و در سوپرجام برابر این تیم با یک گل شکست خورد، حالا در حال آماده شدن برای پذیرایی از تیمی است که در دوران فوتبالش به اندازه یک فصل فوتبالی آقای گل‌های لیگ برتر به پرسپولیس با تیم‌های مختلف گل زده است.

امسال هم آلومینیوم تیم بدی به نظر نمی‌رسد. آنها در هفته اول در مشهد مقابل پدیده به تساوی بدون گل رسیدند و در هفته دوم فولاد خوزستان را با شکست سنگین ۳ بر صفر راهی اهواز کردند و به نظر می‌رسد این تیم برای بازی با پرسپولیس حسابی آماده است. این بازی دو چهره ویژه هم دارد.

حامد پاکدل که فصل گذشته برای آلومینیوم بازی می‌کرد و اتفاقا در برابر پرسپولیس گلزنی هم کرد و از عاملین رقم خوردن تنها شکست فصل گذشته سرخ‌ها در لیگ برتر بود و حالا لباس این تیم را پوشیده و احتمالا مقابل تیم فصل گذشته به میدان هم خواهد رفت. دومین بازیکن ویژه بازی، اسماعیل شریفات است که به واسطه سال‌ها بازی در استقلال و گلزنی در دربی، انگیزه زیادی برای درخشش در برابر پرسپولیس دارد.

دیگر بازی‌ها
امشب دو بازی دیگر هم از هفته سوم برگزار خواهد شد. در اهواز، فولاد بحران‌زده میزبان مس رفسنجان است و در سیرجان گل‌گهر مقابل نساجی قرار می‌گیرد. تقابل علیرضا حقیقی مقابل تیم فصل گذشته‌اش سوژه مهم و جذاب این بازی است.

کدخبر: ۴۲۳۱۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر