کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۰۵۵
تاریخ خبر:

اعلام نظر قطعی درباره واردات خودرو و لوازم‌خانگی: نه!

وزارت صنعت امروز آب پاکی را روی دست آنهایی ریخت که منتظر اعلام نظر قطعی درباره واردات خودرو و لوازم‌خانگی بودند.

سیدرضا فاطمی‌امین شخصا اعلام کرده دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد و رسیدن به تولید سالانه سه میلیون خودرو برای افق چهار ساله خودروسازی کشور را ترسیم کرده است. به‌گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، کاهش قیمت همزمان با افزایش تولید و کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان از جمله اهداف وزرات صمت است.

با این حال قرار است موضوع واردات خودرو فردا سه‌شنبه ۲۳ شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

از این طرف مهدی صادقی‌نیارکی معاون وزیر صنعت هم می‌گوید ممنوعیت واردات لوازم خانگی که بر اساس مصوبه سران قوا در سال ۹۷ تنظیم شده، با توجه به تمدید در اردیبهشت ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۰ تداوم دارد. به‌گفته او در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۰ درصد رشد تولید در کشور به ثبت رسیده، این در حالیست که آمار یاد شده در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با ۷۰ درصد افزایش تولید ثبت شده است. امسال هم برنامه تولید ۱۶.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک داریم.

کدخبر: ۴۱۴۰۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kia_li.

    مگه انتظاری غیر از این داشتین؟! بعد انتظ ار دارین لوازم خانگی قاچاق وارد کشور نشه ؟ وقتی برندهای معتبر دنیا داخل کشور کارخ انه ایجاد کنن، باعث اشتغال، صادرات و وار د شدن ارز به کشور، از بین رفتن قاچاق این کالاها، و رقابت کارخانجات داخلی بااین ب رندها و بالا رفتن کیفیت تولیداتشون میشه، کشور ما انرژی و نیروی کار ارزان داره و فضای مناسب برای ایجاد کارخانه برندهای مع تبر دنیا و یک معامله دوسر برد هست.