کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۱۷۸۶
تاریخ خبر:

اعراب با انیمیشن سعودی حمله به ایران چه برخوردی کردند؟

انتشار ویدئویی انیمیشنی که در آن ارتش عربستان به سرعت با حمله به زیر‌ساخت‌های ایران و نابودی آنها، تهران را فتح می‌کند، با تمسخر و انتقاد کاربران عرب در فضای مجازی روبه‌رو شد.

روزنامه «الریاض» وابسته به خاندان سعودی که پیش از این نیز با انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز و نژاد‌پرستانه به نظام اسلامی و مردم ایران حمله کرده بود، این‌بار با انتشار یک انیمیشن ویدئویی پنج دقیقه‌ای، اوج آرزوهای کودکانه آل‌سعود و ولیعهد این کشور علیه کشورمان را به تصویر کشید. روزنامه الریاض مدعی است این ویدئو با نام «بازدارندگی عربستان» کار جوانان سعودی است و آن را از یک حساب توئیتر برداشته است. این روزنامه مدعی است، ویدئوی حمله عربستان به ایران حاوی اطلاعات مهمی درباره سیستم بازدارندگی عربستان در زمین، آسمان و دریاست. الریاض در تمجید از این ویدئو آن را نشان‌دهنده بخشی از عملیات واقعی! نامیده است.

این ویدئو که کیفیت تولید آن چیزی بیشتر از کلیپ‌های آماتوری نیست، با جمله‌ای از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شروع می شود که تهدید می‌کند جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند. داستان کلیپ نیز از آنجایی آغاز می‌شود که یک کشتی پشتیبانی نیروی دریایی سعودی در آنچه یک عملیات انسان‌دوستانه نامیده می‌شود، از سوی یک ناو ایرانی که شباهت زیادی به ناو جمکران دارد و تعداد زیادی قایق‌های تندرو با پرچم سپاه پاسداران، مورد حمله قرار می‌گیرد. ناو سعودی کمک می‌خواهد و در عرض چند لحظه، ناو جنگی سعودی با حمله‌ای سنگین همه قایق‌های تندرو ایرانی را منهدم می‌کند. ناو سعودی گزارش موفقیت خود را به اتاق فرماندهی ارتش سعودی که محمد بن سلمان در آن مستقر است، می دهد. در این حین افسران حاضر در اتاق جنگ به محمد بن سلمان خبر می‌دهند ایران موشکی را به سمت سعودی شلیک کرده‌است. با دستور ولیعهد سعودی سیستم دفاع موشکی پاتریوت فعال‌شده و موشک ایرانی را در آسمان نابود می‌کند. این‌بار نوبت به ارتش سعودی می‌رسد که تلافی کند. با دستور ولیعهد، هواپیماهای جنگی F15 به پرواز درآمده و با هدایت هواپیماهای جاسوسی آواکس، به سمت ایران حرکت می‌کنند.

محمد بن سلمان دستور شلیک موشک های دور‌برد به سمت نیروگاه هسته‌ای بوشهر و یک پایگاه نیروی هوایی سپاه را می دهد و موشک ها به دقت تمامی زیر‌ساخت‌ها را از بین می‌برند. این ویدئو در سایت روزنامه الریاض و همچنین شبکه الجزیره قطر با کامنت‌های هجو‌گونه کاربران عرب مواجه شده ‌است. یکی از مخاطبان الجزیره در کامنتی با تشبیه ولیعهد سعودی به یک کودک نوشته است: «وقتی این کارها را می‌بینید، می‌دانید که پشت آنها کودکی است که از زندگی چیزی نمی‌داند، بلند شوید‌، جرئت کنید و دست خود را از روی زمین بردارید تا پاسخ آنها را ببینید.‌»

این کاربر با اشاره به بمباران‌های بی‌نتیجه یمن از سوی عربستان یادآور می‌شود که عربستان در مقابل حوثی‌هایی که فقط سلاح سبک دارند، شکست خورده است! کاربر دیگری نوشته این کار برای عربستان دستاورد بزرگی است و می‌تواند روحیه مردم را باز‌گرداند! وی از سعودی‌ها خواسته از این بازی‌ها برای آزادی فلسطین از اشغال اسرائیل نیز بسازد. کاربر دیگر، عربستان را مستعمره امریکا معرفی کرده و دیگری آن را نشان‌دهنده نادانی ولیعهد عربستان دانسته‌است که قبل از مشورت سراغ جنگ می‌رود. یکی دیگر از کامنت‌گذاران یادآور شده که عربستان باید چند میلیون سرباز به استخدام در‌آورد و از امریکا میلیاردها دلار اسلحه بخرد،‌ در حالی اکنون در جنگ سوریه بازنده است! شخص دیگری نوشته: عربستان بعد از شکست‌های متعدد در حالی که به ترکیه و قطر غبطه می‌خورد، این فیلم را ساخته تا روحیه بگیرد! یک کاربر سعودی نیز نوشته کار بسیار ضعیفی است و هرگز ارزش انتشار ندارد. کاربر سعودی دیگری نیز خواستار آزادی بیت‌المقدس به جای تهران شده است و نوشته ما خواهان جنگ با صهیونیست‌ها هستیم.

کدخبر: ۱۹۱۷۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza730

    گناه دارن بنده خدا ها شکست ایران براشون عقده شده ??? تو رو خدا مسخره شون نکنید ش ایدم تو عالم انمیشن هم بتونن ایران و شکس ت بدن نه تو واقعیت ???? خدا ی عقل سالم ب هشون بده اینشالا

  • alirezab.g

    وزیر خارجه سابق امریکا اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود، شما حتی فرصت پیدا ن می‌کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاض ای کمک کنید ????

  • farhad1969

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خو رد گاه دانه دانه. ……..چه غلطهای زیادی

  • mamadariay

    میشه جو ندید دوستان کاری ندارم عربها چی هستن ولی اگربخاد به ایران حمله بکنه با س لاح هاییکه داره این فیلم دور از واقعیت ن یست و خاهشن دیدگاه هایی که خودتون دوست د ارید که مردم ایران بدونن و پخش نکنید

  • daryosh74

    جناب mamadariay جان نترس عزیزم گنده‌تر از عربستانم نمیتونه هیچ غلطی بکنه، اینکه عروسک خیمه شب بازیه، تو در ایران زندگی میکنی، همون ایرانی که وقتی بیش از 60 کشو ر جهان به اسم کشورهای دوست مردم سوریه!! چپ و راست کنفرانس تشکیل می‌دادند و بیانی ه میدادند که بشار اسد باید برود و همه رق مه از لحاظ سیاسی و اقتصادی و اطلاعاتی و تسلیحاتی پشتیبان داعش بودند، یه تنه پشت دولت قانونی سوریه ایستاد و پوزه همه را ب ه خاک مالید.

  • 1.arashk

    اگه سرنوشت جنگ رو سلاح تعیین میکرد الان عربستان یمن رو فتح کرده و اسرائیل هم حزب الله رو شکست داده بود.

  • alireza730

    دوست عزیز که ترسیدی از عربستان؟ ادم خنده ش میگیره ؟ عربستان سلاحش کجا بود که بخ اد ب ایران حمله کنه؟ فرض بر این که سلاح هم داشته باشه تو ما رو از عربستان میترسو نی ؟ عربستان که عددی نیست ما از آمریکاشم ترسی نداریم ؟ عربستان که عروسک دست آمری کاست ؟ فوق شم اگه حمله کنه عمر خودشو کوت اه میکنه و تموم عمررم آل سعود میشه ی هفت ه نه بیشتر ؟ واقعا ادم خنده ش میگیره از حرفتون نتررس من خودم هواتو دارم ؟?????

  • masoudronin

    کاری با سیاستو نظام ندارم ولی بقران قسم این عربهای مفت خور اگر چپ به سرزمینم نگا ه کنند من داوطلبانه میرم به جنگشون

  • shadmehr

    ببینید منطقی نگاه کنید . ارتش ایران هواپ یماهاش برای زمان شاه هستش . f14 و f16 با کلاشینکف و ژ۳ میخوایم بریم به جنگ عربست ان . دوستان جو الکی ندید. که بدبخت هستیم . بدبخت تر نکنیم خودمون رو .

  • saeed.ss

    خخخخخ گنده ی شما صدام بود که این شد وای بحال شماها

  • alireza730

    شادمهر موسوی دوست عزیزی که میگی ما همه چ ی مون قدیمی هه مال زمان شاه هه؟ ینی ما ا ز اون موقع تا الان هیچ پیشرفت نظامی نداش نیم ؟ ینی ما با همین سلاح های قدیمی و پو سیده ..چهل سال تو روی امریکا ایستادیم و داعش شو سر جاش نشوندیم ؟ ما با همین سلاح های پوسیده سربازان آمریکایی رو تو خلیج فارس اسیر کردیم و آبروی آمریکا رو بردیم ؟ یا خیلی چیز دیگه ؟ شاید شما ادم ترسویی باشین و زود پشت این مملکت و خالی کنید و لی اینو فراموش نکنید کشوری که با دست خال ی هشت سال جنگبد و پیروز شد کشوری که کشور اهای اروپایی رو سرجاشون نشوند یا همون آم ریکا و اسرایبل شو …این کشور …کشور بدبخت و ضعیفی نیست که نتونه جواب ی کشور بزدل و مزدور و دیکتاتوری رو مث عربستان رو بده ؟ شک نکنید که عربستان ی هفته تونست جلوی ایران دوم بیاره اونوقت بیا سنگ شو ب سین ه بزن ؟ اگه شهدای ما و جانبازان ما هم مث شما فکر میکردن اللان چیزی با اسم ایران وجود نداشت که تو اللان بخای اینجا باشی و سنگ ی دیکتاتور رو به سینه ت بزنی