کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۸۸۷
تاریخ خبر:

اجرای حکم اعدام قاتل چهار عضو یک خانواده ‌همدانی

قاتل ۳۹ ساله جزو زندانی‌هایی بود که در ناآرامی‌های زندان‌ها در فروردین ماه قصد فرار داشت. ۲۷ فروردین سال جاری فردی که چهار عضو یک خانواده را به قتل رسانده بود، اعدام شد. این فرد بعد از شش سال حکم قصاص به درخواست دختر خانواده برایش اجرا شد. انگیزه قتل خانوادگی خیابان رکنی همدان به دلیل اختلافات مالی بوده است.

در یازدهم اسفند سال ۹۳ بنا بر گزارش فوریت‎های پلیسی ۱۱۰ همدان کشته شدن چهار نفر در یک منزل مسکونی واقع در خیابان رکنی اعلام شد که شامل خانواده‌ای متشکل از دو برادر، مادر و خواهر بود و بر اساس گزارش تیم‌های پلیس ویژه و بررسی‌های صحنه جرم، قتل مشخص و اعلام شد که چند روز از وقوع قتل اعضای این خانواده می‎گذرد.

این قتل خانوادگی صبح روز یازدهم اسفند سال ۹۳ از سوی دختر و تنها فرد باقیمانده این خانواده به فوریت‎های ۱۱۰ گزارش شد. ماجرا از این قرار بود که دختر این خانواده بعد از ازدواج در شهر ماکو آذربایجان غربی ساکن شده است و پس از یک هفته تماس پی در پی نگران شده و عازم همدان می‌شود و از وقوع قتل مطلع شده و به پلیس گزارش داده است که دادستان، قضات دادسرای عمومی و پلیس آگاهی در صحنه حضور پیدا کردند و رسیدگی به پرونده قتل دو نفر خانم که خفه شده بودند و دو برادر جوان خانواده که با سلاح گرم به قتل رسیده بودند، در دستور کار قرار گرفت.

پدر این خانواده اهل خوزستان و مادر آنها اهل زنجان بود و پسر بزرگ خانواده که نیز به قتل رسیده در امر قاچاق عتیقه و حفاری دست داشت و قاتل هم یکی از همدستان وی بود و به خاطر مدارکی که قاتل در دست پسر بزرگ خانواده داشته است برای سرقت مدارک خود به منزل آنها ورود پیدا می‎کند.

مدارک قاتل شامل یک برگه سفید امضا و دو فقره چک بوده است و قاتل در وارد شدن به منزل انگیزه کشتن اعضای خانواده را نداشته و با فرض اینکه کسی مادر و دختر خانواده به خارج از استان سفر کرده و در منزل حضور ندارند با سلاح گرم به خانه مقتولان ورود پیدا کرده تا در صورت بروز درگیری از سلاح استفاده کند.

قاتل با ورود به خانه در ابتدا با دختر و مادر خانواده روبه رو می‎شود که در این رویارویی اقدام به کشتن این دو نفر با انداختن پتو بر سر آنها را خفه می‎کند و بعد پسر بزرگ که با قاتل همدست در حفاری عتیقه بوده با شلیک دو گلوله کشته می‎شود و بعد پسر کوچک خانواده که ورزشکار هم بوده با یک گلوله به قتل می‎رساند.

قاتل ۶ بعدازظهر به خانه رفته و قصد بالا رفتن از دیوار خانه را داشته که با دیدن همسایه منصرف می‌شود و کنار دیوار می‌نشیند. پس از مدتی که وضعیت را آرام می‌بیند از دیوار بالا می‌کشد و داخل منزل می‌شود، با خیال راحت به دنبال مدارک در منزل بوده که دختر خانواده بالای سرش حاضر می‌شود و به علت اینکه با خانواده آشنا بوده و رفت و آمد خانوادگی داشته‌اند، پتویی رویش می‌اندازد و خفه‌اش می‌کند.

اما در مورد پدر خانواده هم ۲۰ سال پیش آنها را رها کرده و رفته بوده است.قاتل متولد سال ۱۳۵۹ بوده و در زمان انجام قتل حدود ۳۴ سال داشته است. حسن خانجانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: قاتل فردی ۳۹ ساله و دارای سوابق متعدد کیفری و شرارت بوده که چهار نفر از اعضای خانواده شامل دو پسر به نام‌های سعید و وحید را با سلاح گرم و دختر معلول این خانواده را به‌نام زهرا چهار پنچه به همراه مادر این خانواده خفه می‌کند.

قاتل پس از ۴۰ روز از وقوع جنایت توسط کارآگاهان اداره آگاهی همدان در اول اردیبهشت سال ۹۴ دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه کیفری شعبه یک همدان به چهار بار قصاص محکوم می‌شود. پس از اعتراض به رای توسط قاتل و تایید مجدد رای در دیوان عالی کشور نهایتا صبح ۲۷ فروردین ماه قاتل در زندان مرکزی همدان به دار مجازات آویخته شد. این قاتل، سر دسته اغتشاشگران و افراد شرور در ناآرامی‌های اخیر زندان مرکزی همدان بود که قصد داشت با ایجاد ناامنی و اغتشاش از زندان مرکزی همدان فرار کند.

کدخبر: ۳۲۱۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر