کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۰۶۸
تاریخ خبر:

اعدام؛ عاقبت متجاوزان پلید سفیدسنگ فریمان

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | سوم مهرماه امسال حادثه‌ای تلخ برای یک زن و مرد مشهدی رخ داد. این زن و شوهر برای کوه‌پیمایی به منطقه «شاهان گرماب» در حوالی دهستان سفیدسنگ و نرسیده به فریمان می‌روند. منطقه‌ای اطراف مشهد و خوش‌آب‌وهوا که دارای کوه‌ها و آب گرم است و گاهی مردم برای تفریح به آنجا می‌روند.

اما موقع برگشت این زن و مرد جوان قربانی چهار مرد پلید می‌شوند؛ مردانی که به خودشان اجازه می‌دهند این دو نفر را بربایند و بعد از بستن دست و پای مرد، اقدام به آزار و اذیت همسرش مقابل چشمان او کنند. بعد از این اتفاق تلخ،‌ این زن و شوهر به پلیس مراجعه کرده و گزارش این حادثه را می‌دهند تا عاملان این اقدام بی‌شرمانه به مجازات اعمالشان برسند.

مدت‌ها پلیس پاوا (اطلاعات و امنیت عمومی ناجا خراسان رضوی و پلیس آگاهی این استان) روی این پرونده کار می‌کردند تا با سرنخ‌هایی که این زوج در اختیارشان قرار داده بودند بتوانند مسببان این ماجرا را دستگیر کنند. تا اینکه در آبان‌ماه موفق به دستگیری این چهار شرور پلید می‌شوند؛ چهار مردی که خودشان نیز از اهالی اطراف مشهد بودند و دست به این اقدام کثیف زدند.

آنها جرم‌های دیگری نیز در پرونده‌شان داشتند، اما این اقدامشان باعث شد کارشان یکسره شود و طناب دار عقوبت عملشان باشد. صبح دوشنبه، ۲۵ اسفندماه، این چهار مرد در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شدند تا درس عبرت سایرین شوند، اگرچه آبی روی آتش حال این زوج نخواهد بود، اما شرارت نیز بی‌مجازات نیست.

جالب است در بین این افراد دو نفر از آنها متأهل بوده‌اند. جرمی که برای این چهار مرد پلید عنوان شد، آدم‌ربایی به عنف و اکراه و تهدید و تجاوز به عنف است. اگرچه به حکم اعدامی که برایشان تعیین شده بود اعتراض کردند و انگار اعدام را برای جرمشان زیاد می‌دانستند!
بر پایه گزارش روابط‌عمومی و ارتباطات دادگستری کل خراسان رضوی، درباره این گزارش اعلام شد:

متعاقب اعلام شکایت از سوی شکات و اعلام گزارش یک مورد تجاوز به عنف مورخ سوم مهرماه سال جاری، در منطقه سفیدسنگ فریمان از سوی مرجع انتظامی، پرونده‌ای با همین موضوع و آدم‌ربایی با تهدید در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان تشکیل شد و پس از شناسایی عوامل جنایت علیه یک مرد و زن کوهنورد و انجام تحقیقات از چهار نفر از متهمان به اسامی «روح‌الله جاویدی‌راد فرزند علی‌اکبر دارای سابقه کیفری و متأهل، محمد صیادی‌باغسنگانی فرزند مهدی و متأهل، محمد حسینی فرزند احمد و محمد وطن‌دوست فرزند حسین دارای سابقه کیفری و طی تشریفات قانونی، در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه ۹۹ کیفرخواستی نسبت به متهمان صادر شد.»

طبق این گزارش، با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فریمان، پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال شد و به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت پس از انجام تحقیقات و اقدامات قانونی لازم درخصوص اتهامات متهمین موصوف مبنی‌بر آدم‌ربایی به عنف و اکراه و تهدید و تجاوز به عنف، اقدامات لازم توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با توجه به محتویات پرونده، گزارشات مرجع انتظامی، گزارش اداره اطلاعات شهرستان، مدافعات بلاوجه نامبردگان، تحقیقات معموله قانونی، اظهارات و اقرارات صریح و تلویحی متهمان نسبت به ارتکاب بزه‌های انتسابی، شکایت شاکیان خصوصی، کروکی ترسیمی و تصاویر مأخوذه از محل وقوع بزه و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده انجام و بزه انتسابی به متهمین محرز و مسلم تشخیص داده شد.

بر این اساس رای مجازات متهمان توسط دادگاه کیفری یک خراسان رضوی صادر و با اعتراض متهمین و وکلای آنها، پرونده برای ادامه رسیدگی به دیوان‌عالی کشور ارسال شد و در نهایت شعبه ۱۹ دیوان‌عالی کشور با بررسی کلیه محتویات پرونده و طی تشریفات قانونی، رای شعبه اول دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مبنی‌بر اعدام نامبردگان با طناب دار در محل زندان مرکزی مشهد را ابرام کرد؛ به‌این‌ترتیب حکم نامبردگان صبح دیروز و پس از طی تشریفات قانونی در محل زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآمد و به دار آویخته شدند.

*** پرونده‌های مشابه و دردناک
اگرچه جاده فریمان مشهد پیش از این نیز دو نفر را معروف به «گرگ‌های زرد» به خود دیده بود؛ کسانی که دختران را به همان جاده می‌کشیدند و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و چندی پیش اعدام شدند. اما از این موضوع تلخ‌تر ماجرایی است که سال‌ها پیش در جنگل سرخه‌حصار تهران رخ داد؛ زن و مرد جوانی که برای تفریح به جنگل رفته بودند و قربانی سه متجاوز شدند.

آنها زن را مقابل همسرش آزار و اذیت کردند. ماجرایی که حتی یک تله‌فیلم از روی داستان آن ساخته شد. ماجرای دیگری که در زمان خود جنجال بسیاری برپا کرد، به سال ۹۰ بازمی‌گردد. اواسط سال ۹۰ درحالی‌که فقط چند ماه از نامزدی فرزاد و فروزان گذشته بود، روزی آنها برای تفریح به حاشیه دریاچه سد اکباتان در همدان رفتند، اما هرگز تصور نمی‌کردند چه سرنوشت تلخی در انتظارشان است.

این دو پس از آنکه خودرو پژو ۲۰۶ خود را پارک کردند، برای استراحت کنار بخشی از دریاچه که خلوت بود، اطراق کردند. با گذشت چندساعت دو جوان ناشناس که سوار بر موتورسیکلت بودند به فرزاد و فروزان نزدیک شدند و پس از چنددقیقه پرسه زدن در آن اطراف سراغ زوج جوان رفتند و برای آن دو مزاحمت ایجاد کردند. در این لحظه فرزاد به دو جوان تذکر داد فروزان نامزد اوست و آنها نباید مزاحمشان شوند.

در این هنگام یکی از موتورسواران با او درگیر شد و جوان دیگر نیز به سراغ فروزان رفت و سعی کرد او را به زور سوار موتور کند. با گذشت چنددقیقه در‌حالی‌که کشمکش بین دو جوان مزاحم و فرزاد و فروزان ادامه داشت، دو موتورسوار دیگر نیز به کمک متعرضان آمدند و به‌این‌ترتیب سه نفر از آنها فرزاد را مورد ضرب‌وجرح قرار دادند و یکی دیگر از آنها به نام مهدی ،فروزان را درحالی‌که به‌شدت می‌گریست به گوشه‌ای برد و مورد آزار جنسی قرار داد و سپس به همراه همدستش فراری شد. به دنبال وقوع این حادثه، زوج جوان با مراجعه به پلیس خواستار رسیدگی به این موضوع و دستگیری چهار جوان فراری شدند. این چهار نفر دستگیر شدند و برای متهم اصلی پرونده حکم اعدام صادر شد.

کدخبر: ۳۷۹۰۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر