کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۹۹۴
تاریخ خبر:

اعاده حیثیت زامیاد با پادرا پلاس

روزنامه هفت صبح | وانت نیسان در همه نیم قرن گذشته خودرویی مناسب برای بازار کار ایران بوده است. خودرویی مناسب استفاده‌های تجاری که استهلاکش اندک، تعمیرش ساده، ظرفیت باربری‌اش به نسبت قیمت بسیار عالی و استحکام شاسی آن عالی است. در عوض این خودرو مشکلاتی در زمینه راحتی راننده در کابین یا خشکی سیستم فرمان و کلاچ یا مسائل ایمنی هم دارد که با توجه به وضعیت تورم، هزینه‌های اصلاحات و سطح قدرت خرید مصرف‌کنندگان، امکان حل آنها نیست.

در واقع حل آنها نیازمند بازطراحی کامل خودرو در بخش فنی و ظاهری است که از توجیه مالی کافی برخوردار نیست. زامیاد سازنده این خودرو در ایران اما با ابداع سری پادرا سعی کرده نمونه بهتری از نیسان وانت را به مشتریان ارائه کند. سری اول پادرا با اندکی کمبود کیفیت و میزانی فقدان ظرافت در طراحی روبه‌رو بود.

نسخه جدید این محصول با نام پادرا پلاس اما یک محصول ارتقایافته است که بدون تحمیل هزینه تولید یک خودرو کاملا جدید به مشتریان، به آنها همان محصول جان سخت قبلی را با برخی اصلاحات داده است. با اینکه فعلا قیمت سری پادراپلاس مشخص نیست اما بررسی جزئیات فنی این محصول گویای برخی تغییرات نسبت به وانت نیسان جونیور است.

وانتی که ناجی بخش تجاری کشور در همه نیم قرن گذشته بوده و به‌رغم ایراداتش محصولی بدون جانشین و بی‌مرگ است. با چنین پیشینه‌ای و الگوبرداری از برخی ساخته‌های شرکت چینی فودی، پادرا پلاس ساخته شده است.زامیاد تایید کرده پادرا پلاس به عنوان نمونه فیس‌لیفت وانت‌های قبلی زامیاد شناخته می‌شود که تا حدی در بحث امکانات و ظاهر نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

زامیاد پادرا پلاس به پیشرانه ۲.۴ لیتری Z24 مجهز است که ۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر تولید می‌کند. این توان از طریق جعبه دنده ۱+۵ سرعته به چرخ‌های عقب این وانت انتقال داده می‌شود. ارتقای استاندارد آلایندگی خودرو به یورو ۴ در بخش پیشرانه در کنار امکاناتی نظیر ترمزهای ABS و EBD فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن جلو و عقب و… از جمله ویژگی‌های این پیکاپ فیس‌لیفت است.

خودرو با اینکه تغییراتی داشته اما کماکان پادرا پلاس قادر است تا بارهایی تا سقف ۲۱۰۰ کیلو را در هر بارگیری جابه‌جا کند. صندلی‌های راحت‌تر، طراحی بهتر جلوپنجره، داشبوردی با طرح و امکانات به روزتر و نیز ترمزهای قوی‌تر از پادرا پلاس وانتی مناسب جهت استفاده تجاری ساخته است. برای اینکه بدانید پادرا پلاس چه اندازه محصول باارزشی است، کافی است توان بارگیری محصولاتی مثل کاپرا۲ با ۴۰۰ میلیون تومان قیمت را بررسی کنید تا متوجه توان ۲٫۵ برابری پادرا پلاس شوید.

این خودرو که قرار است فعلا به تیراژ تولید هزار دستگاه در سال برسد، باید در حد فاصل وانت‌های چینی دوکابین و محصولاتی چون وانت مزدا یا وانت زد۲۴ به رقابت جهت جذب مشتریان بپردازد. باید دید چه سرنوشتی در انتظار این خودرو جادار و باربر است.

کدخبر: ۳۴۶۹۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر