کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۸۴۵۹
تاریخ خبر:

اظهارات متفاوت حجت‌الاسلام میرباقری درباره کرونا

حجت‌الاسلام میرباقری از اعضای مجلس خبرگان رهبری اخیرا در یک برنامه گفت‌وگو محور به نام مثبت مکث با اجرای نادر طالب‌زاده شرکت کرده و اظهارات خبرسازی درباره کرونا داشته. این برنامه از شبکه سه و افق سیما پخش شده و حالا بخش‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب پیدا کرده. در ادامه بخش‌هایی از دیدگا‌ه‌های حجت‌الاسلام محمد مهدی میرباقری روحانی ۵۹ساله و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم را که در این برنامه تلویزیونی مطرح شد مرور می‌کنیم:

شیوه برخورد غرب با بیماری کرونا نشان می‌دهد یک توطئه و طراحی بزرگ در آن وجود دارد. از وقتی در ۱۰ دی‌ماه شروع این بیماری از چین اعلام شد بورس آمریکا و کشورهای غربی تکان نخورد اما از ۳۰ بهمن ماه و پس از ۵۰ روز که شروع بیماری در قم اعلام شد، بورس آمریکا سقوط کرد. این نشان‌دهنده یک توطئه است.

در حالی ‌که وضع خیلی از کشورهای اروپایی از ایتالیا بدتر است روی ایتالیا خیلی بزرگ‌نمایی شد. در حالی که در جهان از این کشور به عنوان واتیکان یاد می‌شود و این نشان‌دهنده یک توطئه علیه مذهب است. شاید توطئه از پیش طراحی شده از قبل نبوده اما به نوعی سوءاستفاده از واقعه قابل مشاهده است.

بعضی می‌گویند این ویروس سکولار است اما در حقیقت مدیریت این ویروس سکولار است چراکه همه تجمعات مذهبی را تعطیل کردند. حتی مشاهده شد بعضی مکاتباتی با دفاتر مراجع داشتند و قصد داشتند با تعطیلی روزه گرفتن، ماه رمضان را عملا تعطیل کنند. خوشبختانه اما جامعه پزشکی مومن ما هوشیار بود و اعلام کرد این بیماری ارتباطی به روزه ندارد. سازمان بهداشت جهانی هم بعد از یک ماه وقتی دیدند تیرشان به سنگ خورده گفت روزه ضرری ندارد.

اگر اوایل با تردید می‌گفتیم اما بعد به تدریج شواهد قرائن بیشتری پیدا شد که تولید و گسترش این ویروس یک توطئه بوده. ما رقیب تمدنی برای غرب هستیم و در مقابل این نقشه‌ها باید آگاهانه عمل کنیم. ما همانطور که به سازمان تجارت جهانی و صندوق بین‌المللی پول اعتماد نداریم و آن‌ها را عامل ورشکستگی بعضی کشورهای جهان سوم می‌دانیم نسبت به سازمان بهداشت جهانی هم همین سوءظن را داریم. این‌ها متهم به ایجاد اپیدمی‌های بزرگ در آفریقا هستند و الان هم نقشه بزرگی دارند.
آمارهای زیادی وجود دارد که سوالاتی به وجود آورده.

از جمله اینکه وقتی در سال ۵ میلیون نفر به علت آلودگی هوا می‌میرند چرا هیچ‌جا قرنطینه نمی‌شود؟ چندین میلیون نفر در سال بر اثر بیماری قندی می‌میرند چرا هیچ وقت شیرینی‌فروشی‌ها تعطیل نمی‌شود؟ در آفریقا سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بر اثر مالاریا می‌میرند پس چرا تعطیل نمی‌شود؟ اما در مورد این بیماری که کشته‌های آن بعد از ۵ ماه و ۳۰۰ هزار نفر بوده ۵میلیارد نفر را در قرنطینه قرار می‌دهند. این علامت یک توطئه بزرگ است.

کدخبر: ۳۲۸۴۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر