کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۵۲۰
تاریخ خبر:

اظهارات عجیب از یک نمایندگان باتجربه مجلس

روزنامه هفتت صبح | حواشی مجلس یازدهم ادامه دارد. تصور می‌شد که بعد از تذکر تلویحی رهبر انقلاب، نمایندگان کمی رعایت کنند و به کارهای مهم بپردازند اما بازهم این اتفاق نیفتاد و همین یکی‌دو روز پیش شاهد حواشی تبریک تولد نوزاد یک خانم نماینده، به یک خانم نماینده دیگر بودیم. با این‌حال نکته بسیار عجیب، این است که برخی از این حواشی توسط نمایندگان باتجربه مجلس ساخته می‌شود.

مثلا در شرایطی که مجلس و دولت تلاش دارند در مقابل هم قرار نگیرند و حتی خبر بگومگوی روحانی و قالیباف هم در عالی‌ترین سطح، تکذیب شده است، دیروز احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم به سخنان رئیس‌جمهور درباره اینکه یکی از منشاهای شیوع کرونا در ایران قم بوده، واکنش نشان داده و گفته: «این‌بار قم‌هراسی از سوی رئیس دولت کلید خورد. درسته قبل از انقلاب وضع مالی خوبی در قم نداشتین، حالا که در بهترین جای تهران، بهترین خونه را داری، خواهشا دست از سر مردم قم بردارید. قم کرونا را شناسایی کرد. مهم نیست از کجا شروع شد مهم اینه دلار ۲۵هزارتومان و سکه ۱۱میلیون!»

این درحالی است که رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا و به‌عنوان رئیس این ستاد به این نکته اشاره کرده که در موج اول برخی از استان‌ها گرفتار بودند ولی در موج دوم، استان‌های دیگری درگیر بودند و بعد از آن گریزی می‌زند به اینکه مسافرانی از «ووهان» چین عامل انتقال این ویروس به قم و گیلان بودند. در این شرایط قم‌هراسی یعنی چه؟ اگر واقعا رئیس‌جمهور درحال هراس انداختن از قم است، مردم گیلان هم باید همین حس را داشته باشند و از گیلان‌هراسی صحبت کنند؟

در عین حال، در میانه این توئیت، یادآورشدن این نکته به رئیس‌جمهور که قبل از انقلاب وضع مالی خوبی در قم نداشتید، به چه منظور است؟ بعد از یک دوره شورای شهر و دو دوره مجلس و عضویت در هیات‌رئیسه و دکترای مدیریت آینده‌پژوهی دانشگاه عالی دفاع ملی و البته ۴۷سال سن، واقعا این اظهارنظرها از آقای امیرآبادی بعید است.

از آقای امیرآبادی که بگذریم به آقای احمدی بیغش می‌رسیم. نماینده شازند که آن اظهارنظر عجیب را در مورد قرارداد ایران و چین داشته و روز شنبه تا ساعات پایانی شب درحال تکذیب آن بود. دیروز سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی به آقای نماینده تذکر داده بود که مواظب خط قرمزهای امنیت ملی باشد ولی از کسی که در دوره هشتم مجلس نماینده بوده و بعد از آن استاندار خراسان شمالی شده است و البته ۳۰سال هم عضو سپاه بوده و حالا در آستانه ۶۰سالگی خود در مجلس یازدهم حضور دارد، انتظار می‌رود که قبل از این تذکرات رسانه‌ای به مسائل حساسی مثل قرارداد ایران و چین که موضوع شایعه‌پراکنی‌های بسیاری قرار گرفته، توجه کند.

کدخبر: ۳۴۰۵۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر