کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۶۹۵۱
تاریخ خبر:

اطلاعیه‌های مهم بانک مرکزی درباره ارز و سکه

بانک مرکزی با انتشار دو اطلاعیه، جزییات حدیدی از شیوه توزیع دلار چهار هزار و ۲۰۰تومانی اعلام کرد.

**** شیوه پرداخت ارز به مسافران عازم خارج کشور****
اطلاعیه شماره دو از تولد دوباره ارز مسافری خبر می‌دهد:

۱٫ ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و کشورهای مشترک المنافع به غیر از عراق ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها می باشد.

۲٫ متقاضیان ارز مسافرتی موظف به ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور به بانک ملی می باشند.

۳٫ متقاضیان باید نسبت به پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی به شعب منتخب بانک ملی اقدام و در مقابل آن سند حسابداری/رسید دریافت کنند.

۴٫ پرداخت ارز مسافرتی در باجه بانک ملی مستقر در مبادی خروجی (پس از باجه کنترل گذرنامه) و در مقابل دریافت سند حسابداری/ رسید و ممهور کردن گذرنامه متقاضی انجام می شود.

۵٫ میزان و ترتیبات پرداخت ارز به زائران عتبات عالیات پس از هماهنگی با سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی خواهد شد.

۶٫ تامین ارز درمانی و دانشجویی با رعایت مجموعه مقررات ارزی از طریق بانک های تجارت و سامان کمافی السابق ادامه می یابد.

**** جزییات عرضه سکه در شعب بانک ملی ****

در اطلاعیه شماره ۳ یکسان سازی نرخ ارز که از سوی بانک مرکزی صادر شده، آمده است:

در راستای یکسان سازی نرخ ارز و به منظور همسان سازی بازار سکه به عنوان بازار همراستا با بازار ارز، امکان عرضه سکه به متقاضیان در تمام شعب بانک ملی ایران و با سررسیدهای متفاوت به شرح جدول ذیل فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر، به منظور ایجاد امکانات بیشتر برای متقاضیان پیش خرید، ودیعه و نگهداری سکه های خریداری شده پس از سررسید (موعدتحویل) به صورت امانت نزد بانک ملی ایران در صورت توافق بانک و خریدار نیز فراهم خواهد بود.

علاوه بر این، در آینده نزدیک امکان جا به جایی و تبادل سکه های خریداری شده از طریق کارت سکه تحویل شده به متقاضیان به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه های خودپرداز بانک نیز میسر شده و از این طریق خطرات ناشی از جا به جایی و نگهداری سکه نزد متقاضیان کاهش خواهد یافت.

بر اساس این اطلاعیه قیمت سکه در سررسید ۳۰روزه، یک میلیون و ۵۹۰هزار تومان، در سررسید سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰هزار تومان،‌ در سررسید شش ماهه یک میلیون و ۴۷۰هزار تومان، در سررسید ۹ماهه یک میلیون و ۴۱۰هزار تومان، در سررسید یک ساله بک میلیون و ۳۵۰هزار تومان، در سررسید ۱۸ماهه یک میلیون و ۲۴۵هزار تومان و در سررسید دو ساله یک میلیون و ۱۶۰هزار تومان خواهد بود.

کدخبر: ۲۰۶۹۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • morad

    همون آش و همون کاسه آخه فرقش با قبل چیه؟ ! شما اگه واقعا میخاین ارز تک نرخی کنید باید به تمام صرافیها دستور بدید که ارز ب یشتر از قیمت مصوب نباید بخرن و در مقابل فروش ارز فقط به قیمت مصوب بانک مرکزی میب اشد اون موقع ارز تک نرخی میشه

  • sos0921m

    الان دقیقاً جنس وارداتی با دلار چندی وار د ميشه و اجناس چند برابر ميشه

  • fardinranji89

    موافقم