کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۶۳۹
تاریخ خبر:

اشد مجازات برای ‌متهمان پرونده تزریق واکسن تقلبی

روزنامه هفت صبح | در روزهایی که مردم در تب و تاب بیماری کووید با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند و عزیز از دست می‌دادند و به هر راهی برای نجات خود و خانواده‌شان دست می‌زدند، عده‌ای سودجو در این میان از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده و با تزریق واکسن تقلبی به تعداد زیادی از شهروندان و زدن مبلغی کلان به جیب فکر کردند بار خود را بسته‌اند.

اما بالاخره دست این افراد رو شد. اگرچه فعلا در این پرونده ۱۱۰ شاکی وجود دارد اما تعداد بیشتر از این است. کسانی که به اعتبار دریافت واکسن واقعی شاید پروتکل‌ها را کمتر کردند و نمی‌دانستند به جای واکسن سینوفارم و آسترازنکا، آب مقطر و آمپول شل‌کننده عضلات دریافت کرده‌اند!

برگزاری دادگاه
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات چهار متهم پرونده واکسن‌های تقلبی کرونا در دادگاه کیفری یک استان البرز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دادگستری البرز، صبح دوشنبه جلسه دادگاه به ریاست قاضی حسین اعظمی چهاربرج آغاز شد و در ابتدای جلسه ساسان علی رمجی، نماینده دادستانی کرج با قرائت کیفرخواست متهمان این پرونده به نام‌های مهرداد، بهزاد، دکتر شهاب و مهدی خواستار اشد مجازات برای آن‌ها شد.

وی با قرائت کیفرخواست، اتهام مهرداد.ب را مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، توزیع واکسن تقلبی کرونا و خیانت در امانت عنوان کرد؛ نماینده دادستان همچنین اتهامات سایر متهمان را به ترتیب برای بهزاد.م مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، توزیع واکسن تقلبی کرونا و جعل مهر مرکز شهید بهشتی و استفاده از آن؛ شهاب.آ مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، توزیع واکسن تقلبی کرونا و تاسیس موسسه و مرکز تزریقات برای تزریق واکسن کرونا؛ مهدی.ح معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای و توزیع واکسن تقلبی کرونا برشمرد.

اتهام کارمند بخش بیمارستانی
علی رمجی، نماینده دادستان کرج گفت: «مهرداد.ب متهم ردیف اول که کارمند بخش خدمات بیمارستان کوثر بوده و دسترسی به پوکه‌های ویال واکسن کرونا را داشته است؛ با توجه به نبود نظارت کافی حراست بیمارستان برای اجرای عملیات امحای ویال‌ها، اقدام به خارج کردن ویال‌ها نموده و بعد از تهیه دستگاه پلمب، آب مقطر و داروی «متوکاربامول» اقدام به تهیه واکسن تقلبی و فروش آن‌ها به بهزاد.م می‌کند.

متهم بهزاد ویال‌های واکسن تقلبی کرونا را که هر ویال شامل ۱۰ دُز واکسن بوده را به مبلغ سیزده میلیون تومان از متهم ردیف اول خریداری کرده و با مبالغی بالاتر از چهل و پنج میلیون تومان می‌فروخته است؛ حجم مبادلات نشان می‌دهد وی بیش از ۱۸ میلیارد کسب کرده و مبلغ ۵ میلیارد و چهارصد میلیون تومان به حساب متهم ردیف اول واریز کرده است.»

پزشک متهم در پرونده
نماینده دادستان عمومی و انقلاب کرج در خصوص اتهامات «شهاب.آ» که پزشک عمومی بوده است، اضافه کرد: «وی نیز با وجود مسئولیت پزشکی، ۸۰۰ دُز واکسن تقلبی کرونا را به مبلغ ۴ میلیون و پانصد هزار تومان خریداری و به مبلغ ۵ میلیون و پانصد هزار تومان تا ۶ میلیون تومان فروخته است و بیش از ۸۰۰ میلیون تومان درآمد نامشروع داشته است.»

وی در خصوص اتهام دیگر متهم این پرونده نیز گفت: «مهدی.ح» در ازای تزریق هر دُز واکسن تقلبی کرونا مبالغی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کرده و همچنین حساب بانکی خود را در اختیار بهزاد.م قرار داده بود.» نماینده دادستان عمومی و انقلاب کرج از وجود ۱۱۰ شاکی در این پرونده خبر داد و با توجه به خدشه وارد شدن به اعتماد عمومی و وزارت بهداشت، خواستار اشد مجازات و تعیین مجازات تکمیلی شد.

در این جلسه تعدادی از شاکیان پرونده با بیان دلایل و نحوه خرید واکسن از متهمان از اعتماد به نظام پزشکی یکی از متهمان و کارت واکسیناسیون گفته و خواستار احقاق حقوق خود شدند. یکی از متهمان با اشاره به واکسیناسیون خود و خانواده وی توسط این گروه گفت: «محل واکسیناسیون محافظت شده و با حضور نیروی نگهبانی بوده و ظواهر همه چیز را درست نشان می‌داد.»

گردش ۲۸ میلیاردی در پرونده
حسین اعظمی چهار برج مستشار دادگاه کیفری یک استان البرز نیز درباره روند رسیدگی به این پرونده با گردش بیش از ۲۸ میلیارد تومانی بیان کرد: «بر اساس آنچه که در کیفرخواست ذکر شده است در اوج شیوع ویروس کرونا تعدادی از ویال‌های واکسن کرونا از یکی از بیمارستان‌های کرج خارج شده بود و با یک داروی دیگری پر شده و به تعدادی از هموطنان تزریق کرده بودند که پس از کشف موضوع و دستگیری متهمان، پرونده در دادسرا با عنوان کلاهبرداری شبکه‌ای منجر به صدور کیفر خواست شد که اولین جلسه آن برگزار شد.

در این جلسه تمام دفاعیات متهمان شنیده شد و ادله اعلامی دادسرای کرج مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که نیاز به تحقیقات و بررسی تکمیلی نباشد پس از شور، تصمیم‌گیری نهایی در این مورد در مهلت قانونی اتخاذ خواهد شد.»

کدخبر: ۴۱۸۶۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر