کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۶۸۲
تاریخ خبر:

اسکی‌بازهای آمریکایی و پیراشکی‌ روسی در‌ دیزین

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌۲۸ دی ماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول اطلاعات خبر مهمی ندارد به جز باریدن یک و نیم متر برف درآذربایجان که شرایط مشابه این روزها را در ۴۴ سال پیش داشته‌اند‌. در صفحه ۳ نوشته شده که امسال اسکی‌بازهای آمریکایی در دیزین با پیراشکی‌های اصل روسی پذیرفته می‌شوند. چرا که دو برادر ایرانی‌الاصل که چهل سال پیش از شوروی به ایران برگشته‌اند بساط پیراشکی و پونچیک را در دیزین راه انداخته‌اند و البته با کمک یک خانم روسی به اسم ایرما و خلاصه محصولات این گروه روسی کلی طرفدار در دیزین پیدا کرده است‌.

در صفحه ۴ نوشته شده که تروریستی به اسم مجید دین‌خواه از فعالیت خود پشیمان شده و خود و اسلحه‌اش را به مقامات تسلیم کرده و از قرار بخشیده شده است‌. بعد از تظاهرات به نفع سلطنت طلب‌ها که به وسیله حزب رستاخیز برپا شده بود‌،‌ حالا در تبریز هم گروهی جمع شده‌اند و به نفع حکومت پهلوی و انقلاب سفید شعار داده‌اند‌. این گزارش با تیتر تظاهرات گسترده در تبریز انعکاس پیدا کرده است‌. در صفحه ۱۰ فهرست روسای فدراسیون‌های ورزشی منتشر شده است:‌

شهریار شفیق (پسر ارشد اشرف‌):‌ورزش‌های رزمی‌،‌ کامبیز آتابای‌:فوتبال و سوارکاری‌، ‌بیژن جهانبانی‌:‌دوچرخه سواری‌، سرهنگ کیومرث راستین‌: شنا‌، ‌سرهنگ منوچهر شاپوری‌:‌ والیبال‌،‌ محمد مشحون‌:‌بسکتبال‌،‌ سرهنگ نصرت‌الله قهرمانی‌:‌بوکس‌،‌ سید محمد خادم :‌کشتی‌،‌ سرتیپ هوشمند الماسی‌: ‌شمشیربازی، ‌جواد کلهر: ‌وزنه برداری و…فیلم‌های مونیک و جسمی برای عشق به اکران سینماها اضافه شده‌اند. در برنامه تئاترها‌،‌کارهایی از اسماعیل خلج‌،‌ ایرج جنتی عطایی‌، علی نصیریان و اردلان مفید روی صحنه هستند.

در صفحه ۳۰ نوشته شده که یک مرد شهرستانی به همراه همسر و خواهرش در میدان محمدرضا شاه تهران وقتی تابلوی یک رستوران را همراه با عبارت لژ خانوادگی می‌بیند برای صرف غذا وارد می‌شود اما از قرار یکی از مشتری‌ها فکر کرده که دو زن همراه با این مرد از زنان رستوران و بار هستند و برایشان مزاحمت ایجاد می‌کند و کار به کتک کاری، همراه با ضرب و جرح و شکایت می‌کشد.

پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول نکته خاصی ندارد‌. در صفحه ۳ خبر مهم شکسته شدن تحریم سه کمپانی بزرگ آمریکایی به خاطر بالارفتن قیمت نفت ایران بود. این تحریم‌ها که سه سال قبل از سوی آمریکایی‌ها بنا شده بود موجب شد تا کمدی سکسی‌های ایتالیایی و بنجل‌های فرانسوی حاکم سینمای ایران شوند. این سه کمپانی عبارتند از پارامونت‌،‌ مترو گلدوین مایر و یونیورسال.

از قرار ساعت ۲۵ ساخته هانری ورنوی‌،‌ توطئه خانوادگی از آلفرد هیچکاک‌، زلزله ساخته مارک رابسون‌،‌‌ آخرین غول (آخرین قارون ) از الیا کازان و آرواره‌ها از اسپیلبرگ با رفع این تحریم‌ها در نوبت اکران قرار گرفتند. در صفحه ۲۴ گزارشی از کلنگ خوردن شهرک ساحلی خزر شهر منتشر شده که قرار است شهرک نمونه سال ۲۰۰۰ در جهان باشد و این که ساحل بابلسر تا محمود‌آباد قرار است به زودی محل اجتماع قایق‌های تفریحی و بادبانی جهان باشد‌!

در خیابان گرگان تهران دو سرنشین یک پیکان مزاحم یک خانم عابر پیاده شده بودند که گشت پلیس آنها را می‌بیند و در فرار از دست پلیس به زیر یک مینی بوس می‌روند و راننده پیکان در جا کشته می‌شود‌. در ادامه تظاهرات حزب رستاخیز که در واکنش به ماجرای قم در ۱۹ دی شکل گرفته‌اند این بار در اهواز و آبادان و خرمشهر چندهزار نفر گردآمده‌اند که روزنامه اطلاعات آنهارا ۲۰۰ هزار نفر ذکر کرده است‌!

کدخبر: ۴۳۷۶۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر