کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۱۱۱۱
تاریخ خبر:

اسکناس دو هزار تومانی با شماره سریال رند، ۱۵۰ هزار تومان!

موقع به دست گرفتن پول، برای خریدن چیزی یا موقعی که آن را از عابر بانک یا شخص دیگری می‌گیرید، به چه چیزی توجه می‌کنید؟ عدد روی آن که نشانه ارزش پول است؟ پاره یا گوشه نداشتن آن؟ اگر پاسخ شما بله است، باید گفت که عده زیادی از مردم مثل شما هستند؛ اما عده دیگری شغل‌شان خرید و فروش پول است. این افراد به همه جزئیات روی یک اسکناس از جمله شماره سریال آن و حتی صورت و مخرج درج شده در کنار شماره سریال آن هم توجه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاید بپرسید که توجه به شماره سریال پول چه فایده‌ای دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که رند بودن شماره سریال درج شده روی اسکناس دلیلی می‌شود تا آن را با قیمت‌هایی گزاف آگهی کنند. مثلا برای یک اسکناس دو هزار تومانی با شماره سریال رند، چیزی در حدود ۱۵۰ هزار تومان درخواست می‌شود یا در اغلب مواقع اسکناس‌ها به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شوند. جمع آوری کلکسیون مهم‌ترین دلیلی است که این کسب و کار را به وجود آورده است و باور کنید یا نه، عده‌ای برای تکمیل کلکسیون خود و سرگرم شدن، حاضرند این اسکناس‌ها را خریداری کنند.

یک فروشنده در یکی از این سایت‌ها در تبلیغ اسکناسی با شماره رند، این طور نوشته است: دوجفت اسکناس ده هزارتومانی رند ۵ و رند ۶ هم امضا و هم مخرج وهرکدام با یک عدد؛ صورت و مخرج نیز مشترک است.

کدخبر: ۲۹۱۱۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر