کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۸۵۸
تاریخ خبر:

اسپورت جالب شاهین به دست خریداران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | خودروهای ملی جدید سایپا و ایران‌خودرو این روزها در حال گرم‌کردن برای ورود به زمین‌اند و از آنها تنها شاهین به صورت محدود و البته تارا به تعداد بسیار کم وارد بازار شده‌اند. در چنین شرایطی این خود خریداران هستند که تنور حضور آنها در کف جامعه را گرم می‌کنند.

این روزها خریداران خودروها معمولاً در گروه‌های تلگرامی یا پیج‌های اینستاگرامی دور هم جمع می‌شوند؛ به سوالات هم جواب می‌دهند و البته اگر کرونا اجازه بدهد دورهمی هم برگزار می‌کنند! خریداران شاهین این کارها را یک مرحله زودتر و هنگامی که این خودرو هنوز تحویل داده نشده بود و در مرحله پیش‌فروش بود، انجام دادند و حالا یک ابتکار تازه هم زده‌اند و آن اسپرت ‌کردن خودروهای‌شان به صورت شخصی است. طراحان هم بیکار ننشسته‌اند و با دستکاری در طراحی اولیه شاهین، پیشنهادهایی برای زیباتر کردن آن می‌دهند. در ادامه به شماری از این موارد جالب می‌پردازیم.

*** چراغ عقب به سبک ب.ام.و!
یکی از طراحان به نام حمید داودی که معمولاً او را با دستکاری طراحی خودروهای داخلی در طرح‌هایش می‌شناسند، چراغ عقب فعلی دوتکه شاهین را با نمونه‌ای باریک‌تر جایگزین کرده که با توجه به گرافیک خاصش بی‌شباهت با نمای عقب ب.ام.و سری هفت نیست. هرچند این طراح چندان توجهی به سپر نداشته و نمونه‌ای نه‌چندان زیبا را در قیاس با شاهین استاندارد طراحی کرده است!

*** تعویض جلوپنجره و سپر
کنتراست جلوپنجره مشکی بزرگ و سپر سفید شاهین می‌تواند نمایی جذاب‌تر به آن ببخشد. یکی از مشتریان جلوپنجره و نوار کرومی شاهین را برداشته و با استفاده از جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر و حذف فاصله بین خروجی‌های هوا و جلوپنجره، ظاهری تهاجمی‌تر را به نمایش گذاشته است. همچنین از سپر با نمای سه‌خطی و چراغ‌های مه‌شکن باریک استفاده شده که در هماهنگی با تغییر قبلی قرار دارند و شاهینی اسپرت‌تر را خلق کرده‌اند.

*** تانک شاهین!
این رندر شاید هیچ وقت در دنیای واقعی تولید نشود و کسی دردسر تولیدش را به خود ندهد اما برای الهام گرفتن در جهت طراحی‌های آتی چندان بد به نظر نمی‌رسد! اگر حذف مجموعه سپر عقب را نادیده بگیریم، این اولین رندری است که در آن شاهین صاحب بال می‌شود که با توجه به فرم کلی طراحی آن چنین بالی در نسخه‌های سفارشی شاهین ضروری هم به نظر نمی‌رسد! استفاده از چرخ‌های اینچنین عریض هم باعث شده‌اند تا شاهین مثل جانوری به نظر برسد که قصد شرکت در رالی داکار را دارد؛ و البته این هم ایده بدی به نظر نمی‌رسد!

*** شاهین R
کوییک R از جمله ابتکارهای جالب سایپا در مقام نوعی تیونینگ ملایم شرکتی بود و آمار فروشش در بازار هم نشان داد که نارنجی‌پوش‌های جاده مخصوص موفق عمل کردند‌ اما این تغییر برای شاهین می‌تواند کمی تندوتیزتر باشد. در رندرهایی که از شاهین R منتشر شده، علاوه بر رینگ‌های اسپرت بزرگ و چراغ‌های عقب ظریف‌تر، با ترکیب جالب نارنجی-قرمز هم مواجهیم که در نوع خود در بین خودروهای داخلی تک به نظر می‌رسد.

توضیحات

چراغ عقب به سبک ب.ام.و!

توضیحات

تعویض جلوپنجره و سپر

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۸۸۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر