کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۶۴
تاریخ خبر:

اسفند پرترافیک ستاره‌ها در شبکه نمایش خانگی

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | با شروع توزیع سریال «می‌خواهم زنده بمانم» از دوشنبه، یک اسفند و رونمایی از دو سریال «گیسو» و «هیولا» تا اواسط همین ماه، تعداد سریال‌های شبکه نمایش خانگی، در آن واحد به هفت عدد خواهد رسید. توزیع هفت سریال در طول هفته، بی‌سابقه است و شرایط جدیدی را رقم خواهد زد. در این بین رقابت میان دو پلتفرم فیلیمو و نماوا کماکان به صورت تنگاتنگ ادامه خواهد داشت.

سه سریال «خوب، بد، جلف»، «می‌خواهم زنده بمانم» و «ملکه گدایان» توسط پلتفرم فیلیمو بارگذاری می‌شوند و سه سریال «سیاوش»، «قورباغه» و «گیسو» هم توسط نماوا. در این بین سریال «هیولا» تنها سریالی است که بعد از مدت‌ها پیوندی مشترک میان دو پلتفرم ایجاد می‌کند و هم توسط فیلیمو و هم نماوا بارگذاری خواهد شد. باید دید وضعیت این سریال‌ها در نوروز به چه صورت پیش خواهد رفت.

*** جمعه‌ها| خوب، بد، جلف و سیاوش
اهمیت روزهای جمعه برای توزیع سریال در شبکه نمایش خانگی اولین‌بار توسط عوامل سریال «آقازاده» کشف شد. تا پیش از «آقازاده» سریال‌ها معمولا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه توزیع می‌شدند. استقبال فراوان از این سریال باعث شد که توجه‌ها به سمت آخرین روز هفته بیشتر جلب شود.

نتیجه اینکه از جمعه، دهم بهمن، همزمان دو سریال «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» و «سیاوش» توسط دو پلتفرم فیلیمو و نماوا به اشتراک گذاشته شود. این اولین‌بار بود که در یک روز، دو سریال همزمان بارگذاری می‌شد و درواقع شروعی بود بر رقابت تنگاتنگ میان این دو پلتفرم.

*** دوشنبه‌ها| قورباغه و می‌خواهم زنده بمانم
سریال «قورباغه» از دوشنبه، سوم دی، توسط نماوا بارگذاری شد. بعد از پایان سریال «همگناه»، دوشنبه‌ها کاملا خالی شده بود و با قورباغه مجددا احیا شد. درحال‌حاضر ۹ قسمت از این سریال بارگذاری شده و حالا از دوشنبه‌ هفته‌ آینده؛ یعنی اول اسفند قرار است سریال «می‌خواهم زنده بمانم» هم روزهای دوشنبه توسط پلتفرم فیلیمو بارگذاری شود. درواقع علاوه‌بر رقابت تنگاتنگ میان فیلیمو و نماوا در روزهای جمعه، از این به‌بعد این رقابت در روزهای دوشنبه هم تکرار خواهد شد.

*** چهارشنبه‌ها| ملکه گدایان و احتمالا گیسو
اولین قسمت «ملکه گدایان» از چهارشنبه، ۱۷ دی، در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و پلتفرم فیلیمو هم آن را بارگذاری کرد. روز چهارشنبه از این جهت که پیش از تعطیلات آخر هفته قرار دارد، همواره یکی از مهمترین روزها برای توزیع سریال است. از طرف دیگر با توجه به رقابتی که بین فیلیمو و نماوا در انتخاب روزها قرار دارد، به نظر می‌رسد احتمالا زمان انتخابی برای بارگذاری سریال «گیسو» هم روزهای چهارشنبه باشد. در این صورت جمعه‌ها، دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها، دو سریال بارگذاری خواهد شد و تعداد آنها به شش عدد خواهد رسید.

*** شنبه‌ها | توزیع احتمالی هیولا
از آنجایی که ظرفیت توزیع سریال در روزهای دوشنبه‌ و چهارشنبه و جمعه‌ کاملا پر شده است، به احتمال زیاد سریال «هیولا» باید شنبه، یکشنبه یا سه‌شنبه بارگذاری شود، چون درحال‌حاضر پلتفرم نماوا پنجشنبه‌ها «همرفیق» را منتشر می‌کند و احتمالا تمایلی به توزیع همزمان دو محصول نشان نخواهد داد. از میان روزهای نام‌برده شده، احتمال موافقت هردو پلتفرم با شنبه‌ها بیشتر است، چون احتمالا بخش مهمی از مخاطبان، سریال‌های «خوب، بد، جلف» و «سیاوش» را در روز تعطیل تماشا کرده‌اند و تا روز دوشنبه هم خبری از سریال نیست. البته هنوز زمان دقیق قسمت اول این سریال معلوم نیست.

*** نوروز | تداوم توزیع سریال‌ها
نکته قابل‌توجه دیگر اینجاست که در سال‌های قبل، با شروع تعطیلات نوروز، توزیع سریال‌های شبکه نمایش خانگی متوقف می‌شد. بعد از پایان تعطیلات مجددا توزیعشان به جریان می‌افتاد و خلأیی دوهفته‌ای به وجود می‌آمد. امسال اما گویا ماجرا متفاوت است. آنطور که شنیده می‌شود، نماوا تصمیم دارد توزیع سریال‌هایش را در ایام نوروز هم ادامه دهد.

در این صورت روزهای ۲۹ اسفند، ۵ و ۱۲ فروردین سه قسمت از «سیاوش» بارگذاری خواهد شد. روزهای ۲ و ۹ فروردین هم دو قسمت از «قورباغه» بارگذاری می‌شود و اگر «گیسو» هم چهارشنبه‌ها توزیع شود، روزهای ۴ و ۱۱ فروردین این سریال را هم خواهیم دید. با توجه به اینکه همواره رقابت تنگاتنگی میان فیلیمو و نماوا وجود دارد، این احتمال که فیلیمو هم توزیع سریال‌هایش را در تعطیلات نوروزی ادامه دهد بسیار بالاست.

در این صورت سه قسمت از «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، دو قسمت از «می‌خواهم زنده بمانم» و دو قسمت از «ملکه گدایان» را هم در ایام نوروز خواهیم داشت. ضمن اینکه سریال «هیولا» هم توسط هردو پلتفرم بارگذاری می‌شود و دو قسمت از این سریال هم در تعطیلات بارگذاری خواهد شد. البته هنوز باید منتظر باشیم و ببینیم تصمیم دقیق این دو پلتفرم برای تعطیلات نوروز چه خواهد بود.

کدخبر: ۳۷۴۲۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر