کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۶۹۸۲
تاریخ خبر:

اسفناک؛ ۵ آقای گل و فقط ۴ گل!

روزنامه هفت صبح| فقط یک بازی تا رسیدن به نیم‌فصل رسمی لیگ‌برتر ایران مانده و بهترین گلزن این دوره از مسابقات 6 گله است! با این روند احتمالا آقای گل لیگ بیست و دوم احتمالا با 12 گل صاحب کفش طلا خواهد شد. در رخ دادن چنین اتفاقی رد پای آقای گل‌های 4 دوره اخیر لیگ‌برتر به‌شدت پررنگ است. این 5 نفر در لیگ بیست‌و‌دوم روی هم 4 گل زده‌اند! اسفناک نیست؟

کی‌روش استنلی: یک گل!
مهاجم برزیلی گل‌گهر سیرجان در لیگ هجدهم به همراه لوسیانو پریرا از فولاد با 16 گل آقای گل لیگ‌برتر شد. او در آن مقطع بازیکن سپاهان اصفهان بود. کی‌روش تا نیم‌فصل اول لیگ هجدهم 9 گل زده بود و در 3 بازی هم بریس کرده بود و در نهایت با گلی در بازی هفته آخر مقابل استقلال خوزستان زد، توانست عنوان مشترک آقای گلی لیگ‌برتر را به دست بیاورد. اما بعد از لیگ هجدهم در گلزنی به‌شدت افت کرد. در لیگ نوزدهم فقط 6 گل و در لیگ بیستم تنها یک گل! زد.

عملکردی که باعث شد سپاهان قید او را بزند. کی‌روش به همراه قلعه‌نویی به گل‌گهر سیرجان رفت. او در لیگ بیست و یکم فقط 5 گل زد و حالا در لیگ بیست‌و دوم و تا پایان هفته چهاردهم فقط یک گل به ثمر رسانده است! مجموع گل‌های او در این 3 فصل و نیم 13 گل است که به تعداد گل‌های او در لیگ هجدهم نمی‌رسد! این در حالی است که او در اکثر بازی‌های این فصل در ترکیب اصلی تیمش قرار داشته است!

لوسیانو پریرا: 3 گل
او در لیگ هجدهم با 16 گل و در حالی که پیراهن فولاد خوزستان را بر تن داشت آقای گل شد؛ به همراه استنلی کی‌روش. پریرا در 7 بازی آخر لیگ هجدهم 9 گل زد و عقب افتادگی از مهاجم برزیلی سپاهان را جبران کرد. او فصل بعد هم بازیکن فولاد بود اما فقط 7 گل به ثمر رساند. در لیگ بیستم روند افت او ادامه داشت و فقط 5 بار گلزنی کرد.

عجیب اینکه در همین شرایط استقلال به شدت به دنبال جذب او بود، آن هم در حالی که 38 سالگی را پشت سر می‌گذاشت! فولاد با جدایی او مخالفت کرد و پریرا در این تیم ماند. در لیگ بیست و یکم شروع خوبی داشت اما در نیم‌فصل دوم افت کرد و فصل را با 9 گل تمام کرد. در لیگ بیست و دوم به مس رفسنجان رفت و تا اینجای فصل 3 گل برای تیمش به ثمر رسانده است. او حالا در آستانه 40‌سالگی است و به وضوح از آمادگی سال‎های قبل فاصله دارد. هیچ بعید نیست که این آخرین فصل حضور او در فوتبال ایران باشد.

شیخ دیاباته: یک گل
او در لیگ نوزدهم با به ثمر رساندن 15 گل برای استقلال آقای گل لیگ‌برتر شد. شیخ در همان فصل 9 بازی استقلال را به دلیل مصدومیت از دست داد و این 15 گل را در 21 بازی زد که در تعدادی از آنها هم بازیکن فیکس نبود. پس از آن فصل درخشان، دیاباته باز هم در استقلال ماند اما این بار 18 بازی را به دلیل مصدومیت و مرخصی و ناآمادگی از دست داد!

فقط در 12 بازی برای استقلال بازی کرد و فقط دو گل زد که هر دو مقابل تراکتور به ثمر رسید. در پایان فصل به قطر رفت و در الغرافه روزهای خوبی را سپری کرد. در 16 بازی برای این تیم 11 گل زد اما در پایان فصل قراردادش تمدید نشد. امسال هم در حالی که دو هفته از شروع فصل گذشته بود و خودش هم مصدوم بود، به پرسپولیس پیوست. با رفع مصدومیت در 3 بازی به مدت 70 دقیقه بازی کرد و یک گل هم زد اما دوباره مصدوم شد. میانگین گلزنی او بد نیست اما آیا پرسپولیس از این وضعیت راضی است؟

سجاد شهباززاده: صفر گل!
در لیگ بیستم یک فصل رویایی را با پیراهن سپاهان پشت سر گذاشت. تا هفته هجدهم 16 گل زده بود! یک گل بیشتر از گل‌های دیاباته در لیگ نوزدهم و به اندازه گل‌های کی‌روش و پریرا در پایان لیگ هجدهم! پیش‌بینی می‌شد بتواند رکورد گلزنی در یک فصل را که با 24 گل در لیگ دهم متعلق به رضا نوروزی است بشکند اما شهباززاده ناگهان افت کرد.

البته آنقدر گل زده و از دیگر مدعیان فاصله گرفته بود که خیالش از آقای گلی راحت باشد. او در نهایت با 20 گل آقای گل لیگ بیستم شد. اما در فصل بعد به شدت افت کرد و فقط 6 گل زد! همین باعث شد تا سپاهان مثل ابتدای فصل اصراری به حفظ او نداشته باشد و استقلال در ابتدای لیگ بیست و دوم او را جذب کرد. انتظار می‌رفت در نیم‌فصل اول حداقل به اندازه انگشتان یک دست گل بزند اما حالا 14 هفته گذشته و او حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشده است. با این وضعیت بعید نیست در نقل و انتقالات نیم‌فصل از استقلال جدا شود و به تیم دیگری بپیوندد.

گادوین منشا: صفر گل!
او فصل گذشته با 14 گل آقای گل لیگ‌برتر شد. تعداد گل‌هایش زیاد نبود و البته بیش از نیمی از گل‌هایش هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند. او در لیگ شانزدهم با پیراهن پیکان 15 گل زده بود و آقای گل نشده بود! با این حال عملکرد نسبتا خوبش در مس رفسنجان باعث شد تا مسئولان این باشگاه او را حفظ کنند. منشا در ابتدای فصل از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت اما مسی‌ها هر جور بود او را راضی به ماندن در تیم‌شان کردند.

حفظ او اما تا اینجای فصل نتیجه خوبی به دنبال نداشته است. 14 هفته از فصل گذشته و منشا هنوز یک بار هم گلزنی نکرده است. عجیب اینکه او حتی از روی نقطه پنالتی هم پایش به گل باز نشده و دو پنالتی تیمش را هدر داده است. در این مدت حاشیه‌هایی هم داشته و فیلم‌هایی از او در فضای مجازی منتشر شده که تمرکزش را به هم زده است. کار به جایی رسیده که در بازی مقابل استقلال حتی روی نیمکت هم ننشست. این احتمال وجود دارد که در همین نیم‌فصل از مس جدا شود.

کدخبر: ۴۹۶۹۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر