کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۲۰۵
تاریخ خبر:

اسطوره آبی‌ها‌ عاشق کارت قرمز است

روزنامه هفت صبح | اگرچه بازیکنان استقلال در بازی با فولاد کاملا عصبی بودند و همین باعث باخت این تیم در اهواز شد اما بسیاری از منتقدان، فرهاد مجیدی را متهم ردیف اول این شکست تلخ می‌دانند. آنها معتقدند او باید بازیکنانش را مدیریت و آرام می‌کرد نه اینکه به آنها بپیوندد و با اعتراض به داور از کنار زمین اخراج شود. این البته اولین بار نیست که مجیدی با واکنش‌های احساسی، خودش و تیمش را به دردسر می‎اندازد. با هم تعدادی از این اتفاقات را مرور می‌کنیم.

*** اخراج مقابل فجر سپاسی
در دهه هفتاد مجیدی بازیکن و ستاره استقلال بود اما یکی از جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین بازیکنان این تیم هم بود. یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های او در سال ۱۳۷۸ و در استادیوم حافظیه شیراز رقم خورد. در آن بازی استقلال با نتیجه ۲بریک از میزبانش عقب ‌ و بازی هم رو به اتمام بود. در دقیقه ۸۷ فرهاد مجیدی پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و پس از رسیدن به مدافع حریف به زمین افتاد اما جلال مرادی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. او به فرهاد مجیدی به خاطر اقدام به فریب داور کارت زرد هم داد و مجیدی در واکنشی عجیب و باورنکردنی، توپ را برداشت و به سمت سکوها شوت کرد.

تماشاگران هم در پاسخ به این حرکت مجیدی، نارنج‌هایی که از باغ‌های اطراف استادیوم حافظیه کنده بودند و سنگ و اشیای دیگر را به سمت بازیکنان و داور پرتاب کردند که در این میان دو سنگ هم به سر جلال مرادی و مجیدی اصابت کرد. در ادامه مرادی، مجیدی را به دلیل استفاده از الفاظ زشت اخراج کرد و چند روز بعد هم کمیته انضباطی او را از ۱۰ بازی محروم کرد اما مجیدی چند روز بعد از این حکم به اتریش رفت و به تیم راپید وین پیوست!

*** ۴ جنجال مقابل پرسپولیس
در مقطعی فرهاد مجیدی در الغرافه قطر بازی می‌کرد. این تیم قطری در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس همگروه شد و مجیدی برای بازی با پرسپولیس به تهران آمد. آن بازی جدال مجیدی و علی کریمی هم بود. در آن بازی این دو نفر نمایش خوبی ارائه می‌دادند اما مجیدی برای گلزنی به پرسپولیس بی‌تاب‌تر بود. او یک بار در درگیری با سامان آقازمانی روی او خطای خشنی انجام داد و از داور کارت زرد گرفت. اتفاق بزرگ اما چند دقیقه بعد رخ داد. او پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و پس از عبور از محمد نصرتی به زمین افتاد.

‌ اما داور بازی حرکت او را تمارض تشخیص داد و با دادن کارت زرد دوم، او را از زمین اخراج کرد. این اتفاق با خوشحالی هواداران پرسپولیس همراه شد اما جنجال بزرگ‌تری در راه بود. مجیدی بعد از اخراج پیراهن الغرافه را از تنش خارج کرد و مشخص شد که زیر این پیراهن، یک لباس آبی‌رنگ برتن داشت تا بعد از گلزنی احتمالی به پرسپولیس با آن خوشحالی کند. او در حال خروج از زمین لباس آبی رنگش را بارها بوسید و سرانجام رو به طرفداران پرسپولیس عدد چهار را نشان داد و جو استادیوم را کاملا متشنج کرد. این یکی از کودکانه‌ترین رفتارهای مجیدی در طول دوران بازی او بود.

*** درگیری چندباره با فغانی
درگیری‌ فغانی با مجیدی که نزدیک به یک دهه ادامه داشت از یک اخراج شروع شد. در لیگ نهم بود که هدایت استقلال را صمد مرفاوی برعهده داشت و در بازی با صبا باتری در جایی که آرش برهانی مرتکب خطا شده بود به اشتباه به مجیدی اخطار داد تا در نتیجه از بازی اخراج شود. او یک بار دیگر هم در طول دوران قضاوت خود مجیدی را از زمین مسابقه اخراج کرد تا همیشه این شائبه در موردش از سوی مجیدی و برخی هواداران استقلال مطرح باشد که فغانی با فرهاد مشکل دارد.

در صحنه اخراج، مجیدی شروع به خودزنی کرد و وقتی دلیل این کار را از او پرسیدند گفت: «بعد از اخراج یا باید خودم را می‌زدم یا داور را که ترجیح دادم خودم را بزنم.» بعد از این بازی، هرگاه فغانی داور بازی‌های استقلال بود، تنش‌هایی بین او و مجیدی رخ می‌داد و سوت‌های او معمولا باعث عصبانیت ستاره استقلال می‌شد و مجیدی هم با واکنش‌های عجیبش سکوها را علیه فغانی بسیج می‌کرد!

*** شادی گل علیه قلعه‌نویی
در لیگ یازدهم، امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی و پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود. در بازی رفت در ورزشگاه آزادی، سیاوش اکبرپور و امیرحسین صادقی در ترکیب تراکتورسازی قرار داشتند. در سوی دیگر، فرهاد مجیدی به خاطر اختلافات پنهانی با قلعه‌نویی انگیزه زیادی برای بازی مقابل سرمربی سابق خود داشت.

مجیدی در آن بازی گل اول استقلال را زد و پیش چشمان قلعه‌نویی، شادی کرد و عدد ۷ یعنی عدد شماره پیراهن خود را با دستانش به هواداران نشان داد. با این وجود این تراکتورسازی تبریز بود که با نتیجه ۳ بر ۲ استقلال را شکست داد تا هواداران تراکتورسازی برای آبی‌ها کری بخوانند و قلعه‌نویی هم برنده جنگ با مجیدی شود.

*** اخراج مقابل فولاد و جنجالی عجیب
مجیدی حدود یک سال پیش در بازی صنعت‌نفت و استقلال در اعتراض به گل سالم تیمش که توسط داور بازی مردود اعلام شد از کنار زمین اخراج شد. در پایان بازی او در مصاحبه‌ای اعتراضی گفت: «امروز روز کثیف فوتبال بود.» او پست‌هایی اینستاگرامی هم منتشر کرد که در آنها اتهاماتی هم به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ زده بود اما خیلی زود آنها را پاک کرد. مجیدی چهارشنبه شب در ورزشگاه فولاد آره‌نا هم کنترلش را از دست داد و با اعتراض به داور بازی از کنار زمین اخراج شد.

جنجال‌های این بازی در رسانه‌ها بازتاب‌های زیادی داشت اما ناگهان جمعه شب او با یک پست جنجالی دیگر خبرساز شد. او در لفافه اتهاماتی به جواد نکونام زد و از رابطه بین او، بهنام ابوالقاسم‌پور و سیدمهدی سیدعلی در شهرداری گفت! این اتهام اما با واکنش سریع نکونام روبه‌رو شد. نکونام که قبلا بارها نشان داده در چنین درگیری‌هایی کم نمی‌آورد، با نام بردن از استراماچونی، خاطره او را برای هواداران استقلال زنده کرد و با استفاده از کلماتی مثل «محبوبیت مجازی» به مجیدی طعنه زد.

*** بیرون از زمین مثل داخل زمین!
مجیدی در بیرون از زمین هم حاشیه‌هایی داشته است. یکی از عجیب‌ترین این حاشیه‌ها، ماجرای توقیف اتوموبیل او توسط مامور راهنمایی و رانندگی بود. مجیدی در اقدامی عجیب از این ماجرا فیلمبرداری و آن را منتشر کرد.

مجیدی با انتشار این فیلم سعی داشت نشان دهد مامور راهور برخورد مناسبی با او نداشته در حالی که مسئولان پلیس این ادعای مجیدی را تایید نکردند و مدعی شدند که او سرعت غیرمجاز داشته و از دستور پلیس نیز مبنی بر تست الکل امتناع کرده است. این ماجرا هم با عذرخواهی تلویحی مجیدی از راهنمایی و رانندگی به پایان رسید. انتشار پست‌های اعتراضی در اینستاگرام و پاک کردن سریع این پست‌ها هم یکی دیگر از رفتارهای عجیب مجیدی است که بارها تکرار شده است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۳۶۲۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر