کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۶۳۲
تاریخ خبر:

اسرار مرگ آیت‌الله

حسین مرعشی را به عنوان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران می‌شناسیم او البته پسرعموی عفت مرعشی، همسر علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی هم هست و در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا پس از یک سال ناگفته‌هایی درباره مرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به زبان آورده است.

**** ۱- نحوه انتخاب محل دفن

شبی که حاج آقا فوت شدند با آقا محسن تصمیم گرفتیم که پیکر ایشان را به خانه ببریم و در حسینیه جماران بگذاریم تا دوستان و ‌آشنایان برای خداحافظی بیایند. هنگامی که پیکر به جماران منتقل شد وزیر بهداشت و آقای حسین فریدون و آیت‌الله گلپایگانی تشریف آوردند. ابتدا تصمیم‌گیری شد که آیت‌الله هاشمی در قم دفن شوند و برای اینکه امور به خوبی انجام شود مراسم تشییع را روز ۲۱ دی گذاشتیم اما دفن در قم دو مشکل عمده داشت؛ نخست بحث مسافت طولانی تهران تا قم بود که برای حاج خانم مشکل بود و مسأله دوم هم این بود که اگر آیت‌الله هاشمی در قم دفن می‌شدند مزار ایشان در قسمت برادران قرار می‌گرفت که خانم‌ها نمی‌توانستند به آنجا بروند. ازسوی دیگر بیت امام اعلام کرده بود که آیت‌الله هاشمی در حرم دفن شوند. اینکه حاج آقا کجا دفن شوند تا روز بعد حوالی شب به طول انجامید. اخوی ایشان بیشتر به قم رضایت داشتند، آقا مهدی و یاسر هم به حرم. بنده و آقا محسن هم نظاره‌گر بودیم که بچه‌ها چه خواهند کرد. وقتی دیدم این بحث طولانی شده به آقا محسن گفتم شما باید تصمیم بگیرید و این مباحث را ببرید که نهایتاً مقرر شد حاج آقا در حرم امام دفن شوند.

**** ۲- شایعه خالی بودن تابوت در هنگام تشییع

چنین چیزی را تأیید نمی‌کنم. این حرف شایعه‌ای بیش نیست.

**** ۳- موضوع وصیت‌نامه گمشده

همان شب فوت، آقا محسن به گاوصندوق دفتر و خانه سر زدند چون می‌خواستند از محل دفن حاج آقا آگاه شوند که نه در خانه چیزی پیدا کردند و نه دفتر و تنها وصیت‌نامه زمان آنژیوی ایشان بود. به گفته آقای محمد هاشمی، پای وصیت‌نامه مذکور نوشته شده ناتمام. آن وصیت‌نامه تمام شده و ظاهراً یادداشت‌هایی است که ناتمام مانده و در حال حاضر هم نیست.

**** ۴- پیدا شدن اثر رادیواکتیو در بدن

در مورد حاج آقا باید بگویم که اشعه آلفا ۱۲درصد بوده و در بدن حاج خانم این ماده ۴درصد است اما اینکه منشأ این اشعه‌ها کجاست، مشخص نیست. در مورد فاطمه خانم هم باید بگویم یک درصد اشعه بتا در خون او پیدا شده است.

کدخبر: ۱۹۵۶۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mamadariay

    امان از دنیا به خدا پناه میبرم از دنیا پ رستی

  • morteza1358

    ایران همیشه گفته که ایران انرژی هسته ای را برای بمب اتمی نمیخواد!! حالا فهیمیدیم کاربردش کجاست