کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۶۲۸
تاریخ خبر:

استقلال مقابل گربه سیاه فصل گذشته

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته سوم لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار بازی آغاز می‌شود. جدال‌های حساس و جذاب این هفته تقابل گل‌گهر سیرجان با فولاد خوزستان و استقلال با ماشین‌سازی هستند و در دو بازی دیگر، سایپا میزبان نساجی قائمشهر خواهد بود و دو تیم قعرنشین آلومینیوم اراک و مس رفسنجان هم به مصاف هم می‌روند.

*** استقلال-ماشین‌سازی؛ انتقام دوجانبه
استقلال چند روز بعد از بازی جنجالی و پرحاشیه مقابل فولاد که با باخت این تیم هم همراه بود، امروز در ورزشگاه آزادی میزبان ماشین‌سازی تبریز خواهد بود. با اتفاقاتی که در بازی با فولاد رخ داد، پیش‌بینی می‌شود محمود فکری تیمش را در بازی امروز با چند تغییر مهم نسبت به بازی قبل روانه میدان کند. یکی از مهم‌ترین تغییرات که قطعی هم به نظر می‌رسد، حضور رشید مظاهری به جای سیدحسین حسینی در دروازه استقلال است.

در خط دفاع بعید است تغییر مهمی ایجاد شود اما در خط هافبک باید منتظر نیمکت‌نشینی احتمالی فرشید باقری، فرشید اسماعیلی یا آرش رضاوند باشیم. این سه نفر در بازی مقابل فولاد ضعیف کار کردند و باتوجه به حضور بازیکنانی مثل مهدی مهدی‌پور و بابک مرادی در فهرست استقلال، احتمال نیمکت‌نشینی هافبک‌های فیکس بازی قبل زیاد است. مهدی‌پور به احتمال زیاد جانشین باقری خواهد شد و مرادی هم با توجه به انگیزه زیادی که برای بازی مقابل تیم فصل گذشته‌اش دارد، احتمالا به جای اسماعیلی در ترکیب استقلال قرار خواهد گرفت.

جای مسعود ریگی هم که در ترکیب اصلی تیم فکری محفوظ است. از سوی دیگر ممکن است محمود فکری تصمیم به بازی با سه مهاجم بگیرد و از مثلث قایدی، دیاباته و مطهری در خط حمله استفاده کند که این می‌تواند ترکیب خط هافبک استقلال را هم تحت تاثیر قرار دهد. بازی با ماشین‌سازی برای استقلالی‌ها از چند جهت مهم و حیثیتی است. آنها در درجه اول به فکر جبران شکست بازی گذشته مقابل فولاد هستند و هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی، هواداران این تیم را راضی نخواهد کرد. نکته دیگر اینکه ماشین‌سازی فصل گذشته استقلال را دبل کرد! در تبریز با نتیجه یک بر صفر و در تهران با نتیجه ۲بریک این تیم را شکست داد.

در بازی تبریز، استراماچونی سرمربی استقلال بود و پس از آن بازی هم حسابی عصبانی شد و در نشست خبری جنجال درست کرد. در بازی برگشت اما خبری از استراماچونی نبود و وریا غفوری، استقلال را ارنج کرده بود. این دو شکست برای استقلالی‌ها خیلی گران تمام شد. مرور نتایج استقلال نشان می‌دهد که ماشین‌سازی تنها تیمی است که در پنج فصل گذشته موفق به دبل کردن استقلال شده است و به همین دلیل استقلال به قصد انتقام هم که شده، فقط و فقط برای پیروزی به مصاف ماشین‌سازی خواهد آمد.

در سوی دیگر ماشین‌سازی با تیمی جوان و کم ستاره و یک مربی جوان، شروع خوبی در لیگ بیستم نداشته است. آنها ۳برصفر به شهرخودرو باختند و با ذوب‌آهن مساوی کردند و به همین دلیل تمام تلاش خود را خواهند کرد تا نتیجه بدی نگیرند و همین می‌تواند کار استقلال و محمود فکری را در بازی امروز سخت کند. البته اگر استقلال با این پیش‌فرض که ماشین‌سازی تیم ضعیفی است وارد زمین شود، ممکن است غافلگیر شود و در پایان یک نتیجه ضعیف دیگر بگیرد.

*** گل‌گهر سیرجان-فولاد خوزستان
این حساس‌ترین بازی هفته سوم است. در جدول گل‌گهر با شش امتیاز صدرنشین است و فولاد با چهار امتیاز در رده سوم قرار دارد و این بازی جدال دو تیم بالای جدولی محسوب می‌شود. اما فارغ از حساسیت‌های جدولی، آنچه این بازی را جذاب‌تر می‌کند، تقابل امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام روی نیمکت دو تیم است. این دو مربی رابطه خوبی با هم ندارند و از هر فرصتی برای طعنه زدن به یکدیگر استفاده می‌کنند.

هر دو مربی هم شروع خوبی داشته‌اند و با روحیه‌ای فوق‌العاده به مصاف رقیب می‌روند. گل‌گهر با قلعه‌نویی دو برد به دست آورده و فولاد هم پس از مساوی با ذوب‌آهن، استقلال را شکست داده و از نظر روحی و روانی کاملا آماده این بازی است. پیروزی در این بازی علاوه بر بهتر شدن وضعیت تیم برنده، ضرب شستی از سوی مربی تیم برنده به مربی تیم بازنده خواهد بود. تقابل بازیکنانی مثل فرشاد احمدزاده و محسن فروزان با امیر قلعه‌نویی هم از جذابیت‌های دیگر این بازی خواهد بود.

*** سایپا-نساجی مازندران
دو تیم تا هفته دوم شکست نخورده‌اند و نتایج خوبی گرفته‌اند. به خصوص نساجی با مربی جوانش که در هفته اول ۳برصفر آلومینیوم را در اراک برد و در هفته دوم فقط با دریافت یک گل آفساید، پیروزی مقابل تراکتور پرستاره و مدعی را از دست داد. سایپا هم بعد از متوقف کردن پرسپولیس، در هفته دوم پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان را در دقایق پایانی از دست داد. با توجه به نمایش‌های خوب این دو تیم در دو هفته اول، پیش‌بینی می‌شود‌ شاهد بازی جذابی از آنها باشیم. مهم‌ترین سوژه این بازی تقابل روزبه شاه‌علیدوست با پیراهن نساجی در برابر تیمی است که بیش از ۱۰ سال در آن بازی کرد و امسال در فصل نقل و انتقالات از آن جدا شد.

*** آلومینیوم اراک-مس رفسنجان
این بازی جدال دو تیم تازه‌وارد لیگ برتری است. دو تیمی که به شکلی نه‌چندان غیرمنتظره شروع خوبی در لیگ برتر نداشتند و هر دو با دو باخت از دو بازی در قعر جدول جا خوش کرده‌اند. البته برای قضاوت درباره این دو تیم زود است اما برای بقا در لیگ برتر، آنها باید بهتر از این کار کنند و بهترین فرصت برای آنها همین بازی امروز در برابر تیمی تقریبا همسطح با خودشان است.

کدخبر: ۳۶۰۶۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر