کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۱۵۵
تاریخ خبر:

استقلال صدر را به پرسپولیس تحویل می‌دهد؟

روزنامه هفت صبح | در بازی‌های امروز و امشب لیگ برتر این احتمال وجود دارد که صدرنشین و قهرمان نیم‌فصل تغییر کند.
نساجی مازندران-ذوب‌آهن
پس از دو پیروزی متوالی، ذوب‌آهن شرایط نسبتا خوبی در جدول پیدا کرده است. البته هنوز در نیمه پایین جدول قرار دارد و فاصله‌اش با تیم‌های فانوس به دست زیاد نیست اما روندی که از شاگردان تارتار می‌بینیم، نشان می‌دهد که این تیم می‌تواند در هفته آینده نتایج خوبی بگیرد و به نیمه بالای جدول برسد.

نساجی هم اگرچه با تیم نیم‌فصل دوم فصل قبل فاصله دارد اما توانسته خودش را حفظ کند. این تیم در شش بازی آخر خود شکست نخورده و دو برد و چهار تساوی به دست آورده است. مشکل بزرگ این تیم همچنان میزبانی نکردن در قائمشهر است. در جدول نساجی با ۱۶ امتیاز دهم است و ذوب‌آهن با ۱۷ امتیاز در رده نهم قرار دارد.

فجر سپاسی-تراکتور
همسایه‌های ته جدولی! فجرسپاسی ۸ بازی است که رنگ برد را ندیده و تراکتور هم در شش بازی آخر خود پنج باخت را ثبت کرده است. مالکیت این باشگاه سرانجام از زنوزی به باشگاه مس سونگون تبریز واگذار شد و وعده‌هایی درباره بهتر شدن اوضاع این تیم داده شده است. این تیم به شکلی باورنکردنی با ۱۱ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و برای فرار از منطقه سقوط کار سختی در پیش دارد. حریف امروز این تیم هم یک تیم قعرجدولی است که وضعیتی کاملا مشابه با تراکتور دارد و همین باعث شده تا تقابل دو تیم یک بازی ۶ امتیازی باشد. تساوی به درد هیچ کدام از دو تیم نمی‌خورد و باخت شاید باعث تغییراتی روی نیمکت آنها شود.

پیکان-آلومینیوم اراک
هر دو تیم هفته گذشته با گل‌هایی دیرهنگام از شکست مقابل رقیبان‌شان فرار کردند. آلومینیوم از دو بازی آخر خود فقط یک امتیاز گرفته و البته مقابل استقلال بازی خوبی هم ارائه داد و مستحق شکست نبود و سرانجام یک امتیاز از این تیم گرفت. این تیم همچنان جزو بالانشینان است و به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم چشم دارد.

اما پیکان از دو تیم سپاهان و فولاد در زمین آنها چهار امتیاز گرفته و شرایط خوبی دارد. دو تیم در جدول یک پله و دو امتیاز با هم فاصله دارند و اگر پیکان بتواند مهمانش را شکست بدهد جای این تیم را در جدول خواهد گرفت. آلومینیوم هم برای رقابت در کسب سهمیه آسیا به ۳ امتیاز این بازی نیاز دارد.

گل‌گهر سیرجان-هوادار
تقابل امیر قلعه‌نویی و رضا عنایتی! این دو نفر در سه قهرمانی استقلال در لیگ برتر با هم همراه بودند و حالا روی نیمکت دو تیم مقابل هم قرار می‌گیرند. گل‌گهر به تغییر رای کمیته انضباطی در کمیته استیناف امیدوار است و اگر این اتفاق بیفتد، هم ۷ امتیاز این تیم بازخواهد گشت و هم روحیه شاگردان قلعه‌نویی افزایش پیدا خواهد کرد. تا زمان اعلام رای، گل‌گهر باید بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد. هوادار هم همچنان فراتر از انتظارات نتیجه می‌گیرد و اصلا بعید نیست امروز در سیرجان بتواند از میزبانش امتیاز بگیرد. اختلاف دو تیم در جدول یک امتیاز است و احتمال جابه‌جایی آنها در جدول وجود دارد.

سپاهان-فولاد
یکی از بازی‌های دشوار و حساس امروز است. سپاهان پس از سه باخت متوالی سرانجام پدیده را در مشهد برد و کمی از بحران فاصله گرفت. اما نویدکیا می‌داند که پیروزی بر پدیده کار سختی نیست و به معنای حل شدن مشکلات فنی و روحی تیم و بازیکنانش نیست و آنها باید به مراتب بهتر از اینها بازی کنند و نتیجه بگیرند.

مشکل آنها اما تقابل تیم چغر و بدبدن فولاد است. تیمی که سخت گل می‌خورد و سخت هم گل می‌زند. دو تیم به شدت شبیه مربیان‌شان هستند. فولاد مثل نکونام دونده و فیزیکی است و سپاهان مثل نویدکیا تکنیکی و خلاقانه! سپاهان می‌داند که فولاد مثل پدیده نیست و فولاد هم بعد از یک باخت و یک مساوی به برد احتیاج دارد.

صنعت‌نفت آبادان-نفت مسجدسلیمان
بازنده‌های بزرگ هفته سیزدهم، در دربی خوزستان مقابل هم قرار می‌گیرند. صنعت‌نفت در بحران مالی دست و پا می‌زند و بازیکنانش یک روز در میان اعتصاب و تهدید به فسخ قرارداد می‌کنند و صدای منصوریان هم از این وضعیت درآمده است. نفت مسجدسلیمان هم شرایط خوبی ندارد.

بضاعت این تیم در قیاس با سایر تیم‌ها زیاد نیست و مصدومیت هم وضعیت تیم فراز کمالوند را بدتر کرده است. باخت در این بازی شرایط هر دو تیم را بدتر از قبل خواهد کرد و برد فقط مرهمی بر زخم نتایج ضعیف این فصل خواهد بود. هر دو تیم باید منتظر پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل دوم بمانند و با جذب چند بازیکن، خودشان را از منطقه سقوط دور کنند.

پدیده مشهد-پرسپولیس
جدال تیم دوم با تیم قعرنشین. بدترین پدیده تاریخ لیگ برتر میزبان پرسپولیسی خواهد بود که این روزها شرایط خوبی دارد. فارغ از جنگ دو تیم در بیرون از زمین بر سر مطالبات پدیده از پرسپولیس، به نظر می‌رسد از همین حالا باید شاگردان یحیی گل‌محمدی را برنده این بازی دانست.

چهار برد پیاپی و به خصوص پیروزی بر سپاهان در اراک، پرسپولیس را به مدعی جدی قهرمانی نیم‌فصل تبدیل کرده است. برای تیمی که سپاهان را در بیرون از خانه شکست می‌دهد، بردن پدیده نباید کار سختی باشد. تیم مشهدی اما در باتلاق بحران فرو رفته است. مالکیت باشگاه تیم را رها کرده است. سومین سرمربی فصل هم نتوانسته کمکی به بهبود شرایط بکند و البته بضاعت تیم از نظر بازیکن هم کم است و تقریبا هیچ شانسی برای پیروزی این تیم بر پرسپولیس وجود ندارد.

استقلال-مس رفسنجان
مهم‌ترین بازی هفته در تهران برگزار می‌شود. جایی که استقلال صدرنشین میزبان تیم مس رفسنجان است. تیم مجیدی بعد از چهار پیروزی متوالی هفته گذشته مقابل آلومینیوم پیروزی را در وقت‌های تلف‌شده از دست داد. اما مس رفسنجان بعد از چند نتیجه ضعیف، هفته پیش صنعت نفت را با سه گل مغلوب کرد و در بهترین زمان ممکن به جدول بازی‌ها برگشت.

شاگردان محمد ربیعی غافلگیری بزرگ لیگ بیست و یکم هستند و برای هر تیمی تهدید جدی به شمار می‌روند. استقلال اما برای قهرمانی در نیم‌فصل اول چاره‌ای جز پیروزی بر این تیم ندارد. اگر استقلال مقابل مس امتیاز از دست بدهد، به احتمال قریب به یقین صدر جدول را به رقیب سنتی خود واگذار خواهد کرد و قهرمانی نیم‌فصل به همین راحتی از دست خواهد رفت.

کدخبر: ۴۳۵۱۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر