کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۵۷۷
تاریخ خبر:

استقلال با این همه حاشیه چگونه صدرنشین است؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | آنچه این روزها در باشگاه استقلال می‌گذرد، باورنکردنی است. حاشیه‌ها و اختلافات درونی در این تیم بیداد می‌کند و هر روز که می‌گذرد، از یک جنجال جدید در این تیم رونمایی می‌شود و وقتی تمام این حاشیه‌ها را کنار هم می‌گذاریم، از خودمان می‌پرسیم چگونه چنین تیمی نه‌تنها متلاشی نشده، بلکه در صدر جدول هم ایستاده است؟ با هم چند حاشیه بزرگ و کمرشکن اخیر باشگاه استقلال را مرور می‌کنیم.

*** میلیچ را نخواستند یا خودش رفت؟
هنوز معلوم نیست دقیقا چه اتفاقی افتاد که هروویه میلیچ ایران را ترک کرد و باز هم مشخص نیست که آیا او بازخواهد گشت یا نه. در این باره، محمود فکری بعد از بازی با سایپا به صراحت از سرنوشت میلیچ در استقلال اظهار بی‌‎اطلاعی کرد و پرویز مظلومی هم حرف‌هایی کلی زد که اطلاعات تازه‌ای به هواداران استقلال نداد.

گفته می‌شود محمود فکری اعتقادی به بازی او ندارد و تلویحا به میلیچ فهمانده که جایی در تفکرات او ندارد. از سویی رفتن ناگهانی او هم باعث شد که فکری و بعضی از مدیران باشگاه، او را به بی‌تعصبی به استقلال متهم کنند. این در حالی است که میلیچ پیش از این بارها و بارها تعصب و علاقه‌اش به استقلال را ثابت کرده و در سخت‌ترین شرایط هم در کنار باشگاه مانده است.

آخرین خبر درباره او وعده‌ای است که مدیر روابط بین‌الملل باشگاه بیش از یک هفته پیش در اینستاگرام شخصی خود داد. او نوشته بود: «هواداران عزیز استقلال کبیر، با پیگیری‌های مستمر مدیرعامل محترم و کمک‌های همیشگی هیات مدیره دلسوز باشگاه خوشبختانه توافق با هروویه میلیچ انجام شد و انشاءالله به زودی ایشان به ایران بازخواهد گشت.» اما تا این لحظه که بیش از ۱۰ روز از اعلام این خبر می‌گذرد، اتفاق تازه‌ای نیفتاده و میلیچ هنوز به ایران برنگشته است.

*** دیاباته مصدوم است یا پول می‌خواهد؟
چند روز پیش بود که برخی از رسانه‌ها از دلخوری شدید شیخ دیاباته از رفتار مدیران باشگاه استقلال خبر دادند و مدعی شدند که او به دلیل بدقولی مدیران و نگرفتن مطالباتش ناراحت است و به همین دلیل بازی نمی‌کند اما رسانه‌های نزدیک به باشگاه این خبر را تکذیب ‌ و اعلام کردند که دلیل بازی نکردن دیاباته مصدومیت و ناآمادگی اوست.

ولی دیروز استوری تند و تیز معاون سابق امور ارتباطات باشگاه استقلال نشان داد که دیاباته مصدوم نیست. او خطاب به مدیران باشگاه نوشت: «چرا هیچ کس در باشگاه این شجاعت را ندارد که بگوید چرا دیاباته بازی نمی‌کند؟ میلیچ را با بی‌تدبیری‌تان فراری دادید و حالا می‌خواهید شیخ را هم فراری دهید؟

چرا به هوادار نمی‌گویید که شیخ مصدوم نیست و به دلیل بی‌تفاوتی باشگاه نسبت به تعهداتش است که بازی نمی‌کند؟» البته در این استوری الفاظ تندتر و توهین‌آمیزی هم به چشم می‌خورد! هرچه هست به نظر می‌رسد مدیران استقلال در رفع و رجوع مشکلات ناکام مانده‌اند و باعث دلخوری میلیچ و دیاباته و سایر بازیکنان شده‌اند اما سعی دارند حقیقت را وارونه جلوه دهند.

*** مربی حرف‌ گوش‌کن!
درباره وریا غفوری و شکایت عجیب و بی‌موقع باشگاه از او به کمیته اخلاق هم نوشتیم اما این بار به ماجرای تعویض او در بازی مقابل نساجی و حواشی آن اشاره می‌کنیم. غفوری چند دقیقه قبل از تعویض، از سوی داور با کارت زرد مواجه شد و به شدت عصبی بود. او بعد از تعویض هم نتوانست بر خشمش غلبه کند و به جای نشستن روی نیمکت، حتی به رختکن هم نرفت و ترجیح داد مستقیم به خانه‌اش برود! در توضیح این واکنش تند وریا، محمود فکری در نشست خبری گفت:

«من فکر می‌کنم وریا آنجا که کارت گرفت، یک مقدار عصبی شد و به هم ریخت؛ خودش علامت تعویض شدن را به ما نشان داد. خودش گفت که تعویضم کنید. با توجه به بارندگی اگر روی نیمکت هم می‌آمد به او می‌گفتم لباسش را بپوشد و به رختکن برود. آنقدر بچه‌ها به من محبت کرده و لطف دارند که اگر از من عصبانی شوند، اشکالی ندارد.» اما این توضیحات بامزه به جای اینکه افکار عمومی را قانع کند، اقتدار خود فکری را زیر سوال برده است.

قبلا دیده شده که بازیکنی به دلیل مصدومیت یا خستگی خواهان تعویض خودش می‌شود اما اینکه یک بازیکن به دلیل نرسیدن توپ به او دلخور شود و از مربی بخواهد او را تعویض کند، نوبر است! در این باره باید از فکری سوال کرد که آیا نرسیدن توپ به وریا در جریان بازی، جزو برنامه‌ها و دستورات کار فنی بوده؟ اگر جواب مثبت است که هم عصبانیت وریا از نرسیدن توپ به او بی‌مورد است و هم تعویضش توسط کادر فنی کار اشتباهی بوده.

اگر هم نرسیدن توپ به وریا در جریان بازی، خواسته یا ناخواسته، چیزی بوده که از سوی دیگر بازیکنان اجرا شده، پس اینجا هم اقتدار فنی و البته دیسیپلین شخص سرمربی زیر سوال می‌رود که اجازه می‌دهد بازیکنانش هر طور دوست دارند بازی کنند و به کاپیتان‌شان هم پاس ندهند! ضمن اینکه توجیه او درباره توصیه‌اش به وریا در صورت نشستن او روی نیمکت بعد از تعویض هم، از آن حرف‌ها بود که فقط خود او و احتمالا آرش برهانی باور خواهند کرد!

*** همه علیه مدیریت
در دو بازی اخیر، رکورد مصاحبه بازیکنان یک تیم علیه مدیریت باشگاه در تاریخ فوتبال ایران شکسته شده است. به ویژه پس از همین بازی آخر مقابل نساجی که تقریبا تمام بازیکنان استقلال به جز یکی دو تازه‌وارد، با ادبیات و لحن‌های متفاوت، مدیریت باشگاه را حسابی مورد نوازش قرار دادند. آنها از مشکلات مالی خود، وضعیت زمین تمرین و حتی تغذیه خودشان گلایه کردند.

سیاوش یزدانی اعتراف کرد که با کادر فنی و مدیریت باشگاه مشکل دارد و فرشید اسماعیلی به صراحت گفت که مدیران باشگاه، محمود فکری را نمی‌خواهند و قصد دارند کار را به شکلی پیش ببرند که او را وادار به استعفا کنند. یک بار دیگر توجه کنید که همه این اتفاقات و اختلافات در تیمی رقم می‌خورد که صدرنشین فعلی لیگ برتر است و هفته آینده در یک بازی مرگ و زندگی باید در اصفهان مقابل سپاهان قرار بگیرد!

کدخبر: ۳۷۲۵۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    اینها همش سیاه بازی ه. برای اینکه بگن ما (استقلال) خیلی کارمون درسته که با حاشیه صدر جدولیم و در ادامه که از صدرنشینی می افتند، بگن مقصر عدم قهرمانی، سازمان لیگ و وزیر ورزش و پرسپولیس و فوتبال برتر و کمیته داوران و اهالی بهشت زهرا بودند.??