کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۰۳۵
تاریخ خبر:

استقلال امروز با صدرنشینی به دربی می‌رسد؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته‌های مختلف لیگ برتر امروز با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود و البته دربی خوزستان هم بین صنعت‌نفت و نفت مسجدسلیمان از حساسیت بالایی برخوردار است.

*** شهرخودرو-سایپا
این بازی مربوط به هفته نهم لیگ برتر است و دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که در جدول همسایه هستند و سایپا با یک امتیاز بیشتر از شهرخودرو در رده یازدهم جدول ایستاده است. نتیجه این بازی برای شهرخودروی میزبان و سرمربی جوانش سیدمهدی رحمتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. این تیم نتیجه مورد انتظار هوادارانش را نگرفته و از سوی آنها و مدیریت تحت فشار قرار دارد‌ اما سایپا و ابراهیم صادقی وضعیت مناسب‌تری دارند و با استرس کمتری مقابل حریف قرار می‌گیرند.

*** صنعت‌نفت آبادان- نفت مسجدسلیمان
تیم میزبان با ۱۵ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و تیم مهمان ۱۲ امتیازی است و در پله هشتم جدول ایستاده است. صنعت‌نفت شگفتی‌ساز هفته گذشته تراکتور را هم مغلوب کرد و فقط با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال، صدر جدول را از دست داد اما نفت پس از چند نتیجه خوب، هفته گذشته در خانه مغلوب پیکان شد! پیروزی در این بازی می‌تواند برای هر دو تیم اتفاقات بزرگی را در جدول رقم بزند.

آبادانی‌ها ممکن است با بردن مهمان خود دوباره صدرنشین جدول شوند و مسجدسلیمانی‌ها هم می‌توانند با شکست دادن میزبان خود تا نزدیکی‌های صدر جدول صعود کنند. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که در ابتدای فصل پیش‌بینی می‌شد هر دو تیم جزو مدعیان سقوط باشند اما حالا هر دو تیم در نیمه بالای جدول قرار دارند.

*** فولاد-مس رفسنجان
تقابل بین تیم رده پنجمی فولاد و تیم رده چهاردهمی مس رفسنجان، نباید خیلی هم غیرقابل پیش‌بینی باشد. اگر اتفاق خاصی نیفتد، سه امتیاز این بازی به تیم میزبان یعنی شاگردان جواد نکونام خواهد رسید. آنها اگرچه هنوز از شرایط ایده‌آل خود کمی فاصله دارند

اما همچنان در سطحی استاندارد قرار دارند و برای هر تیمی یک حریف قدرتمند به حساب می‌آیند. مهم‌ترین سوژه این بازی تقابل محمد قاضی با فولاد است. او در دو مقطع عضو فولاد بوده و خاطرات خوبی از این تیم دارد. البته قاضی عضو خیلی از تیم‌های دیگر لیگ برتر بوده و احتمالا بعد از گلزنی به این تیم و سایر تیم‌ها! زیاد خوشحالی نخواهد کرد.

*** استقلال-آلومینیوم اراک
این آخرین بازی استقلال قبل از دربی است و طبعا شاگردان محمود فکری برای اینکه با روحیه خوب به مصاف پرسپولیس بروند، باید سه امتیاز این بازی را بگیرند. تیم اراکی یکی از دو تیم تازه وارد لیگ برتر است اما پس از گذشت چند هفته، توانسته خودش را با شرایط وفق دهد و نتایج قابل قبولی بگیرد. به همین دلیل به نظر می‌رسد کار استقلال در برابر این تیم زیاد هم آسان نیست.

یکی از مشکلات محمود فکری این است که تمام بازیکنانش را برای این بازی در اختیار ندارد و باید مراقب باشد که برای دربی هم تلفاتی از نوع مصدومیت و محرومیت ندهد. مهم‌ترین مشکل فکری برای بازی امروز، مشکل دفاع چپ است. در روزهایی که محمد نادری به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش نیست، هروویه میلیچ و متین کریم‌زاده دو مدافع چپ تخصصی استقلال محسوب می‌شوند.

فکری اما در بازی گذشته دانشگر را در این پست به زمین فرستاد. حالا اما در آستانه دیدار با آلومینیوم اراک میلیچ به خاطر بی انضباطی از تیم کنار گذاشته شده و کریم‌زاده نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و مشخص نیست بتواند تیمش را همراهی کند. از این رو استقلال در بازی امروز هیچ بازیکن تخصصی در پست دفاع چپ در اختیار ندارد و فکری مجبور خواهد بود بازهم مثل بازی با گل‌گهر از یک بازیکن غیرتخصصی در پست دفاع چپ بهره بگیرد.

باید منتظر ماند و دید تصمیم سرمربی آبی‌ها درباره این پست و پر کردن جای خالی نفرات باتجربه‌اش چیست.نگرانی دیگر استقلالی‌ها خاطرات تلخ از تقابل‌های فصل پیش مقابل رسول خطیبی است. سرمربی فعلی آلومینیوم، فصل گذشته هدایت ماشین‌سازی تبریز را برعهده داشت و توانست با این تیم استقلال را دبل کند! تیم او در تبریز با گل دقیقه ۹۰، استقلال استراماچونی را برد و در بازی برگشت، استقلالی را در تهران شکست داد که سرمربی روی نیمکت نداشت و وریا غفوری آن را ارنج کرده بود.

*** آلومینیوم، شناخته‌شده‌تر از نامش!
تعویق اجباری مسابقه هفته نهم آلومینیوم مقابل ذوب‌آهن به نوعی برای اراکی‌ها اتفاق مثبتی رقم زد چراکه موجب شد نفرات مصدوم این تیم بهبود پیدا کنند و به تمرینات گروهی اضافه شوند . آنها تنها یک بازیکن آسیب‌دیده برای دیدار با استقلال دارند. محسن ربیع‌خواه که در دیدار هفته ششم آلومینیوم مقابل پیکان با شکستگی نازک‌نی پا مواجه شد و به نظر می‌رسد تا پایان سال نتواند بازی کند، تنها غایب دیدار با استقلال است.

محمد ایران‌پوریان، مدافع راست و مرتضی آقاخان، مهاجم آلومینیوم که دیگر مصدومان این تیم در هفته‌های اخیر بودند، با بهبود کامل آسیب دیدگی و بازگشت به تمرینات، آماده دیدار با استقلال هستند و با نظر رسول خطیبی می‌توانند در بازی امروز به میدان بروند. بازگشت ایران‌پوریان باعث تغییراتی در ترکیب آلومینیوم خواهد شد و موجب می‌شود تا این بازیکن در پست دفاع راست به میدان برود و اسماعیل شریفات که در شش مسابقه اخیرشان به‌عنوان مدافع راست بازی می‌کرد، یک خط جلو برود و به‌عنوان وینگر در ترکیب اراکی‌ها برابر استقلال و تیم سابقش قرار بگیرد.

همچنین مرتضی آقاخان نیز احتمالا به خط حمله آلومینیوم اضافه می‌شود و دیگر بازیکن اراکی‌ها است که امروز شانس اضافه شدن به ترکیب ابتدایی برابر استقلال را دارد تا با حضور او و محمد ایران‌پوریان، آلومینیوم دو جابه‌جایی نسبت به هفته‌های قبل مقابل آبی‌پوشان پایتخت داشته باشد. علاوه بر آقاخان که سابقه حضور در استقلال را البته به شکل همیشه مصدوم دارد، آلومینیوم دو بازیکن دیگر در اختیار دارد که قبلا عضو استقلال بودند و انگیزه‌های زیادی برای تقابل با این تیم در سر دارند.

اولی، حسین پورحمیدی است که فصل گذشته به طور کامل نیمکت‌نشین حسینی بود و فرصت بازی برای استقلال را پیدا نکرد. دیگر بازیکن اراکی‌ها که قبلا در استقلال بازی کرده، اسماعیل شریفات است که در دربی هم گلزنی کرده و خاطرات خوبی را برای هواداران این تیم رقم زده است.

کدخبر: ۳۶۷۰۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر