کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۳۶۶
تاریخ خبر:

استقلالی‌ها هم ‌‌‌‌به‌خودشان کم گل به‌خودی نمی‌زنند!

روزنامه هفت صبح | نمی‌دانیم وزیر برای پرسپولیس گل زده یا نه اما می‌دانیم که در این چند سال استقلالی‌ها بارها دروازه خودشان را باز کرده‌اند
سال‌هاست بخش قابل توجهی از استقلالی‌ها معتقدند که وزیر ورزش برای پرسپولیس گل می‌زند و همین باعث موفقیت این تیم و ناکامی استقلال در سال‌های اخیر شده است. این ادعاها را تایید یا تکذیب نمی‌کنیم و به این بحث‌ها هم ورود نمی‌کنیم اما می‌توانیم به نقش خود مسئولان، مدیران، مربیان و بازیکنان استقلال در این ناکامی چند ساله بپردازیم و با مرور تاریخ ثابت کنیم که استقلالی‌ها در این چند سال گل به خودی‌های زیادی زده‌اند.

خریدهای ناکارآمد اما گران‌قیمت
در این چند سال اخیر، پرسپولیس بازیکن ناکارآمد اما پر سر و صدا زیاد نخریده است. به جز جونیور براندائو که خیلی ضعیف بود و البته از گرفتن تمام حق و حقوقش هم صرفنظر کرد، پرسپولیسی‌ها زیاد پول هدر ندادند و فهرست‌شان را هم با اسامی دهان‌پرکن پر نکردند. اما به استقلال نگاه کنید: «علی دشتی، محمد بلبلی، الحاجی گرو، روح‌الله باقری، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، مرتضی تبریزی، مرتضی آقاخان، حسن بیت‌سعید، داریوش شجاعیان، آرش افشین، بختیار رحمانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و فرشید باقری.»

بیشتر این بازیکنان با قراردادهایی نجومی و شبانه به استقلال پیوستند و لقب بمب نقل و انتقالات را هم به خود اختصاص دادند اما تعدادی از این بازیکنان از نظر فنی خوب نبودند، تعدادی از آنها خوب بودند اما نتوانستند نظر مثبت مربیان استقلال را جلب کنند و در تیم‌های دیگری شایستگی خود را نشان دادند و تعدادی از آنها هم دائما مصدوم بودند! عجیب این که بیشتر آنها علاوه بر این که هزینه‌های نجومی را به استقلال تحمیل کردند، دردسرهای زیادی هم برای این باشگاه ایجاد کردند.

یا فهرست این باشگاه را پر کردند و اجازه ندادند این تیم بازیکن مناسب و به دردبخور جذب کند، یا باعث شدند شائبه دخالت وزیر در نقل و انتقالات استقلال ایجاد شود و یا برای باشگاه مسائل انضباطی و حاشیه ایجاد کردند. در این مدت از این دست موارد در باشگاه پرسپولیس دیده نشد و یا اگر هم بود، به لطف حواشی تمام‌نشدنی باشگاه استقلال، هرگز به چشم نیامد!

خواب تابستانی!
در چند سال اخیر، یک اتفاق عجیب و باورنکردنی همیشه در استقلال تکرار شده است. تمرینات این تیم در ابتدای فصل و حتی نیم‌فصل معمولا دیرتر از پرسپولیس شروع شده و همین باعث عقب‌افتادگی آبی‌ها از رقیب شده است. ابتدای لیگ هجدهم را به یاد بیاورید. پرسپولیسی‌ها با برانکو در کرواسی اردو زده بودند و سخت مشغول تمرینات آماده‌سازی برای شروع لیگ بودند اما وینفرد شفر در شبکه‌های تلویزیونی آلمان، مشغول کارشناسی مسابقات جام جهانی و البته تعریف و تمجیدهای اغراق‌آمیز از استقلال بود!

در همان مقطع اردوی پرسپولیس تمام شد و این تیم برای برگزاری بازی سوپرجام مقابل استقلال به تهران برگشت اما اردوی استقلالی‌ها تازه در ترکیه شروع شده بود و این تیم به تهران نیامد تا سوپرجام برگزار نشود و در نهایت با رای دادگاه CAS، پرسپولیس برنده این بازی اعلام شود! راه دور نرویم! همین حالا را نگاه کنید. تمرینات پرسپولیس چند روزی می‌شود که آغاز شده است اما استقلال ظاهرا قرار است تازه از امروز استارت بزند.

این در حالی است که آبی‌ها باید ۲۲روز دیگر در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلالی بروند که چند بازی تدارکاتی فوق‌العاده در آلمان برگزار کرده و مشغول برگزاری بازی‌هایش در لیگ عربستان هم هست. اما استقلال در این ۲۲روز مجبور است فقط تمرین کند و احتمالا یک بازی تدارکاتی و شاید هم تفریحی با یک تیم ناآماده دیگر برگزار کند، آن هم فقط برای این که بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فرهاد مجیدی پس از شکست تیمش در فینال جام حذفی مقابل فولاد مدعی شده بود که نباید حتی یک روز هم هدر برود و استقلالی‌ها باید خود را آماده برگزاری بازی مقابل الهلال کنند!

بازیکنان بی‌خیال
این بخش از ماجرا هم تامل‌برانگیز است. سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس با ۴۰سال سن، از همان روز اول در تمرینات تیمش شرکت کرده است اما بازیکنان استقلال هنوز مشغول خوشگذرانی و چانه‌زنی با تیم‌های دیگر و بازارگرمی هستند. مهدی قایدی و داریوش شجاعیان در دوبی جشن می‌گیرند، سیاوش یزدانی در پاسخ به مدیران برای مذاکره، مدعی می‌شود که در حال تفریح و استراحت است! و سایر بازیکنان هم با خیالی راحت از این که تحت قرارداد باشگاه نیستند، چند روز دیگر هم استراحت خواهند کرد و اگر هم با استقلال تمدید کنند، با چند روز تاخیر وارد چرخه تمرینات خواهند شد و با کمترین آمادگی و هماهنگی راهی بازی بزرگ مقابل الهلال خواهند شد.

مدیرانی که چیزی از اولویت نمی‌دانند
آنچه در این چند سال از مدیران باشگاه استقلال دیده‌ایم، باورنکردنی است. مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته را به خاطر بیاورید. پنجره نقل و انتقالاتی هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در آستانه بسته شدن بود. پرسپولیسی‌ها که می‌دانستند نمی‌توانند مانع بسته شدن پنجره‌شان شوند، قبل از این اتفاق حامد لک، عیسی آل‌کثیر، سعید آقایی، احسان پهلوان و میلاد سرلک را جذب کردند.

و با کمک همین بازیکنان به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. اما مدیران استقلال دست روی دست گذاشتند و با وجود این که چند بازیکن جدید خریدند اما اجازه دادند پنجره باشگاه بسته شود. نتیجه این که استقلال با امثال زکریا مرادی راهی لیگ قهرمانان آسیا شد و در همان مرحله اول حذفی با شکست مقابل پاختاکور از مسابقات کنار رفت.

استقلال هنوز در خواب است
با وجود این که استقلال در این مدت از اشتباهات مدیرانش زیاد زخم خورده اما انگار قرار نیست دوستان درس عبرت بگیرند. پرسپولیس یکی دو روز بعد از قهرمانی در لیگ برتر، جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان یعنی علیرضا ابراهیمی را جذب کرد. دو روز پیش هم علی دهقانی را خرید و با وحید امیری تمدید کرد و شاید تا امروز که این مطلب را می‌خوانید، یکی دو بازیکن دیگر را هم خریده باشد.

اما استقلال نه تنها هنوز هیچ بازیکن جدیدی به خدمت نگرفته، بلکه در تمدید با بازیکنان فصل گذشته خودش هم درمانده است! با این شرایط می‌شود از همین حالا پیش‌بینی کرد که در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست و یکم، مثل این چند سال اخیر، پرسپولیس حسابی از استقلال پیش بیفتد و آبی‌ها باز هم خیلی زود از قهرمانی در لیگ برتر ناامید شوند.

کدخبر: ۴۰۹۳۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر