کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۳۶۸
تاریخ خبر:

استقلال، کانون قراردادهای دردسرساز

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | استقلال پس از سال‌ها توانسته ترکیب اصلی خود را در فصل نقل و انتقالات حفظ کند و با خریدهایی نسبتا مناسب، آماده لیگ بیستم شود. فارغ از اینکه ابتدا باید پنجره نقل و انتقالاتی این تیم باز شود، اما نکته عجیب در خریدهای امسال استقلال، حاشیه‌ها و داستان‌های عجیب و غریبی است که درباره بیشتر آنها به وجود آمده است.

*** محمد نادری: خرید بدون رضایتنامه!
مدافع چپ فصل گذشته پرسپولیس در یک اقدام جنجالی تصمیم گرفته به استقلال بیاید. استقلالی‌ها در اقدامی غیرحرفه‌ای حتی با او در حالی که پیراهن این تیم را هم در دست داشت عکس انداختند و در رسانه رسمی خود منتشر کردند اما حالا خبر رسیده که باشگاه کورتریک که با محمد نادری قرارداد دارد، با دیدن این تصاویر خواهان پرداخت مبلغ رضایتنامه او از سوی استقلال شده و حتی این باشگاه را تهدید به شکایت کرده است.

البته اسماعیل خلیل‌زاده به مدیران باشگاه قول داده بود رضایتنامه نادری را دریافت می‌کند اما هرچه هست انتشار عکس قرارداد با یک بازیکن در شرایطی که آن بازیکن با باشگاه دیگری قرارداد دارد، اشتباه جبران‌ناپذیری است که قطعا با مقصران آن باید برخورد جدی شود. مدیران استقلال در تلاش هستند تا هرطور شده رضایتنامه نادری را دریافت کنند ولی خروجی ماجرا هرچه باشد رفتار آماتور آنها غیرقابل چشم‌پوشی است.

کانال رسمی باشگاه استقلال روزی که عکس نادری با پیراهن آبی را منتشر کرد، مدعی شد استقلال مجوز این توافق را از باشگاه بلژیکی دریافت کرده اما با مصاحبه بیات، مشخص شده هیچ مجوز و توافقی در کار نبوده است. معلوم نیست چرا آقایان وقتی پنجره استقلال بسته است، دست به چنین ریسک عجیبی زدند.

البته موضوع نادری موضوع غیرقابل حلی نیست و در نهایت با مذاکره و کمی غرامت حل خواهد شد اما مسئله اینجاست که استقلال چه نیازی به انجام این کار داشت؟ نادری که فرار نمی‌کرد، آقایان می‌توانستند اول با باشگاه بلژیکی توافق کنند و بعد عکس یادگاری با نادری را به رسانه‌ها بدهند! درنهایت به نظر می‌رسد خرید نادری می‌تواند هزینه‌های هنگفتی روی دست استقلال بگذارد.

*** رشید مظاهری: جذب با فسخ غیرقانونی
حدود یک ماه پیش بود که رشید مظاهری با استقلال قرارداد امضا کرد. با انتشار خبر تصویر عقد قرارداد او، مسئولان باشگاه تراکتور واکنش‌های تندی نشان دادند و مدعی شدند که مظاهری با آنها دو سال دیگر قرارداد دارد و حضورش در استقلال غیرقانونی است. مظاهری اما معتقد بود چون قرارداد او با تراکتور در سال‌های دوم و سوم فاقد مبلغ تعیین شده بود، می‌تواند از نظر قانونی قراردادش را فسخ کند.

تراکتور به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق شکایت کرد و مظاهری هم متقابلا از تراکتوری‌ها به اتهام دست بردن در قرارداد شکایت کرد! تراکتوری‌ها مطمئن بودند که حق با آنهاست و به استقلالی‌ها هشدار دادند که باید منتظر عواقب این کار خود و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خود باشند اما در نهایت چند روز پیش خبر رسید که حکم کمیته انضباطی صادر شده و رای هم به سود مظاهری و استقلال است.

اگرچه این خبر رسما اعلام نشده بود اما تراکتوری‌ها در بیانیه‌ای عجیب، رشید مظاهری و استقلال را متهم به تبانی کردند و از کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال خواستند تا مجوز بازی کردن او را برای استقلال صادر نکند! آنها غیبت او در بازی فینال جام حذفی مقابل استقلال را یکی از نشانه‌های تبانی احتمالی دانستند.

این اتهام سنگینی بود و مشخص بود که با واکنش مظاهری و استقلال روبه‌رو خواهد شد. دیروز معاون فرهنگی باشگاه تراکتور هم در اینستاگرام خود طعنه‌های عجیبی به مظاهری زد. در نهایت استقلالی‌ها هم بیانیه‌ای صادر کردند و مدعی شدند که تراکتور اتهامات خود را باید در مراجع ذی‌صلاح اثبات کند وگرنه باید منتظر شکایت استقلال باشد.

*** محمود فکری: جنجالی‌تر از همه
در میان خریدهای استقلال، جنجالی‌تر از همه جذب محمود فکری بود. سرمربی فعلی آبی‌ها به شکل بسیار عجیب و غریبی از تیم سابقش جدا شد. او با نساجی قرارداد داشت اما بدون اینکه با مسئولان این باشگاه مذاکره و توافق کند، با استقلالی‌ها به توافق رسید و قرارداد هم امضا کرد! مسئولان باشگاه نساجی که از این اتفاق شوکه شده بودند، فکری را تهدید به شکایت کردند و مدعی شدند که او باید بند فسخ قرارداد خود را پرداخت کند.

فکری اما مدعی بود که قرارداد با نساجی را رفاقتی امضا کرده و از بندهای موجود در قرارداد خبر ندارد. او حتی ادعا کرد که مشکلی با پرداخت بند فسخ ندارد و با فروش خانه‌اش، رضایت باشگاه نساجی را جلب خواهد کرد. باشگاه نساجی اما بیانیه‌ای طعنه‌آمیز صادر و فکری را به بلد نبودن رفاقت متهم کرد و روزهایی را به او یادآوری کرد که برای فرار از مربیگری در لیگ یک، به برند نساجی پناه آورد! با این حال خبری از شکایت نبود و به نظر می‌رسد جنجال انتقال فکری از نساجی به استقلال تمام شده باشد.

البته فکری در این راه فقط خانه‌اش را از دست نداد و مدعی شد که بعد از توافق با استقلال، هواداران نساجی به خودروی او حمله کرده‌اند و شیشه‌اش را شکسته‌اند و حتی تهدیدش هم کرده‌اند! این ادعاها هم با واکنش دوباره نساجی روبه‌رو شد و آنها در بیانیه‌ای دیگر او را متهم به مظلوم‌نمایی و قرار دادن هواداران استقلال و نساجی در برابر یکدیگر کردند! آنها همچنین مدعی شدند که اگر نساجی نبود، فکری هنوز در لیگ یک مشغول عوض کردن تیم بود!

*** مرادی، مهدی‌پور و مرادمند: فسخ‌های دردسرساز
یکی دیگر از خریدهای استقلال بابک مرادی است که فصل قبل بازیکن ماشین‌سازی تبریز بود. گویا جذب او هم دردسرهایی برای استقلال به دنبال داشته است. دیروز سیدمحمد علوی مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تبریز درباره این موضوع گفت: «ما به فدراسیون فوتبال شکایت کردیم و پرونده در کمیته انضباطی جریان دارد. بابک مرادی با ما دو سال قرارداد داشت و به صورت یکطرفه فسخ کرده که از نظر ما قانونی نیست چراکه نه بند فسخ داشت و نه ما رضایتنامه دادیم.

ما برای او آرزوی موفقیت داریم اما از حق و حقوق‌مان هم نخواهیم گذشت. هرچه کمیته انضباطی بگوید قبول می‌کنیم و آماده مذاکره هستیم ولی الان مرادی نمی‌تواند برای استقلال به میدان برود.» مهدی مهدی‌پور دیگر خرید استقلال هم با مشکل مشابهی روبه‌رو است. گفته می‌شود هافبک پیشین ذوبی‌ها خودش یکطرفه قراردادش را فسخ کرده و راهی استقلال شده و ظاهرا باشگاه اصفهانی این فسخ را غیرقانونی دانسته و از مهدی‌پور شکایت کرده است.

نکته دیگر درباره مهدی‌پور، مثبت بودن تست کرونای او بود که باعث شد مدتی دور از تمرینات باشد. محمدحسین مرادمند هم ظاهرا همین مشکل را دارد. مسئولان باشگاه شهرخودرو مدعی شده‌اند که مرادمند بدون پرداختن مبلغ کامل بند فسخ خود با استقلال قرارداد امضا کرده و این کار او غیرقانونی است و او هر چه زودتر باید رضایت تیم مشهدی را جلب کند وگرنه با شکایت این باشگاه روبه‌رو خواهد شد. مرادمند البته مدعی است که مشهدی‌ها رقم رضایتنامه او را افزایش داده‌اند تا مانع جدایی او شوند اما او یک میلیارد تومان هم از جیب خودش پرداخت کرده تا به استقلال بپیوندد.

کدخبر: ۳۵۶۳۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر