کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۳۹۷
تاریخ خبر:

استقبال ایرانی‌ها از پست اینستاگرامی BMW

روزنامه هفت صبح | صفحه اصلی برند BMW در اینستاگرام با انتشار تصویری از خودروی مدل I8 کوپه که شماره پلاک ایران را دارد، کاربران ایرانی را شوکه کرد. استقبال ایرانی‌ها از این پست اینستاگرامی به حدی است که رکورد کامنت و لایک در صفحه این برند جا‌به‌جا شده است. معمولا پست‌های ب‌ام‌و در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تا لایک می‌خورد و ۴۰۰ تا ۸۰۰ تا کامنت می‌گیرد اما در این پست ب‌ام‌و، تعداد لایک‌ها به حدود ۷۰۰هزار تا رسید و کامنت‌ها هم به ۵۰هزار تا.

نکته بامزه‌تر اینکه به نظر می‌رسد پیج BMWدر ساعات اولیه انتشار این تصویر غافلگیر شده بود و هیچ واکنشی نشان نمی‌داد. پس از گذشت مدتی اما این پیج تصمیم گرفت پاسخ همه کامنت‌های کاربران ایرانی را که به زبان فارسی نوشته شده بود با صبر و حوصله بدهد. از نوع پاسخ‌ها نیز کاملا مشخص است که ب‌ام‌و این کامنت‌های فارسی را به یک مترجم مسلط به زبان فارسی داده نه ابزاری مانند گوگل‌ترنسلیت زیرا حتی به کامنت‌هایی که با زبان فارسی عامیانه نوشته شده و گوگل نیز آن را اشتباه ترجمه می‌کند به درستی پاسخ داده شده است. در این گزارش، کامنت‌ها و حاشیه‌های جالب این پست را مرور می‌کنیم و سپس به بررسی I8 کوپه می‌پردازیم.

*** ب‌ام‌و چه نوشت؟
* ب‌‌ام‌و i۸ کوپه: مصرف انرژی در کیلووات ساعت/ ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی): ۱۴.۰
* مصرف سوخت در لیتر/ ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی): ۱.۸
* انتشار CO۲ در گرم / کیلومتر (ترکیبی): ۴۲
* شتاب (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت): ۴.۴ ثانیه. توان: ۲۷۵ کیلو وات، ۳۷۴ اسب بخار، ۵۷۰ نیوتن متر. حداکثر سرعت (محدود): ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

*** سوال‌ها و جواب‌ها
برخی از سوالات کاربران که زبان فارسی پرسیده شده و پاسخ‌های ب‌ام‌و را می‌خوانیم.
-سوال: آیا صفحه اجتماعی اینستاگرام ب‌ام‌و از ربات و هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به نظرات استفاده می‌کنه؟
-پاسخ‌ «ب‌ام‌و» : نه، نیروی انسانی به کامنت‌های شما پاسخ می‌دهد.

-سوال: آیا در ایران نمایندگی دارید؟ و یا قرار است نمایندگی افتتاح کنید؟
پاسخ‌ «ب‌ام‌و»: ورود به بازار ایران در آینده به سیاست و اقتصاد بستگی دارد. در حال حاضر برنامه مشخصی برای ورود به بازار ایران وجود ندارد.
-سوال: قیمتش به ریال چقدر است؟
پاسخ‌ «ب‌ام‌و»: قیمت‌های ما بستگی به آپشن و منطقه شما دارد. اما برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ب‌ام‌و مراجعه کنید.

-سوال: دوست دارم در کارخانه شما کار کنم و ایده بدهم! آیا امکانش هست به من کمک کنید؟
پاسخ‌ «ب‌ام‌و»: برای مشاهده فرصت‌های شغلی می‌توانید به سایت ب‌ام‌و مراجعه کنید. لازم به توضیح است که به دلیل شرایط فعلی، پاسخگویی به رزومه‌ها بیشتر از زمان معمول طول خواهد کشید. برای ارائه ایده نیز می‌توانید به سایت ما به بخش «ایده‌ها» مراجعه کنید.
-سوال: قسطی هم داره؟
پاسخ‌ «ب‌ام‌و»: ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین گزینه را برای شما فراهم کنیم. پیشنهاد می‌کنیم به نمایندگی کشور خود مراجعه کنید و از آن‌ها بپرسید.

*** درباره I8 کوپه در ایران
حوالی چهارراه فرمانیه اگر رفته باشید، حتما گالری مشهور فروش اتومبیل و دو سفینه سیاه داخل ویترین را دیده‌اید که برای عابران چشمک می‌زنند. آن یکی که جلوپنجره زردرنگ دارد، مدل ۲۰۱۶ است و ۸٫۵ میلیارد تومان قیمت دارد. دیگری هم با جلوپنجره آبی بهایی بالغ بر ۷٫۵ میلیارد تومان دارد تا در کنار برادرش با اختلاف گران‌ترین محصولات ب‌ام‌و در ایران باشند. راز گرانی آی۸ چیست؟ دو خودرو ظاهرا صفر و نو هستند و مسئول فروش این گالری به هفت صبح تضمین می‌دهد حتی یک کیلومتر هم راه نرفته‌اند! آیا کسی برای خرید این دو ابرخودرو با این قیمت گزاف پا پیش می‌گذارد؟

* یک: آی۸ را با محمدرضا گلزار و شگفتی از طراحی خاص آن و شکستن انگاره‌های ذهنی مان درباره خودروهای هیبریدی به یاد می‌آوریم. درست در حد فاصل شروع تحریم‌ها تا انعقاد برجام، وقتی چند دستگاه از آن وارد کشور شد، همه مطمئن شدند که یک بار دیگر شبح ب‌ام‌و m1 که در دهه ۹۰ سلطان بازار خودرو ایران بود به کشور بازگشته است. ب‌ام‌و بعد از سری z8 هرگز خودرویی به این صلابت تولید نکرده بود و با تولید I8 خلا محصولات‌ سوپرلوکسش را پوشاند. استفاده از تکنولوژی‌های روز و طراحی عجیب دو راز بزرگ موفقیت آی۸ در ایران و جهان است.

* دو: آی۸ با آن درهای پروانه‌ای، فرم عجیب نمای عقب و طرح ساده و صمیمی نمای جلو تنها اتومبیلی است که شاید ب‌ام‌و را از رقبا و البته دیگر تولیدات ب‌ام‌و متمایز می‌کند. خودرویی اسپورت با حد نهایت تکنولوژی و تجمل که سبک و محکم ساخته شده اما سریع است و چابک و بدون ژست و ادا، دوستدار محیط زیست است. این سوپراسپورت آلمانی که حدودا شش ماه پیش خبر اتمام تولیدش منتشر شد، در بدو ورود به بازار کشور بهایی نیم میلیاردی داشت.

رقیبانش هم دو خودرو آلمانی و دو محصول ایتالیایی بودند. در واقع وقتی آی۸ به ایران آمد، جدال بسیاری بین دوستداران اتومبیل بر سر برتری این خودرو هیبریدی نسبت به محصولات بنزینی اعم از مازراتی گرن توریسمو، بنز sl500، آلفا رومئو ۴c یا پورشه ۹۱۱ به وجود آمد. گذشت زمان اما ثابت کرد آی۸ یک کلاس از همه این خودروها بالاتر است. شتاب حیرت‌انگیزش در کنار فرم مثال زدنی طراحی از این اعجوبه آلمانی، یک آرمان ساخته بود که فقط هنرپیشه چشم رنگی و محبوبی چون گلزار قادر بود به آن سوار شود!

* سه: امروز هم I8 با وجود اینکه یک دهه از طراحی‌اش می‌گذرد هنوز‭ ‬‭‬جوان ‬، ‬تازه‭ ‬و‭ ‬شاداب‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬چشم‌ها‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬خود‭ ‬مشغول‭ ‬می‌کند‭ ‬. انتشار عکسی از سفینه ب‌ام‌و با پلاک ایران در صفحه رسمی برند آلمانی شور و شوق علاقه‌مندان به حرف زدن درباره سفینه باواریا را دوباره زنده کرده است که توسط محمدرضا اناری عکاس خوب حوزه خودرو گرفته شده و ب‭‬ام‬و‭ ‬i8‭ ‬هم‭ ‬که‭ ‬شاهکار‭ ‬صنعت‭ ‬خودروسازی‭ ‬آلمان‭ ‬و‭ ‬بهترین‭ ‬خودرو‭‬ ب‌ام‌و‭ ‬طی‭ ‬یک‭ ‬دهه‭ ‬اخیر‭ ‬است،‭ ‬این‭ ‬سرنوشت‭ ‬را‭ ‬پذیرفته‭ ‬و‭ ‬بعد‭ ‬از‭ ‬سال‌ها‭ ‬سروری‭ ‬در‭ ‬بالاترین‭ ‬بخش‭ ‬بازار،‭ ‬راهی‭ ‬موزه‭ ‬شد.

* چهار: ‌تولید‭ ‬۲۰‭ ‬هزار‭ ‬دستگاه‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬طی‭ ‬پنج‭ ‬سال‭ ‬و‭ ‬نیم‭ ‬تمام‭ ‬پیش‌بینی‌ها‭ ‬برای‭ ‬شکست‭ ‬این‭ ‬پروژه‭ ‬را‭ ‬نقش‭ ‬بر‭ ‬آب‭ ‬کرد. ‬این‭ ‬چیزی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬مدیر‭ ‬کارخانه‌ای‭ ‬که‭ ‬i8‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬مونتاژ‭ ‬می‌شد‭ ‬درباره‭ ‬فضایی‭ ‬گفته‭ ‬است؛‭ ‬لقبی‭ ‬که‭ ‬همه،‭ ‬این‭ ‬سوپراسپورت‌‭ ‬آلمانی‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬آن‭ ‬می‌شناختند‭.‬‭ ‬ب‭.‬ام‭.‬و‭ ‬i8‭ ‬شبیه‭ ‬هیچ‭ ‬یک‭ ‬از‭ ‬دیگر‭ ‬تولیدات‭ ‬شرکت‭ ‬نبوده‭ ‬است‭. ‬

محصولی‭ ‬که‭ ‬بی‌اندازه‭ ‬به‭ ‬مدل‭ ‬کانسپت‭ ‬خود‭ ‬شبیه‭ ‬بود‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬همین‭ ‬دلیل‭ ‬آن‭ ‬را‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬فضایی‌ترین‭ ‬خودروهای‭ ‬تولید‭ ‬انبوه‭ ‬دنیا‭ ‬لقب‭ ‬داده‌اند‭. ‬تولید‭ ‬۲۰‭ ‬هزار‭ ‬دستگاه‭ ‬از‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬طی‭ ‬پنج‭ ‬سال‭ ‬و‭ ‬نیم‭ ‬تمام‭ ‬پیش‌بینی‌ها‭ ‬برای‭ ‬شکست‭ ‬این‭ ‬پروژه‭ ‬را‭ ‬نقش‭ ‬بر‭ ‬آب‭ ‬کرد‭. ‬این‭ ‬آمار‭ ‬فروش‭ ‬برای‭ ‬خودرویی‭ ‬با‭ ‬طراحی‭ ‬خارق‌العاده‭ ‬که‭ ‬قیمت‭ ‬مدل‭ ‬کوپه‌اش‭ ‬۱۴۷‭ ‬هزار‭ ‬و‭ ‬۵۰۰‭ ‬دلار‭ ‬و‭ ‬قیمت‭ ‬مدل‭ ‬روباز‭ ‬آن‭ ‬۱۶۳‭ ‬هزار‭ ‬و‭ ‬۳۰۰‭ ‬دلار‭ ‬بود،‭ ‬بی‌نظیر‭ ‬است‭.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

* پنج:شهریور‭ ‬ماه‭ ‬گذشته‭ ‬بود‭ ‬که‭ ‬شرکت‭ ‬اعلام‭ ‬کرد‭ ‬ویرایش‭ ‬نهایی‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬موسوم‭ ‬به‭ ‬سوفیستو ادیشن‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬تیراژ‭ ‬محدود‭ ‬تنها‭ ‬۲۰۰‭ ‬دستگاه‭ ‬عرضه‭ ‬خواهد‭ ‬کرد و خب همه پولداراها صف بستند تا یکی از آی۸ های نازنین را بخرند! ب.ام.و البته خیلی زود آب پاکی را روی دست خارجی‌ها ریخت و گفت ‬نمونه‌های نهایی ‬‬تنها‭ ‬برای‭ ‬مشتریان‭ ‬آلمانی‭ ‬قابل‭ ‬خریداری‭ ‬خواهند‭ ‬بود‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬بدون‭ ‬تغییر‭ ‬در‭ ‬مکانیزم‭ ‬فنی‭ ‬تنها‭ ‬با‭ ‬تغییر‭ ‬چند‭ ‬آپشن‭ ‬و‭ ‬البته‭ ‬رنگ‌بندی‭ ‬فوق‌العاده‭ ‬عرضه‭ ‬می‌شود. در واقع از روز اول تا امروز آی۸ باهمان پیشرانه اولیه تولید شده است.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

* شش: ب‭.‬ام‭.‬و‭ ‬i8‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬اولین‭ ‬محصولاتی‭ ‬بود‭ ‬که‭ ‬شاسی‌‭ ‬فوق‭ ‬سبک‭ ‬آن‭ ‬از‭ ‬فناوری‭ ‬CFRP‭)‬فیبر‭ ‬کربن‭ ‬مستحکم‭ ‬شده) ‬ساخته‭ ‬شده‭ ‬بود‭. ‬خودرویی‭ ‬که‭ ‬سبک‭ ‬نوینی‭ ‬در‭ ‬تولید‭ ‬اسپورت‌های‭ ‬هیبریدی‭ ‬را‭ ‬پدید‭ ‬آورد‭. ‬خروجی‭ ‬ترکیبی‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬عدد‭ ‬۳۶۹‭ ‬اسب‌بخار‭ ‬را‭ ‬نشان‭ ‬می‌دهد‭ ‬که‭ ‬سهم‭ ‬پیشرانه‭۱٫۵ ‬لیتری‭ ‬توربوشارژ‭ ‬بنزینی‭ ‬۲۲۸‭ ‬اسب‌بخار و ‬سهم موتور برقی حدود ۱۴۰ اسب اسا‭. ‬

شتاب‭ ‬صفر‭ ‬تا‭ ‬۱۰۰‭ ‬ب‭.‬ام‭.‬و‭ ‬i8‭ ‬معادل‭ ‬۴‭.‬۴‭ ‬ثانیه‭ ‬و‭ ‬سرعت‭ ‬نهایی‌اش‭ ‬۲۵۰‭ ‬کیلومتر‭ ‬برساعت‭ ‬است‭.‬ این خودرو در هر صد کیلومتر کلا ۲٫۵ لیتر بنزین می‌سوزاند!آی۸‭ ‬که توسط مجوزهای خاص امکان ورود به ایران را دریافت کرده، گویا مجموعا‭ ‬به‭ ‬تعداد‭ ‬حدود‭ ‬۳۰ تا ‭۴۰ ‬دستگاه‭ ‬در‭ ‬ایران‭ ‬حضور‭ ‬دارد. عاملی که به افزایش شدید قیمتش در کشور دامن زده است.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

* هفت: شاید تصور کنید آی۸ خودرو بی نقصی است اما سخت در اشتباهید. این خودرو چنان هزینه نگهداری سنگینی دارد که کمتر کسی جرات خریدش را حتی با بهترین شرایط مالی پیدا می‌کند. دلیل این موضوع فقدان ارائه خدمات پس از فروش به این محصول است که تعمیر نگهداری سفینه را با مشکل جدی روبه رو کرده.

کدخبر: ۳۲۵۳۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر