کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۹۱۳۶
تاریخ خبر:

استفاده از برف پاک‌کن خودرو برای تهیه گزارش آب و هوا

شرکت "تویوتا" قصد دارد از اطلاعات برف پاک‌کن‌های خودروهای متصل برای تهیه گزارش‌های هواشناسی برای رانندگان استفاده کند تا از شرایط جوی مسیر پیش روی خود آگاه شوند.

این خودروساز برای پروژه جدید با شرکت ژاپنی "Weathernews" همکاری کرده است. آنها قصد دارند گزارش‌های هواشناسی را از طریق یک اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار دهند، چرا که به طور کلی گزارش‌های هواشناسی نمی‌توانند با دقت صد در صدی بگویند در حال حاضر در کجا باران می‌بارد و در چه نقطه‌ای نمی‌بارد.

تویوتا با توجه به این نکته نظارت از راه دور بر وضعیت عملکرد برف پاک‌کن‌های شیشه جلو خودروهای متصل را در مناطق معین ژاپن آغاز کرده است. هنگامی که باران نمی‌بارد، واضح است که برف پاک‌کن‌ها خاموش هستند. اما وقتی باران می‌بارد، سطح بارش باران را می‌توان با رصد شدت عملکرد برف پاک‌کن‌ها ارزیابی کرد. این داده‌ها به شکل یک نقشه تعیین میزان بارندگی در هر منطقه گردآوری می‌شوند و سپس با گزارش‌های هواشناسی مبتنی بر رادار برای همان مناطق مقایسه می‌شوند.

آنها امیدوار هستند با مقایسه نقشه‌ها و گزارشات هواشناسی جدید، درک بهتری از چگونگی مطابقت داده‌های راداری با آنچه که واقعاً روی زمین اتفاق می‌افتد، حاصل شود و در نتیجه باعث بهبود صحت گزارش‌های هواشناسی شود. آزمایش این سیستم از جمعه (اول نوامبر) در شهرهای توکیو و اوزاکا و منطقه آیچی آغاز شده است.

کدخبر: ۲۸۹۱۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر