کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۲۰۴
تاریخ خبر:

استعفای انصاری‌فرد و برکناری ‌آذری بهانه بود؟

روزنامه هفت صبح | سرانجام دیروز استعفای «باز» ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس توسط وزارت ورزش و جوانان پذیرفته ‌ و محمدحسن انصاری‌فرد در این باشگاه جانشین او شد. این در حالی است که انصاری‌فرد رئیس کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال بود و هفته گذشته از این سمت استعفا داده بود.

از سوی دیگر درست در روزهایی که زمزمه تغییرات مدیریتی در استقلال هم شنیده می‌شود، سعید آذری از مدیرعاملی ذوب‌آهن کنار گذاشته شده است. او در روزهای گذشته از کوچش از اصفهان خبر داده و اصلا بعید نیست مدیرعامل بعدی استقلال او باشد. آیا همه این استعفاها و برکناری‌ها اتفاقی است یا از پیش‌‎تعیین‌ شده؟

*** استعفا از فوتسال برای پرسپولیس؟
مدت‌ها بود که ایرج عرب استعفایش را از مدیرعاملی پرسپولیس نوشته و تقدیم وزارت ورزش کرده بود. استعفای او به قول خودش «باز» بود و هر لحظه ممکن بود او کنار برود. در این مدت در رسانه‌ها از افراد مختلفی به عنوان جانشین احتمالی عرب در پرسپولیس نام برده شده بود. مهرداد هاشمی عضو هیات مدیره پرسپولیس یکی از این افراد بود.

او مدتی بود که با عرب به مشکل خورده بود و گفته می‌شد در جلسات هیات مدیره هم شرکت نمی‌کند تا زمانی که عرب از پرسپولیس برود. هاشمی در این مدت چند بار مشکلات مالی باشگاه را هم حل کرده ‌ و نشان داده بود ‌ ارتباطات و قدرت زیادی دارد. به همین دلیل او یکی از کاندیداهای اصلی جانشینی عرب بود. رضا درویش مدیرعامل سابق باشگاه سایپا هم یکی دیگر از کسانی بود که گفته می‌شود مدیرعامل بعدی پرسپولیس است.

او در مدت حضورش در پرسپولیس رابطه خوبی با این باشگاه داشت و مهدی ترابی را در حالی که از تراکتورسازی پیشنهاد خوبی داشت، به پرسپولیس منتقل کرد. او با علی پروین هم رابطه صمیمانه‌ای داشت و حمایت پروین در روزهای اخیر از درویش، او را بیش از پیش به مدیریت این باشگاه نزدیک کرده بود. حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل سابق پرسپولیس هم با نامه حمایتی که توسط بیش از ۷۰ نماینده مجلس امضا شده بود، از شانس زیادی برای بازگشت به این باشگاه برخوردار بود اما در نهایت هیچ یک از این افراد مدیرعامل پرسپولیس نشدند و این محمدحسن انصاری‌فرد بود که جانشین ایرج عرب شد.

نکته مهم درباره انصاری‌فرد این است که او تا همین هفته گذشته رئیس کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال بود اما با حضور محمدرضا ساکت در این کمیته، از سمتش استعفا داد. استعفایی به قول خودش بدون بازگشت! او در نامه‌ای نگرانی خود را از حضور افراد غیرمتخصص در سمت‌های مختلف مدیریتی فدراسیون فوتبال اعلام ‌ و ریاستش را بر کمیته فنی فوتسال رها کرد و رفت. بعد از حدود یک هفته از این استعفا اما او ناگهان جانشین عرب در پرسپولیس شد.

حالا همه چیز مشکوک به نظر می‌رسد. انصاری‌فرد تا همین چند روز پیش هیچ شانسی برای حضور در پرسپولیس نداشت و اصلا نامی از او نبود اما چند روز پس از استعفایش از کمیته فنی فوتسال، ناگهان کاندیدای حضور در مدیریت پرسپولیس می‌شود و با کنار زدن همه رقبای قدرتمند و بانفوذش، برای دومین بار بر صندلی مدیرعاملی این باشگاه تکیه می‌زند.

*** برکناری آذری از ذوب‌آهن نقشه بود؟
استقلال پس از پایان لیگ هجدهم کانون مشکلات و بحران‌های مدیریتی بود. با این حال تقسیم وظایف - به شکل درست یا نادرست - باعث شده بود تا امیرحسین فتحی مدیرعامل این باشگاه کار چندان دشواری نداشته باشد و جایگاهش در این سمت، محکم باشد‌ اما با استعفای علی خطیر، بحران‌های استقلال بیشتر شد و وظیفه حل و فصل کردن آنها به گردن فتحی افتاد.

از سوی دیگر، اسماعیل خلیل‌زاده عضو متمول هیات مدیره استقلال هم مدتی بود که استعفا داده بود! میرشاد ماجدی هم مدت‌هاست که در یکی از سفرهای پرتعدادش به تایلند به سر می‌برد و دغدغه‌اش مشکلات این باشگاه نیست. با افزایش مشکلات استقلال و رفتن خطیر و خلیل‌زاده، تنهایی به شدت به فتحی فشار آورد تا جایی که یکی، دو روز پیش شایعه شد که او هم استعفایش را نوشته و تحویل وزارت ورزش داده است.

در همین گیر و دار، سعید آذری از مدیرعاملی ذوب‌آهن کنار گذاشته شد. البته مدت‌ها بود که شایعه اختلاف او با دیگر مدیران باشگاه و کارخانه به گوش می‌رسید اما در بدترین شرایط و سخت‌ترین روزها در این باشگاه ماندنی شده بود. با این حال او درست در روز آغاز لیگ نوزدهم و در حالی که باشگاه شرایط بدی هم نداشت، برکنار شد.

همزمانی برکناری او از مدیرعاملی ذوب‌آهن با انتشار شایعه استعفای فتحی، می‌تواند به معنای حضور او در استقلال و جانشینی فتحی باشد. آنچه به این شائبه بیشتر دامن می‌زند، پست آخر اینستاگرامی آذری است. جایی که از کوچش از اصفهان خبر داده و خطاب به هواداران ذوب‌آهن گفته توقع نداشته باشند حالا که او را در اصفهان به کار نمی‌گیرند او بیکار بماند! نکته مهم دیگر در این باره واکنش آرام و بی‌حاشیه او نسبت به برکناری‌اش از مدیرعاملی ذوب‌آهن است.

او پیش از این هر بار شایعه برکناری‌اش مطرح می‌شد، در اینستاگرام واکنش‌های معنادار و بعضا تندی از خود نشان می‌داد که باعث عصبانیت و دلخوری مدیران باشگاه و کارخانه ذوب‌آهن می‌شد اما این بار که او را تقریبا بدون هیچ دلیل موجهی کنار گذاشتند، خبری از واکنش تند نبود. او در اینستاگرامش تغییر مدیرعامل را حق مدیران رده بالا دانست و از آنها تشکر هم کرد! با این اوصاف، حالا این شائبه هم پیش آمده که برکناری او از مدیرعاملی ذوب‌آهن، مقدمه‌ای برای حضور او در استقلال و جانشینی فتحی بوده است.

کدخبر: ۲۷۷۲۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر