کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۷۸۲
تاریخ خبر:

استراتژی‌های جدید صاحبخانه شدن با کمک بورس

روزنامه هفت صبح | قیمت اوراق تسهیلات مسکن که همین یکی، دو هفته پیش تا بالای قله ۸۰هزار تومان افزایش پیدا کرده بود دوباره سر به‌راه شده و به محدوده ۵۵ تا ۵۷هزار تومان برگشت. قیمت این اوراق که به فروردین و اردیبهشت سال جاری تعلق داشت، قبلا بیشتر از ۸۰هزار تومان بود اما اکنون به ۵۷هزار و ۱۰۰تومان و ۵۵هزار و ۶۰۰تومان کاهش پیدا کرده است.

اوراق تسهیلات متعلق به ۱۲ماه سال ۱۳۹۸ هم که تا چندی پیش در محدوده ۷۹هزار تومان و حتی بیش از ۸۰هزار تومان قیمت داشت، اکنون به رنج ۵۴ تا ۵۸هزار تومان بازگشته است. قیمت این اوراق مربوط به فروردین، اردیبهشت و خرداد پارسال الان به ترتیب ۵۴هزار و ۴۰۰تومان، ۵۴هزار و ۲۰۰تومان و ۵۴هزار و ۳۰۰تومان است.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر نیز ۵۵هزار و ۳۰۰تومان، ۵۷هزار و ۶۰۰تومان و ۵۸هزار تومان است و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن صادر شده در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۵۶هزار و ۱۰۰تومان، ۵۵هزار تومان و ۵۶هزار و ۷۰۰تومان دادوستد می‌شود. بنابراین می‌توان هزینه وام مسکن را ۵۵هزار و ۶۰۰تومان محاسبه کرد.

در این حالت و با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰میلیون تومان جعاله می‌شود، برای ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۵هزار و ۶۰۰تومانی، ۱۱میلیون و ۱۲۰هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۴۰میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰برگه اوراق تسهیلات به مبلغ چهار میلیون و ۴۴۸هزار تومان خریداری کرد. به این ترتیب یک مجرد تهرانی برای دریافت وام ۱۴۰میلیون تومانی همان ابتدا باید ۱۵میلیون و ۵۶۸هزار تومان هزینه کند.زوج‌های تهرانی نیز طبق قوانین و مقررات می‌توانند تا سقف ۲۴۰میلیون تومان شامل ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند.

این زوج باید ۴۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۲میلیون و ۲۴۰هزار تومان می‌شود. همچنین باید چهار میلیون و ۴۴۸هزار تومان پول برای دریافت وام جعاله کنار گذاشت و ۸۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کرد. به‌این ترتیب یک زوج تهرانی باید در مجموع ۲۶میلیون و ۶۸۸هزار تومان پول داشته باشند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر، به ۸۰میلیون تومان می‌رسد که برای آن باید ۱۶۰برگه خریداری شود. هزینه خرید این برگه‌ها هشت میلیون و ۸۹۶هزار تومان می‌شود. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای خرید آن ۱۲۰برگه با هزینه آن شش میلیون و ۶۷۲هزار تومان تهیه کرد.

کدخبر: ۳۳۴۷۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر