کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۵۱۸
تاریخ خبر:

از نشان دادن هیس تا ‌فحش ۱۸+‌ به هواداران خودی!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | دیروز سوشا مکانی در بیانیه‌ای عجیب و غیرمنتظره از هواداران پرسپولیس به شدت انتقاد کرد و آنها را نمک‌نشناس خواند. او ظاهرا از رفتارهای آنها در فضای مجازی دلخور شده و در اتفاقی مشکوک حسابی از هواداران استقلال تعریف و تمجید کرده است. بیانیه او به شدت تند و تحریک‌کننده است و قطعا با واکنش منفی هواداران پرسپولیس روبه‌رو خواهد شد و رابطه آنها با او را تیره‌تر خواهد کرد. البته این اولین بار نیست که بازیکنی مقابل هواداران تیم فعلی یا تیم سابقش قرار می‌گیرد و با آنها به مشکل می‌خورد. چند نمونه از این اتفاقات را مرور می‌کنیم.

*** ‌فرشاد احمدزاده: گوش‌هایت را ببند!
احمدزاده در پرسپولیس روزهای خوبی را پشت سر گذاشته بود و برای مدت زیادی یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم بود‌ اما در سال آخر حضورش در پرسپولیس همه چیز عوض شد. او معتقد بود بازوبند کاپیتانی پرسپولیس حق اوست اما برانکو احمد نورالهی را به او ترجیح داده بود. این اتفاق روابط بین این دو را تیره و تار کرد و احمدزاده مدتی نیمکت‌نشین شد. هواداران هم که به شدت از برانکو حمایت می‌کردند، با احمدزاده در افتادند و در تمرینات و بازی‌ها شعارهایی علیه او سر دادند. پس از مدتی احمدزاده به ترکیب اصلی پرسپولیس برگشت و در بازی مقابل الوصل امارات در ورزشگاه گلزنی کرد و در حالی که هواداران پرسپولیس از این اتفاق خوشحال بودند، او گوش‌هایش را گرفت تا نشان بدهد که نمی‌خواهد صدای خوشحالی آنها را بشنود!

این شادی گل عجیب او، اجازه نداد تا روابطش با هواداران ترمیم شود. احمدزاده تا پایان فصل چند حاشیه دیگر هم ایجاد کرد و دیگر به ترکیب اصلی پرسپولیس ‌ برنگشت. در پایان فصل هم در حالی که پرسپولیس از حضور در پنجره‌های نقل و انتقالاتی محروم بود و به بازیکنانش نیاز داشت، از تمدید قراردادش سرباز زد و ناگهان خبر رسید که به یک تیم لهستانی پیوسته است! این کار او تیر خلاص را به رابطه او و هوادار‌ان پرسپولیس زد. او در طول حضور ناموفقش در لهستان بارها علیه هواداران و حتی بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس مصاحبه ‌ و کار را خراب‌تر کرد. در نهایت تیم لهستانی دیگر او را نخواست و احمدزاده به ایران برگشت و ناگهان با ایرج عرب به توافق رسید و دوباره پرسپولیسی شد.

خبر بازگشت او به پرسپولیس با واکنش منفی هواداران این تیم روبه‌رو شد و مشخص بود که احمدزاده روزهای سختی در پیش خواهد داشت. اولین حضور او در تمرینات هم تحت تاثیر همین ماجراها قرار داشت و هواداران به شدت علیه او شعار می‌دادند. کار به جایی رسید که حسین ماهینی و سیدجلال حسینی وساطت کردند و او را به سمت هواداران بردند و از آنها خواستند که این بازیکن را ببخشند و اجازه بدهند اتفاقات گذشته را جبران کند. البته هیچ چیز مثل سابق نشد. احمدزاده در این فصل هم یک نیمکت‌نشین بود که یا محروم می‌شد یا مصدوم بود و هیچ بعید نیست که در پایان فصل یک بار دیگر از پرسپولیس جدا شود.

*** طارمی و بیرانوند: هیس!
سه سال پیش بود که پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل الریان قطر به تساوی بدون گل رسید. نکته مهم آن بازی نمایش ضعیف مهدی طارمی بود. او چندین فرصت گلزنی را از دست داد تا هواداران را عصبانی کند اما آنچه باعث به وجود آمدن یک جنجال شد، ضربه پنالتی عجیبی بود که او از دست داد. طارمی ضربه پنالتی‌اش را به شکل چیپ زد و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت تا هواداران پرسپولیس از عصبانیت منفجر شوند.

در پایان بازی و در حالی که بازیکنان در حال ترک زمین بودند هواداران پرسپولیس طارمی را هو کردند و او را بی‌غیرت خواندند و طارمی در واکنش به آنها انگشتش را روی دهانش گذاشت و به آنها هیس نشان داد! این اتفاق باعث شد تا مدتی رابطه بین او و هواداران پرسپولیس تیره و تار شود. مشابه این اتفاق برای علیرضا بیرانوند هم در یکی دو مقطع رخ داد. یک بار پس از تساوی ۳-۳ پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن هواداران این تیم علیه بیرانوند شعار دادند که با واکنش تند او روبه‌رو شد.

او که روی گل‌های خورده مقصر بود، در واکنش به شعارهای هواداران پرسپولیس گفت: «بازی با الوحده که هفته آینده برگزار می‌شود آخرین بازی من برای پرسپولیس بود. واقعا برای این هواداران که امروز شعار می‌دادند، متاسفم. دیگر نمی‌خواهم برای این تیم بازی کنم، دیگر هیچ چیز مهم نیست.» البته مدتی بعد شرایط عادی شد و بیرانوند هم برای پرسپولیس بازی کرد اما یک بار دیگر با هیس نشان دادن به هواداران جنجال ایجاد کرد که برای مدتی رابطه او را با آنها خراب کرد.

*** سیاوش اکبرپور: شادی گل ۱۸+
حدود ۹ سال پیش سیاوش اکبرپور در استقلال روزهای خوبی را نمی‌گذراند. او مثل سال‌های گذشته آماده نبود و مدت‌ها بود که برای استقلال گل نمی‌زد. نمایش‌های ضعیف او بعد از چند هفته صدای هواداران این تیم را درآورد و در یکی از بازی‌ها حسابی علیه او شعار دادند. شعارهایی که باعث دلخوری او شد. او در پایان بازی از هواداران گله کرد و مدعی شد که قلبش شکسته است! اما یکی دو هفته بعد اتفاق عجیبی افتاد.

اکبرپور سرانجام موفق به گلزنی برای استقلال شد و در حالی که به نظر می‌رسید همه چیز آماده بهتر شدن رابطه او و هواداران است اما شادی گل عجیب او همه چیز را به هم ریخت. او بعد از گلزنی به سمت نیمه زمین یعنی جایی که دوربین تلویزیونی قرار داشت دوید، پیراهنش را بالا داد و شروع به فحاشی‌های ۱۸+ به هواداران استقلال کرد. ماجرا آنقدر واضح بود که حتی گزارشگر بازی هم متوجه فحاشی‌های زشت اکبرپور شد و فیلم این قسمت از بازی در برنامه ۹۰ شطرنجی شد! اما بعدها اکبرپور مدعی شد که مخاطبش هواداران استقلال نبودند و منظورش کسان دیگری بوده که شعارها علیه او را هماهنگ کرده بودند! اما همه می‌دانستند که او از دست هواداران دلخور است و مخاطبش هم همان‌ها بودند.

*** مسعود شجاعی: مشت خوردن از هوادار
هواداران تراکتورسازی معمولا نسبت به بازیکنان غیربومی این تیم دید مثبتی ندارند. البته در این باره استثناهایی هم وجود دارد اما غالبا بازیکنان غیربومی تراکتور در این تیم مشکل پیدا می‌کنند. این اتفاق حتی برای بازیکن بزرگی مثل مسعود شجاعی هم رخ داد. فصل گذشته تراکتور تا هفته‌های پایانی مدعی قهرمانی بود اما باخت عجیب به سپیدرود در رشت همه چیز را به هم ریخت. در آن بازی مسعود شجاعی هم مثل سایر بازیکنان تراکتور نمایش خوبی نداشت اما بیشتر از دیگران مورد انتقاد هواداران تراکتور قرار گرفت.

در بازی بعد مقابل پیکان، تراکتور چاره‌ای جز پیروزی در یادگار امام نداشت اما این بازی هم با شکست تراکتور به پایان رسید. نتیجه‌ای که هواداران تراکتور را به مرز انفجار رساند و تعدادی از آنها که از نمایش شجاعی به شدت ناراضی بودند وارد زمین شدند و یکی از آنها به سمت کاپیتان تیم ملی رفت و مشتی به صورت او زد. اشکان دژاگه هم وارد درگیری شد اما با ورود ماموران، غائله به پایان رسید. البته چند روز بعد هواداران تراکتور با اهدای شاخه گل به شجاعی در تمرین از او دلجویی کردند اما رابطه بین آنها هرگز ترمیم نشد و همین حالا هم فقط یک اشتباه کوچک از شجاعی کافی است تا سکوها علیه او شعار بدهند.

کدخبر: ۳۲۵۵۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر